جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.4
(12)

اگرچه اکثر مردان با بیشتر جنبه‌های آلت تناسلی خود کاملاً آشنا هستند، باز هم چیزهایی وجود دارد که ممکن است در مورد این زائده خیلی خاص ندانند.

حقایق جالب در مورد آلت تناسلی

در این نوشتار برای‌تان ۸ حقیقت جالب در مورد آلت تناسلی گردآوری کرده‌ایم که ممکن است اطلاعی از آنها نداشته باشید. با خبرنامه در این نوشتار همراه باشید.

طول آلت تناسلی شما دو برابر آن چیزی است که به نظر می‌رسد

طول آلت تناسلی شما دو برابر آن چیزی است که به نظر می‌رسد

زیاد هیجان زده نشوید! منظور ما افزایش طولی که با نعوظ همراه است، نیست. در واقع حدود نیمی از طول آلت تناسلی داخلی است. شاید آرزو داشته باشید که مقدار بیشتری از آن خارج از بدن‌تان بود، اما این حالت احتمالاً بهتر است چرا که به این ترتیب آلت تناسلی امن و دور از آسیب می‌ماند.

آلت تناسلی شما اکوسیستم خاص خود را دارد

آیا می‌دانستید که آلت تناسلی شما محل زندگی یک جامعه بزرگ و متنوع از باکتری‌ها است؟ محققان در مطالعه‌ای که در مؤسسه تحقیقاتی Translational Genomics انجام شد، از آزمایش ژنتیک برای شناسایی باکتری‌های موجود در آلت تناسلی مردان استفاده کردند. آنها کشف کردند که در مجموع 42 نوع مختلف باکتری روی پوست آلت تناسلی وجود دارد.

این آزمایش همچنین نشان داد که تنوع و فراوانی باکتری‌ها بین آلت تناسلی ختنه شده و ختنه نشده متفاوت است. در نمونه برداری از مردان قبل و بعد از ختنه، بیشتر باکتری‌هایی که از دست رفته بودند بی هوازی بودند، به این معنی که برای رشد به اکسیژن نیازی نداشتند.

آلت تناسلی می‌تواند کوچک شود

درست است، برخی عادات ناسالم می‌تواند اندازه عضو مهم شما را کاهش دهد. به عنوان مثال سیگار کشیدن می‌تواند آلت تناسلی را تا یک سانتی‌متر کوتاه کند زیرا رگ‌های خونی کلسیفیه شده می‌توانند عامل کاهش گردش خون در این عضو از بدن شوند.

افزایش سن و چاقی نیز می‌توانند به کوچک شدن آلت تناسلی کمک کنند. با افزایش سن، تجمع رسوبات چربی در شریان‌ها می‌تواند جریان خون به آلت تناسلی را کاهش دهند. این امر باعث می‌شود که سلول‌های عضلانی داخل لوله‌های نعوظ آلت تناسلی ضعیف تر شوند و جریان خون کمتر به معنای نعوظ کوچک‌تر و نه چندان سخت است. نداشتن نعوظ کافی نیز می‌تواند آلت تناسلی را کوچک کند زیرا باعث کاهش کشش آن می‌شود.

آلت تناسلی شما ممکن است بشکند!

آلت تناسلی شما ممکن است بشکند!

بله، درست است، آلت تناسلی شکننده است و وقتی در نظر بگیرید که آلت تناسلی انسان هیچ استخوانی ندارد (چیزی که برای پستانداران غیرعادی است) این موضوع تعجب‌آورتر می‌شود.

شکستگی آلت تناسلی در واقع به پارگی پوشش فیبری اجسام غاری است – بافتی که با افزایش جریان خون سفت یا به اصطلاح نعوظ می‌شود. شکستگی معمولاً در طول رابطه جنسی شدید رخ می‌دهد، اگرچه مواردی وجود داشته است که مردان با نعوظ از رختخواب خارج شده و آلت تناسلی خود را شکسته اند! فکرش را بکنید!

سیگنال انزال از ستون فقرات می‌آید

یک واقعیت جالب دیگر در مورد آلت تناسلی مردان که احتمالا نمی‌دانید این است که سیگنال انزال از ستون فقرات می‌آید نه مغز. اگرچه می‌توانید تا حدودی انزال را با فکر کردن به چیز دیگری به تعویق بیندازید، اما نخاع مسئول هماهنگی کل فرآیند است و عملکردهای لازم را در دست دارد.

در طول مقاربت، مولد انزال نخاعی، سیستم عصبی سمپاتیک، پاراسمپاتیک و جسمی را به منظور تحریک و وقوع انزال هماهنگ می‌کند.

آلت تناسلی شما نشانگر سلامت قلب‌تان است

از آنجایی که قلب مسئول پمپاژ خون به همه جای بدن است و آلت تناسلی شما برای نعوظ به خون اتکا دارد، تعجبی ندارد که سلامت این دو با هم مرتبط باشند. اگر از اختلال نعوظ رنج می‌برید، ممکن است نشانه ای از بیماری قلبی باشد. به همین ترتیب، اگر بیماری قلبی دارید، دریافت درمان مناسب می‌تواند به کاهش علائم اختلال نعوظ کمک کند.

اعتقاد بر این است که اختلال نعوظ که معمولاً قبل از مشکلات قلبی ایجاد می‌شود به دلیل اختلال عملکرد پوشش داخلی رگ‌های خونی (اندوتلیوم) و عضلات صاف است. اختلال عملکرد اندوتلیوم منجر به عدم دریافت خون کافی قلب و همچنین اختلال در خون رسانی به آلت تناسلی می‌شود.

آلت تناسلی شما نشانگر سلامت قلب‌تان است

تغییرات سبک زندگی مانند حفظ وزن سالم، ترک سیگار، افزایش فعالیت بدنی و کاهش مصرف الکل می‌تواند به بهبود سلامت قلب و در نتیجه سلامت آلت تناسلی کمک کند.

نظریه اندازه کفش یک افسانه است

شاید شما هم تئوری اندازه کفش را شنیده‌ باشید: اینکه اندازه کفش شما با طول آلت تناسلی تان مرتبط است. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در سال 2002 نشان داد که این نظریه کاملاً نادرست است. مطالعه بعدی که در سال 2006 منتشر شد هم نشان داد که سن، قد و طول انگشت اشاره ممکن است در طول آلت تناسلی نقش داشته باشد، اما اندازه پا تاثیری ندارد.

نعوظ منظم آلت تناسلی شما را سالم نگه می‌دارد

این مورد یک واقعیت در مورد سلامت آلت تناسلی است که بعید است بدانید. به گفته دکتر توبیاس کوهلر، استادیار اورولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینویز جنوبی، برای اینکه آلت تناسلی شما تون عضلانی سالمی داشته باشد، باید به طور مرتب آن را “ورزش” بدهید. با نعوظ منظم، آلت تناسلی با هجوم خون که عامل سفت شدن آن است، پر از اکسیژن می‌شود.

با این حال، اگر تجربه‌های شهوانی منظم برای ایجاد نعوظ نداشته باشید، بدن یک «عملکرد خودکار جهت نگهداری آلت تناسلی» دارد – تکانه‌های مغزی باعث نعوظ در مرحله خواب REM می‌شوند. دکتر کوهلر می‌گوید، برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ، پمپ خلاء می‌تواند به رفع مشکل و بهبود کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان