جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4.2
(71)

فرقی نمی‌کند چند ساله هستید، اگر می‌خواهید تمرکزتان را بالا ببرید و به دنبال حفظ قدرت ذهن‌تان هستید باید حتما به حل معما های فکری سخت و پیچیده بپردازید. این 7 معمای جذاب و در عین حال سخت بهترین روش برای تمرین و تقویت عملکرد مغز است. اگر دوست دارید همچنان فرد تیزهوش باقی بمانید، حتما به حل این 7 معما بپردازید.

معما های فکری سخت: سبد با گلابی

معما های فکری سخت

شما 4 گلابی در یک سبد دارید و 4 نفر هم در اتاق حضور دارند، قرار است هر نفر یک گلابی بردارد، در آخر اما هنوز شما یک گلابی در سبد دارید. چطور ممکن است؟

برای دیدن جواب هر معما به آخر صفحه بروید!

در این تصویر چند مربع می‌توانید پیدا کنید؟

معما های فکری سخت

سیب درون یک بطری

معما های فکری سخت

همانطور که در تصویر پیدا است، یک سیب کامل داخل یک بطری قرار دارد. آیا می‌توانید بگویید چگونه یک سیب کامل درون این بطری شیشه ای نازک با آن دهانه باریک جا داده شده است؟

سنگین ترین جعبه را انتخاب کنید!

معما های فکری سخت

فرار از زندان

معما های فکری سخت

این یکی از معما های فکری سخت است که در آن 3 راه برای فرار یک زندانی وجود دارد اما چندان امن نیست. در خروجی اولی یک سگ نگهبانی می‌دهد. رو به روی در دومی یک بمب با تایمر 5 دقیقه ای قرار دارد که از قضا تایمر آن روشن است. رو به روی در سومی هم یک نگهبان با سلاح ایستاده است. حالا شما بگویید کدام در برای فرار این زندانی بیچاره امن تر است؟

چتر نجات

معما های فکری سخت

یک زن بدون چتر نجات از هواپیما پرید و زنده ماند، چطور ممکن است کسی از هواپیما بپرد و زنده بماند؟

معما های فکری سخت: آسانسور

معما های فکری سخت

یک نفر در طبقه 14 زندگی می‌کند. اما وقتی سوار آسانسور می‌شود، همیشه به طبقه 10 می‌رسد و برای طی کردن باقی طبقات باید از پله استفاده کند. با این حال، وقتی همراه فردی دیگر سوار آسانسور شود، همیشه مستقیماً به طبقه چهاردهم می‌رسد. آیا می‌توانید چرا وقتی او تنها است مجبور است از طبقه دهم به بعد از پله ها استفاده کند؟ چرا همیشه نمی‌تواند مستقیم با آسانسور به طبقه 14 برسد؟

جواب معمای اول: نفر آخر گلابی را به همراه سبد برداشته است.

معما های فکری سخت

جواب معمای دوم:

معما های فکری سخت

جواب معمای سوم: سیب درون بطری رشد کرده است. بطری قبل از تشکیل سیب، به شاخه درخت وصل شده و شاخچه شکوفه سیب هم درون بطری قرار داده شده است.

معما های فکری سخت

جواب معمای چهارم:

معما های فکری سخت

جواب معمای پنجم: بمب قرار است 5 دقیقه دیگر منفجر شود، بنابراین او می‌تواند از در دوم برای فرار استفاده کند.

معما های فکری سخت

جواب معمای ششم: این زنده مانده چون هواپیما در حال پرواز نبوده، بلکه روی زمین قرار داشته است.

معما های فکری سخت

جواب یکی از معما های فکری سخت: جواب خیلی ساده است، زیرا این فرد یک کودک خوردسال است که فقط دستش می‌تواند تا دکمه 10 برسد و بنابراین مجبور است 4 طبقه بعدی را از پله بالا برود.

معما های فکری سخت

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از معما های فکری سخت و پیچیده امروز لذت برده باشید. همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می‌توانید به جدیدترین تست‌ها، پازل‌ها، سوالات و معماها دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل حتی می‌توانید این تست‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند! همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 71

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان