جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

هرچند قد به ژنتیک مربوط می‌شود اما اگر از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید، می‌توانید به رشد قد خود تا حدی کمک کنید. مکمل برای افزایش قد هم در این مسیر می‌تواند کمک کننده باشد.

مکمل برای افزایش قد

این مکمل ها برای افزایش قد موثر و مفید هستند:

مکمل ویتامین دی

مکمل برای افزایش قد -مکمل ویتامین دی

اگر به دنبال مکمل برای افزایش قد می‌گردید، ویتامین D مصرف کنید. ویتامین دی تاثیر فوق العاده‌ای بر رشد قد کودک شما دارد. زیرا این ویتامین تقویت کننده استخوان‌ها است و می‌تواند برای افزایش قد نیز مفید باشد.

اگر ویتامین D کافی دریافت نکنید، استخوان‌ها و دندان‌ها به مرور ضعیف می‌شوند. هرچند منبع اصلی جذب ویتامین دی خورشید است اما اگر نمی‌توانید ساعاتی زیر نور خورشید استراحت کنید، باید مکمل و غذاهای حاوی ویتامین دی مصرف کنید. در کنار غذاهایی مانند شیر، مرکبات، سیب زمینی، گل کلم و گوجه فرنگی می‌توانید مکمل ویتامین دی هم مصرف کنید. این ویتامین همچنین باعث جذب بهتر کلسیم و فسفر در بدن می‌شود.

ویتامین A

برای تقویت سلامت پوست و استخوان‌ها حتما مکمل ویتامین ای مصرف کنید. این ویتامین تاثیر خوبی بر رشد قد دارد.

ویتامین K

جذب کلسیم با مصرف مکمل ویتامین K دو چندان می‌شود. بنابراین، حتما این مکمل را به رژیم سلامت بدن خود اضافه کنید.

مکمل ویتامین B1

یکی دیگر از مکمل های مفید برای رشد قد، ویتامین بی است. ویتامین B1 تقویت کننده دستگاه گوارشی است. همچنین سرعت خون رسانی به اندام‌ها را افزایش می‌دهد و تاثیر خوبی بر بهبود عملکرد قلب و سیستم عصبی دارد.

هرچند مصرف غذاهایی مانند بادام زمینی، سویا و برنج حاوی مکمل ویتامین B1 است. اما می‌توانید در کنار این غذاها مکمل این ویتامین را نیز مصرف کنید.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین B2 هم از جمله ویتامین‌های موثر و مفید بر رشد استخوان‌ها است. این ویتامین نه تنها بر رشد استخوان‌ها بلکه بر رشد و تقویت پوست، مو و ناخن‌ها نیز کمک می‌کند. سعی کنید در کنار مصرف مکمل ویتامین B2 تخم مرغ، ماهی، شیر و سبزیجات برگ‌دار هم مصرف کنید.

ویتامین B12

برای رشد قد حتما مکمل برای افزایش قد مصرف کنید، به خصوص اگر سن‌تان از 19 سال بیشتر است. یکی از این مکمل‌های مفید ویتامین B12 است که تاثیر خوبی بر سلامت عصبی و نوروپاتی دارد. از طرفی، ویتامین B12 یک عامل مهم در تولید سلول‌های خونی به حساب می‌آید که به رشد قد کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند.

ویتامین C (اسید اسکوربیک)، مکمل برای افزایش قد

ویتامین C نقش مهمی در تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و افزایش قد افراد دارد. زیرا این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و رشد قد را افزایش می‌دهد. اگر در کنار مکمل ویتامین سی، غذاهایی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، مرکبات و انواع توت‌ها را مصرف کنید، تاثیر دارو دو چندان خواهد شد.

از طرفی ویتامین C به جذب بهتر کلسیم و فسفر که نقش مهمی در رشد استخوان‌ها دارند، کمک می‌کند.

کلسیم

همانطور که می‌دانید کلسیم یک ماده معدنی مفید برای رشد و تقویت استخوان‌ها است. اگر نمی‌توانید شیر و سایر محصولات لبنی را که حاوی مقادیر زیاد کلسیم است، مصرف کنید، سعی کنید مکمل کلسیم بخورید. در کنار آن غذاهایی مانند اسفناج، شلغم و سویا نیز سرشار از کلسیم هستند. در مصرف کلسیم احتیاط کنید. ما در زیر مقدار اندازه مصرف کلسیم را به تناسب سن فهرست کرده ایم:

1 تا 3 سال: 500 میلی گرم کلسیم

4 تا 8 سال: 800 میلی گرم کلسیم

9 تا 18 سال: 1300 میلی گرم کلسیم

19 تا 50 سال: 100 تا 1200 میلی گرم کلسیم

منیزیم

برای تاثیر بهتر کلسیم در بدن، حتما باید ویتامین دی مصرف کنید. اما ویتامین دی برای عملکرد خود به منیزیم نیاز دارد. بنابراین اگر می‌خواهید شاهد افزایش قد خود باشید، حتما مکمل منیزیم یا غذاهای حاوی این ماده معدنی را مصرف کنید. زیرا منیزیم، یکی از اجزای اصلی استخوان سازی است. باید بگوییم که آرد گندم، برنج سبوس‌دار، تخمه آفتابگردان و دانه ها منبع غنی منیزیم هستند. فراموش نکنید که اگر مکمل منیزیم مصرف می‌کنید، نباید نمک و سدیم بالا مصرف کنید، زیرا این دو ماده باعث دفع منیزیم می‌شوند.

فسفر یک مکمل مفید برای افزایش قد

در کنار سایر مکمل ها برای افزایش وزن، فسفر هم باعث رشد استخوان‌های شما می‌شود. اگر می‌خواهید رشد خوبی داشته باشید باید غذاهایی مانند ماهی، بادام زمینی و گوشت را در کنار مکمل فسفر مصرف کنید. با این حال شما برای تقویت بافت و استخوان های بدن نیاز به کلسیم و فسفر دارید. زیرا فسفر هم به هضم ویتامین ریبوفلاوین کمک می‌کند، هم می‌تواند از پوکی استخوان پیشگیری کند. افراد دچار کمبود فسفر با خطر از بین رفتن استخوان‌هایشان رو به رو هستند.

برای اطلاع بیشترتان باید بگوییم که 80 درصد از فسفر بدن در استخوان‌ها وجود دارد. به همین دلیل فسفر می‌تواند بیماری های استخوانی مانند راشیتیسم را دور نگه دارد و باعث افزایش قد شود. اگر دوست ندارید مکمل فسفر مصرف کنید، پس آجیل بخورید.

روی

پس از همه این مکمل ها حالا نوبت مکمل روی است. این ماده معدنی مفید یکی دیگر از مواد مهمی است که در غده هیپوفیز و در گرانول‌های هورمون رشد وجود دارد. کمبود روی می‌تواند سیستم عصبی مرکزی و ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین سیستم عضلانی- اسکلتی را نیز مختل می‌کند و باعث کاهش سرعت رشد و حتی توقف آن می‌شود. بنابراین برای افزایش رشد نه تنها باید مکمل روی مصرف کنید بلکه می‌توانید غذاهایی دریایی، ماهی‌ها، عدس، لبنیات، نخود فرنگی، گوشت قرمز و غلات کامل نیز مصرف کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان