جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.5
(4)

اگر سیگاری هستید و ریه های تان تحت تاثیر سیگار قرار دارند، حتما عواقب منفی آن مانند دشواری در تنفس، سرفه های مکرر یا حتی بیماری های تنفسی مثل آمفیزم گریبان گیرتان شده است. حتی برخی از افراد در اثر کشیدن سیگار و دیگر محصولات تنباکو به دلیل مواد شیمیایی مضر و مختلفی که مصرف می‌کنند، به سرطان مبتلا می‌شوند. با این حال، حتی اگر دهه‌ها است که سیگار می‌کشید، هنوز هم برای ترک آن، ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی‌ و ترمیم ریه ها زمان دارید.

ترک سیگار اولین قدم برای بازگرداندن سلامت دستگاه تنفسی است

پزشکان از نحوه ترمیم ریه های افراد سیگاری می‌گویند

با وجود تمام پیامدهای منفی سیگار کشیدن، می‌توانید ریه‌های آسیب دیده‌‌تان را پس از ترک تنباکو دوباره ترمیم و درمان کنید. البته، اگر سال‌ها یا دهه‌ها است که سیگار می‌کشید، ممکن است در غلبه بر اعتیاد برای‌تان سخت باشد. با این حال، یک برنامه ریزی منظم که شامل رژیم غذایی سالم، ورزش و تمرینات تنفس عمیق می‌شود، به شما کمک می‌کند تا ریه هایتان را دوباره بازسازی و درمان کنید.

در طول فرایند ترک، روزهایی که هوس سیگار کشیدن می‌کنید، به فواید ترک سیگار مثل کاهش التهاب، افزایش ظرفیت ریه ها و کاهش قابل توجه خطر ابتلا به بیماری های مزمن، فکر کنید. تنها بیست دقیقه بعد، ضربان قلب و فشار خون شما کاهش یافته و پس از 12 ساعت، سطح مونوکسید کربن خون‌تان به حالت عادی باز خواهد گشت.

پیروی از یک سبک زندگی سالم برای بازسازی ریه

پزشکان از نحوه ترمیم ریه های افراد سیگاری می‌گویند

پزشکان توصیه می‌کنند برای بازسازی ریه ها از سبک زندگی و عادات سالم پیروی کنید. به موارد زیر توجه کنید:

  • از یک رژیم غذایی سالم برای ترمیم و بهبود عملکرد ریه‌هایتان استفاده کنید. خوردن غذاهای مغذی مانند میوه ها و سبزیجات باعث می‌شوند بدن آنتی اکسیدان های حیاتی را که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند و در بازسازی سلولی نقش دارند، جذب کند. غذاهای غنی از اکسیژن نیز به درمان بافت آسیب دیده ریه ها کمک می‌کنند.
  • برای بهبود تنفس‌تان ورزش کنید. تمرینات ورزشی برای افزایش استقامت قلبی – عروقی مانند دویدن یا تمرینات HIIT ظرفیت ریه شما را افزایش می‌دهند و جریان اکسیژن در ریه ها را بهبود می‌بخشند.
  • برای درمان آسیب ریوی و ترمیم ریه ها باید روزانه حداقل 2 تا 3 لیتر آب بنوشید. آب باعث می‌شود سموم از بدن دفع شده و ریه هایتان پاکسازی شود.
  • تمرینات تنفس عمیق را فراموش نکنید. تنفس آهسته و عمیق به شما کمک می‌کند در صورت تجربه علائم ترک، احساس آرامش بیشتری داشته باشید. تنفس عمیق باعث رساندن اکسیژن بیشتر به ریه‌ها و دیافراگم می‌شود و به بهبود آسیب‌های ناشی از سیگار کشیدن کمک می‌کند.

برای ترمیم ریه ها از تکنیک‌های افزایش ظرفیت استفاده کنید

پزشکان از نحوه ترمیم ریه های افراد سیگاری می‌گویند

همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از متخصصان سلامت، به افراد سیگاری پیشنهاد می‌کنند تا از ورزش ها و تکنیک هایی خاص برای افزایش ظرفیت ریه ها استفاده کنند. افزایش ظرفیت ریه و جذب اکسیژن بیشتر باعث می‌شود افراد سیگاری در طول دوره ترک کمتر احساس تنگی نفس داشته باشند و به راحتی نفس بکشند. پزشکان تمرینات تنفس عمیق مانند تنفس دیافراگمی یا شکمی را برای بهبود عملکرد ریه ها توصیه می‌کنند.

برای تمرین این تکنیک:

  • به پشت دراز بکشید و یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم قرار دهید.
  • به مدت چهار ثانیه از طریق بینی به آرامی و عمیق نفس بکشید، سپس به مدت چهار ثانیه از لای لب‌های جمع شده، بازدم را انجام دهید.
  • تا زمانی که متوجه آرام نفس کشیدن تان نشده اید، هر چند بار که لازم است این کار را تکرار کنید. با این تمرین از شر تنگی نفس خلاص خواهید شد.

مدیریت و درمان بیماری های ریوی

درمان‌های خانگی می‌توانند برای درمان ریه‌های افراد سیگاری مفید باشند. با این حال، برای ترک سیگار و بهبود عملکرد ریه ها بهتر است با پزشک تان صحبت کنید. اگر مشکوک به آسیب ریوی ناشی از سیگار کشیدن هستید، فوراً با پزشک صحبت کنید تا با انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی، بتوانید از شر بیماری های تنفسی خلاص شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان