جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 15 دقیقه
3
(2)

چیزهای کمی در زندگی وجود دارند که ویرانگرتر از طلاق شمرده شوند. زندگی پس از طلاق می‌تواند دردناک و تکان‌دهنده باشد و می‌تواند باعث شود احساس کنید دیگر هیچ چیز مثل قبل نخواهد شد.

و صادقانه بگویم، این حرف کاملا درست است. هیچ چیزی مثل قبل نخواهد بود، اما بدان معنا نیست که لزوما وحشتناک است. طلاق اغلب می‌تواند پیچیده و افسرده کننده باشد، اما پایان راه می‌تواند پر از فرصت‌های جدید و زندگی جدیدی باشد که می‌توانید واقعاً از آن لذت ببرید.

معنای زندگی پس از طلاق چگونه تغییر می‌کند؟

جدایی تجربه راحتی نیست و تصور زندگی پس از طلاق را سخت می‌کند. ممکن است در حال حاضر دشوار باشد و با آنچه همیشه تصور می‌کردید متفاوت باشد، اما، می‌توانید آن را به چیزی بهتر تبدیل کنید.

تصور کردن و تنظیم برنامه روتین خود بدون حضور شخصی که در سال‌های گذشته زندگی‌تان را با او تقسیم کرده‌اید، می‌تواند سخت باشد و به قدرت زیادی نیاز دارد. ممکن است همه برنامه‌ریزی‌های‌تان با حضور شریک زندگی‌تان در این تصویر بوده باشد، و اکنون باید همه چیز تغییر کند.

زندگی پس از طلاق

زندگی پس از طلاق برای یک زن یا یک مرد، اکنون پس از طلاق باید دوباره تعریف شود، اکنون باید تمرکز روی دستاوردهای شخصی شما، چه بزرگ و چه کوچک، قرار گیرد. بهتر است از ابتدا با پذیرش احساسات خود و دادن زمان کافی برای بهبود زندگی خود پس از طلاق شروع کنید.

زندگی جدید شما پس از طلاق کاملاً در دستان شماست. می‌توانید روی خودتان کار کنید و آن را به چیزی بهتر تبدیل کنید. انکار و سوگواری برای رابطه‌ای که از بین رفته است در طولانی مدت هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

این موضوع را بدانید که همه پس از طلاق فکر می‌کنند که چگونه زندگی کنند، هیچ کس از شما نمی‌خواهد که خودتان را وقف این قضیه کنید. برای رسیدن به بهبودی پس از طلاق وقت بگذارید.

۲۵ راه برای بازیابی و شروع مجدد زندگی پس از طلاق

اگر در حال طلاق هستید یا اخیراً از همسرتان جدا شده‌اید، قوی باشید. اگرچه زندگی ممکن است بی‌هدف به نظر برسد، اما این پیشنهادات ممکن است به شما کمک کند تا دوباره روی پای خود بایستید و راهی سالم برای شروع دوباره پیدا کنید.

به خودتان اجازه دهید که غمگین باشید

شما می‌توانید طلاق را پشت سر بگذارید و دوباره احساس خوشبختی کنید، اما بلافاصله احساس خوبی نخواهید داشت. پایان یک ازدواج یکی از چالش برانگیزترین چیزهایی است که می‌توانید با آن روبرو شوید، و طبیعی است که طیف وسیعی از احساسات را داشته باشید، از خشم گرفته تا دلشکستگی و انکار. پس اجازه دهید آنها را احساس کنید.

اشکالی ندارد، کمی وقت بگذارید تا از درد طلاق خلاص شوید. احساس بهتری خواهید داشت – اما انتظار نداشته باشید تا هفته آینده احساس خوبی در شما ایجاد شود. بی‌وقفه به نحوه بازیابی پس از طلاق فکر نکنید. فقط به خودتان زمان کافی بدهید و با خودتان صبوری کنید.

کمک بگیرید

اگر طلاق دردناکی را پشت سر می‌گذارید، داشتن یک شبکه پشتیبانی خوب یک الزام کامل است. از تماس گرفتن با دوستان یا اعضای نزدیک خانواده و صحبت کردن با آنها در مورد آنچه که می‌گذرانید نترسید.

حتی ممکن است نیاز ببینید به یک درمانگر مراجعه کنید و از او کمک بگیرید تا احساسات پیچیده‌تر شما را حل کند و شما را در مسیر بهبودی قرار دهد. احساسات خود را بیان کنید و برای درخواست کمک آماده باشید.

دوباره خودتان و هویت‌تان را کشف کنید

اغلب، افراد هنگام ازدواج به امید یک زندگی بهتر، برخی از اهداف یا سرگرمی‌های خود را رها می‌کنند. در حالی که این امر می‌تواند بخش کاملاً سالمی از یک ازدواج باشد، این امر نیز درست است که کشف مجدد چیزهایی که رها کرده‌اید می‌تواند به بهبودی شما پس از طلاق کمک کند.

چگونه طلاق را پشت سر بگذاریم؟ چیزهای جدیدی برای دنبال کردن پیدا کنید و خود را به عنوان یک جدید بسازید. مسیری انتخاب کنید که به خوشحالی شما منتهی شود.

شریک زندگی سابق خود را رها کنید

شریک زندگی سابق خود را رها کنید

چیزی وجود دارد که قبلاً به آن عشق می‌ورزیدید (یا شاید هنوز هم عاشقش باشید) ولی هرگز نباید دوباره او را ببینید، و آن شخص همان شریک زندگی سابق شما است. البته، اگر بچه دارید، باید روی یک رابطه سالم هم‌والدگری کار کنید.

با این حال، خارج از مبحث مراقبت از کودک، سعی کنید زیاد درگیر زندگی جدید همسر سابق خود نشوید. این کار فقط به شما آسیب می‌رساند و ادامه کار پس از طلاق را سخت‌تر می‌کند.

همچنین زمان آن فرا رسیده است که بپذیرید هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. شاید دوست داشته باشید رفتار خاصی در آن‌ها تغییر کند یا آرزو می‌کنید که یک فرصت دیگر داشتید، وقت آن است که این آرزوها را رها کنید. ممکن است اکنون دردناک باشد، اما در درازمدت، در نتیجه تصمیمی که گرفته‌اید بسیار شادتر خواهید بود.

تغییرات را در آغوش بگیرید

هیچ دو راه در مورد آن وجود ندارد – همه چیز پس از طلاق تغییر می‌کند. شما برای اولین بار پس از مدت‌ها به صورت جداگانه زندگی خواهید کرد و احتمالاً در یک مکان جدید نیز زندگی خواهید کرد. وضعیت رابطه شما تغییر کرده است. حتی نحوه والدین یا ساعات کار شما می‌تواند تغییر کند.

هرچه بیشتر بتوانید این تغییرات را بپذیرید، ساختن یک زندگی خوب برای خود پس از طلاق آسان‌تر خواهد بود. به جای مقاومت در برابر تغییرات، سعی کنید آن‌ها را در آغوش بگیرید.

چگونه بعد از طلاق ادامه دهیم؟ از فرصت استفاده کنید و چیزهایی را که همیشه می‌خواستید امتحان کنید، تجربه کنید. از جایی که همیشه می‌خواستید بروید دیدن کنید یا سرگرمی جدیدی را امتحان کنید. دوست (همراه) خود را تغییر دهید و از کاوش در زندگی جدید خود لذت ببرید.

امور مالی را به عهده بگیرید

طلاق اغلب منادی تغییر در زندگی مالی شماست. به هر حال، احتمالاً مدتی است که منابع خود را گردآوری کرده و به عنوان یک خانواده با دو درآمد زندگی کرده‌اید. طلاق می‌تواند یک شوک اقتصادی باشد، به خصوص اگر در مدیریت پول زیاد سهیم نبوده‌اید.

بهبودی پس از طلاق، به عهده گرفتن مسئولیت امور مالی را نیز شامل می‌شود که در اسرع وقت باید صورت گیرد، این کار به شما کمک می‌کند تا احساس کنید کنترل را در دست دارید و برای آینده خود برنامه‌ریزی کنید. در یک سمینار یا دوره آنلاین شرکت کنید یا روی برخی کتاب‌ها یا ابزارهای مدیریت پول سرمایه‌گذاری کنید.

مطالعه چند بلاگ مالی نیز به شما کمک خواهد کرد. هر کاری می‌توانید انجام دهید تا خود را در این فضا نگه دارید و برای مدیریت پول خود برنامه‌ریزی کنید.

از مجرد بودن لذت ببرید

از مجرد بودن لذت ببرید

همیشه این وسوسه وجود دارد که بعد از طلاق، وارد یک رابطه جدید شوید. تطبیق با شخصیتی که بدون حضور شریک سابق زندگی‌تان هستید زمان می‌برد، پس، مدتی را برای لذت بردن از مجرد بودن فعلی‌تان صرف کنید، این کار برای شما مفید خواهد بود.

از این زمان برای شناخت خود و پی بردن به آنچه از زندگی می‌خواهید استفاده کنید. به جای اینکه انرژی‌تان را در یک رابطه جدید صرف کنید، آن را صرف خودتان کنید. زندگی خود را پس از طلاق بازسازی کنید.

شما در حال حاضر اولویت اصلی خودتان هستید و قرار گذاشتن با افراد جدید، فقط روند درمان را پیچیده می‌کند. ابتدا مراقب خودتان باشید تا وقتی دوباره وارد بازی دوستیابی شدید بدانید از او چه می‌خواهید.

عزیزان خود را در نزدیکی خودتان حفظ کنید

پس از طلاق، ممکن است بخواهید تنها بمانید و کسی را نبینید، اما در نهایت، این دوستان و خانواده شما هستند که شما را از این دوران غم‌انگیز عبور خواهند داد. ممکن است متوجه نباشید، اما بیشتر از همیشه به آنها نیاز دارید.

با کمک و حمایت آنها، می‌توانید زندگی خود را پس از طلاق دوباره بسازید، زیرا آنها به شما این اطمینان را می‌دهند که هر زمان به کمک نیاز داشتید، در کنار شما هستند.

اگر عزیزان‌تان را در اطراف خود نگه دارید، مراقب شما خواهند بود تا در هنگام غم و اندوه به اعتیاد مبتلا نشوید. این افراد هر چیز منفی را زیر نظر خواهند داشت تا از نزدیک شدن شما به آن اجتناب کنند.

کاری انجام دهید که شما را خوشحال می‌کند

بهتر است بدانید چه چیزی در زندگی شما اهمیت دارد و چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. شما بعد از طلاق آزاد هستید، می‌توانید هر کاری بخواهید انجام دهید و می‌توانید زندگی خود را به هر سمتی ببرید.

اگر درک درستی از شخصیت خود داشته باشید، کنار آمدن با مسائل و تعیین هدف واقعی زندگی شما آسان‌تر خواهد بود. زمانی‌که این موضوع را درک کردید، هیچ چیز نمی‌تواند شما را از تبدیل شدن به یک فرد قوی و شاد باز دارد.

احساسات خود را بنویسید

اکثر افرادی که طلاق می‌گیرند، دوست ندارند احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند. نوشتن احساسات ناراحت کننده‌تان می‌تواند در این خصوص به شما کمک کند. پیگیری روند بهبودی می‌تواند به شما کمک کند طلاق را پشت سر بگذارید.

نوشتن احساسات راهی عالی برای از بین بردن استرس و ناامیدی شماست، و وقتی دوباره آن را می‌خوانید، به شما کمک می‌کند تا به یاد بیاورید که چقدر قوی هستید که همه اینها را پشت سر گذاشته‌اید و روی زندگی خود کار کنید.

فهرست آرزوها آماده کنید

فهرست آرزوها آماده کنید

چگونه زندگی را پس از طلاق از سر بگیریم؟ فهرستی از تمام کارهایی که می‌خواستید انجام دهید اما در زمان ازدواج نتوانستید انجام دهید، آماده کنید. می‌توانید چیزهای جدیدی را به لیست آرزوها اضافه کنید یا می‌توانید لیستی از کارهای جدیدی که باید بعد از طلاق انجام دهید تهیه کنید.

چیزهای هیجان انگیز زیادی پیدا خواهید کرد که به دلیل کنار آمدن با همسرتان آنها را رها کرده‌اید و احساس شادابی خواهید کرد.

گروه درمانی

گروه درمانی را امتحان کنید. به گروهی بپیوندید تا بتوانید احساسات خود را با دیگرانی که در همان مرحله شما هستند به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات دانستن اینکه تنها نیستید کمک می‌کند.

این کار به شما هدف می‌دهد و هر بار که احساسات خود را با آنها در میان می‌گذارید یا به افکار آنها گوش می‌دهید، می‌بینید که قابل تعمیم به خودتان است.

به اشتراک گذاشتن داستان خود در خصوص چگونگی بازسازی زندگی خود پس از طلاق، می‌تواند الهام بخش دیگران باشد و آنها را آرام کند. مشاوره گروهی می‌تواند اثرات درمانی مشابهی با مشاوره زناشویی داشته باشد.

رابطه خود را با همسر سابق‌تان قطع کنید

بهترین کار برای پشت سر گذاشتن طلاق و ادامه زندگی، قطع ارتباط غیر ضروری با همسر سابق‌تان است. با این حال، زمانی که بچه‌ها درگیر این مورد هستند، این گزینه غیرممکن به نظر می‌رسد، اما همچنان می‌توانید مرزها را حفظ کنید.

شما به سادگی می‌توانید تصمیم بگیرید که در مورد چیزی غیر از فرزندتان با او صحبت نکنید و همچنین از همسر سابق‌تان نیز بخواهید که شأن و منزلت رابطه شما به عنوان والدین را حفظ کند.

از گذشته درس بگیرید

همه چیز را در زندگی به عنوان یک تجربه ببینید. اکنون که بعد از طلاق، زندگی جدیدی می‌سازید، باید از تکرار همان اشتباهاتی که شما را به اینجا رسانده است، اجتناب کنید.

بنشینید و مشخص کنید که کجا باید روی خودتان کار کنید، و بعد از طلاق دوباره خودتان را بسازید. افرادی که تمایل به پیروی از یک الگوی مشابه در زندگی خود دارند، قابل پیش بینی خواهند بود.

شاید در انتخاب شریک عاطفی یا وارد شدن به رابطه‌ای که برای شما نبوده‌است اشتباه کرده‌اید. شما باید تمام آن عادات بد را ترک کنید و به عنوان یک فرد جدید ظاهر شوید، فردی که دیگر انتخاب‌های اشتباه نمی‌کند.

سعی کنید فراموش کنید

شما می‌دانید که این رابطه تمام شده است، و قرار نیست چیزی تغییر کند. هیچ دلیل خوبی وجود ندارد که هر از چند گاهی به خاطرات‌تان سر بزنید.

از انجام کارهای مشابه و بازدید از همان مکان‌هایی که در زمان ازدواج می‌رفتید، خودداری کنید. علاقمندی را در چیزهای جدیدی که دوست دارید ایجاد کنید و از مکان‌های جدید دیدن کنید. زمانی که مکان‌ها یا چیزهای قدیمی باعث زنده شدن خاطرات بد در شما نمی‌شوند، می‌توانید به آنها برگردید.

مثبت فکر کنید

بر روی افکاری که همیشه پس از طلاق دارید تمرکز کنید. بسیاری از مردم پس از طلاق امیدشان را از دست می‌دهند و با احساسات پس از طلاق خود کنار نمی‌آیند، بنابراین همچنان بر روی چیزهای منفی تمرکز می‌کنند.

اگر می‌خواهید بعد از طلاق زندگی جدیدی را شروع کنید، باید افکار خود را مثبت تراز کنید و روی آنها تمرکز کنید. افکار منفی، بدبینانه و افسرده‌کننده به فرد اجازه زندگی نمی‌دهد.

یافتن آرامش پس از طلاق در صورتی قابل دستیابی است که صادقانه تفکر مثبت را تمرین کنید و اطراف خود را با افراد مثبتی احاطه کنید که شما را تشویق و تقویت می‌کنند.

نقل مکان کنید

نقل مکان کنید

این فصل جدیدی از زندگی است و شما از همان ابتدا شانس دوباره‌ای برای بهتر کردن زندگی خود دارید. در صورت امکان جابجا شوید. شغل جدیدی در شهر یا کشور دیگری انتخاب کنید و فرهنگ جدیدی بیاموزید.

این کار موجب تسریع روند ایجاد یک زندگی جدید پس از طلاق می‌شود، زیرا چیزی در اطراف وجود نخواهد داشت که شما را به یاد رابطه گذشته‌تان بیاندازد. همه چیز تازه می‌شود و شما می‌توانید خود جدیدتان را کشف کنید.

به شخص دیگری کمک کنید

اگر کسی را می‌شناسید که دچار بحران زناشویی مشابه یا بحران دیگری شده است، به او کمک کنید. کمک به شخص دیگر نه تنها برای او مفید است، بلکه باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

وقتی به کسی کمک می‌کنید و می‌بینید که او بهتر عمل می‌کند، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می‌دهد و دلیلی برای لبخند زدن به شما می‌دهد.

ورزش کنید

بهترین کاری که برای ادامه زندگی پس از طلاق انجام خواهید داد، این است که منظم تحرک داشته باشید و بدن سالمی برای خودتان بسازید. ورزش منظم نه تنها از نظر جسمی به شما کمک می‌کند بلکه از نظر عاطفی نیز به شما کمک می‌کند.

منظور این نیست که عرق‌تان در بیاید، شما باید هر روز بدن خود را بیدار کنید. مجبور نیستید یک تمرین سخت انجام دهید. فقط پیاده‌روی کنید یا بدوید؛ اگر به طور منظم این کار را انجام دهید، شما را خوشحال و فعال می‌کند.

احساس موفقیتی که پس از تمرین به وجود می‌آید نیز یک پاداش است.

سالم بخورید

ممکن است فکر کنید که حرف مسخره‌ای است، اما حقیقت این است که آنچه می‌خورید روی احساس و ظاهر شما اثرگذار است. تغذیه خوراکی ارتباط مستقیمی با خلق و خو و احساسات شما دارد. شما باید حواستان به آنچه می‌خورید باشد.

هرچه سالم‌تر بخورید، سالم‌تر به نظر می‌رسید و وقتی خوب به نظر می‌رسید، احساس خوبی خواهید داشت. مهمتر از همه، اگر غذاهای فرآوری شده یا غذاهای ناسالم مصرف کنید، چاق می‌شوید و دلیل دیگری برای ناراحتی اضافه می‌کنید.

ببخشید

ببخشید

بسیاری از افراد پس از طلاق برای شروع یک زندگی جدید با چالش‌هایی مواجه می‌شوند و بیشتر آنها به این دلیل است که نسبت به اتفاقی که افتاده احساس گناه می‌کنند.

حتی پس از پذیرفتن اینکه رابطه عاطفی‌شان به پایان رسیده است و با همسر سابق‌شان به صلح رسیدند، همچنان خود را مقصر می‌دانند.

خودتان را ببخشید و به زندگی آینده‌تان امیدوار باشید. خودتان را به خاطر هر کاری که فکر می‌کنید اشتباه انجام داده‌اید ببخشید و تصمیم بگیرید که اجازه ندهید گذشته تکرار شود.

با خودتان صلح کنید، متوجه خواهید شد که بعد از طلاق هم امید هست.

صبور باشید

بهبودی فرآیند آسانی نیست و بازگشت به مسیر زندگی پس از طلاق زمان می‌برد. اگر فکر می‌کنید که مدت زیادی گذشته است و هنوز نمی‌توانید احساسات خود را پس از طلاق کنترل کنید، نفس عمیق بکشید و استراحت کنید.

قدم‌های کوچکی در جهت مثبت بردارید و به خودتان اجازه دهید تا به احساس خوب برسید. با احساسات خود صبور باشید و اجازه دهید تا درمان شوید.

مطالعه کنید

وقتی متأهل هستید و مسئولیت‌های زیادی برعهده دارید، ممکن است عادت‌های سازنده‌ای مانند مطالعه را اکنار بگذارید. این یک راه فوق العاده عالی برای تکان دادن ذهن‌تان است.

در طول سال‌ها، حس سردرآوردن از اتفاقات جهان، داستان‌های جدید، احساسات، افکار و غیره را از دست می‌دهید. درباره چیزهایی که دوست دارید یا موضوعی که قبلا پیگیر آن بودید ولی بخاطر ازدواج رهایش کردید، مطالعه کنید.

فقط مطالعه کنید و با دنیای ادبی ارتباط برقرار کنید. این کار به شما چیزهای زیادی برای فکر کردن می‌دهد و شما را از فکر کردن به طلاق دور می‌کند.

سپاسگزار باشید

سپاس گذار باشید

اوضاع می‌توانست بدتر باشد. مي‌توانستید هنوز در آن رابطه ناخوشایند باشید، ولی نیستید. مطمئناً در حال حاضر دردناک است، اما هنگامی که همه چیزهای خوبی را که از آن رویداد به دست آمده ارزیابی کنید، دیگر پشیمان نخواهید شد.

برای همه چیز به صورت روزانه شکرگزار باشید، این کار باعث می‌شود شما و همه چیز اطراف‌تان احساس بهتری داشته باشید.

مراقبه کنید

مراقبه در دراز مدت نتیجه می‌دهد. این یک فرآیند طولانی است که پس از چند ماه تمرین مداوم نتیجه می‌دهد.

می توانید با ۵ دقیقه در روز شروع کنید و سپس زمان آن را افزایش دهید. زمان بگذارید و تنها باشید، همه چیز را کنار بگذارید، چشمانتان را ببندید و روی تنفس‌تان تمرکز کنید.

در ابتدا، ذهن شما به این سو و آن سو خواهد رفت، اما می‌توانید با تمرکز بر تنفس خود آن را متمرکز کنید. مراقبه افکار شما را آرام نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند چشم انداز روشنی از زندگی پس از طلاق داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان