جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
696 بازدید

چرا مردان با این گروه خونی نعوظ بهتری دارند؟

چرا مردان با این گروه خونی نعوظ بهتری دارند؟
خواندن 3 دقیقه
3.2
(13)

سوال پراهمیت این است: آیا آنچه در رگ‌های شما می‌گذرد می‌تواند مشکلات آلت تناسلی را پیش بینی کند؟

بدیهی است که خون یکی از اجزای مهم نعوظ در مردان است: اگر مقدار کافی از آن به آلت تناسلی شما جریان نداشته باشد، نمی‌توانید تا حد کامل به این حالت برسید – و در این حالت هم بمانید. اما آیا گروه خونی شما می‌تواند روی سخت شدن آلت تناسلی‌تان تأثیر بگذارد؟

محققان ترکیه ای می‌گویند که می‌تواند. آنها در مطالعه خود دریافتند که احتمال ابتلا به اختلال نعوظ (ED) در مردان دارای گروه خونی O به میزان قابل توجهی کمتر از افرادی است که دارای گروه خونی A، نوع B یا گروه خونی AB هستند. در واقع، مردان با گروه خونی A و B حدود 4 برابر بیشتر از مردان دارای گروه خونی O در معرض خطر ابتلا به ED یا اختلال نعوظ بودند و مردان با گروه خونی AB تقریباً 5 برابر این ریسک را داشتند. خب مردان گروه O وقتش است که جشن بگیرید!

مردان با این گروه خونی نعوظ بهتری دارند

البته که این ارتباط آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دور از ذهن نیست. دانشمندان قبلاً مشخص کرده بودند که برخی از گروه‌های خونی – به‌ویژه AB – با سایر بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، کلسترول بالاتر و لخته شدن خون ارتباط دارند.

همین مکانیسمِ مسئول این نوع بیماری‌ها ممکن است باعث ایجاد ارتباط بین گروه خونی و ED شود. در واقع، مطالعات قبلی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات نعوظ ممکن است سه سال قبل از بروز بیماری قلبی ظاهر شود. چنین اتفاقی به این دلیل است که شریان‌های آلت تناسلی شما بسیار کوچکتر از شریان‌های اطراف قلب‌تان هستند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که در ابتدا اثرات ناشی از آسیب یا تجمع را نشان دهند.

این امکان وجود دارد که افراد دارای گروه خونی A و B دارای سطوح بیشتری از مولکول‌های چسبنده در خون شان باشند که می‌تواند منجر به ایجاد پلاک در شریان‌ها شود. این ویژگی می‌تواند بر جریان خون، هم به قلب و هم به آلت تناسلی تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به افزایش خطر بیماری قلبی و اختلال نعوظ می‌شود.

همچنین ممکن است سایر اجزای ژنتیکی گروه‌های خونی A و B منجر به آسیب عروق خونی شوند که می‌تواند فرآیندهای بیولوژیکی لازم برای نعوظ را مختل کند. لازم به ذکر است که این مطالعه در واقع یک مطالعه گذشته نگر بود، به این معنی که محققان نمی‌توانند علت و معلول را تعیین کنند. باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا این ارتباط با شواهد بیشتری مورد اثبت قرار بگیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان