جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
62 بازدید

برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم (معرفی مواد غذایی)

برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم (معرفی مواد غذایی)
خواندن 5 دقیقه
3.8
(4)

برخی مواد غذایی ممکن است تجربه جنسی فرد را به طرق مختلف تقویت کنند: جنبه‌هایی چون استقامت جنسی، میل جنسی، و گردش خون و غیره. انسان‌ها از قدیم‌الایام به دنبال راه‌هایی برای بهبود تجربه جنسی خود بوده‌اند، از جمله تلاش برای کشف بهترین مواد غذایی برای تقویت جنسی. دانشمندان هم انواع مواد غذایی را با رابطه جنسی بهتر مرتبط دانسته اند.

برای تقویت جنسی مردان بخوریم؟

اگر شما هم با جستجوی برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم، به این مقاله رسیده‌اید، جای درستی هستید! در این مقاله، خواهید دید که چه غذاهایی برای تقویت میل جنسی، بهبود استقامت جنسی و تقویت زندگی جنسی مفید هستند.

مواد غذایی برای گردش خون و استقامت

مواد غذایی برای گردش خون و استقامت

حفظ سلامت سیستم گردش خون برای سلامت جنسی ضرورت دارد. گردش خون بهتر می‌تواند منجر به بهبود واکنش جنسی در مردان و زنان شود. این مورد به ویژه در مورد نعوظ صادق است. سلامت قلب نیز برای استقامت جنسی حیاتی است. به عبارت دیگر، چیزی که برای قلب مفید باشد، برای زندگی جنسی انسان هم مفید است.

انجمن قلب آمریکا رژیمی را توصیه می‌کند که موارد زیر را شامل شود:

  • طیف گسترده ای از میوه‌ها و سبزیجات
  • غلات کامل و فیبر فراوان
  • روغن‌های مفید مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان
  • غذاهای دریایی، آجیل و حبوبات

تحقیقات نشان می‌دهد که پیروی از این رژیم غذایی سالم برای قلب می‌تواند جنبه‌های خاصی از سلامت جنسی را بهبود بخشد. بنابراین فهرست کلی بالا بهترین پاسخ برای این سوال است که برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم.

محققانی که روی رژیم غذایی مدیترانه‌ای مطالعه می‌کنند، دریافتند که افراد مبتلا به سندرم متابولیک که از این رژیم پیروی می‌کنند، کمتر اختلال نعوظ را گزارش کرده اند.

همچنین، بسیاری از غذاهایی که در یک رژیم غذایی سالم برای قلب وجود دارند، مانند آووکادو، مارچوبه، آجیل، غذاهای دریایی و میوه‌ها، هم در طب سنتی و هم در تحقیقات علمی با رابطه جنسی بهتر ارتباط دارند.

جالب است بدانید که، به زبان ناواتل – زبانی که زمانی آزتک‌ها استفاده می‌کردند – کلمه آووکادو همان کلمه بیضه بوده است!

همچنین، محققان دریافته اند افرادی که آووکادو می‌خورند، خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش می‌دهند، اختلالی که یک عامل خطر برای ED است. مردان مبتلا به سندرم متابولیک تقریباً دو برابر بیشتر از مردان بدون سندرم متابولیک دچار ED می‌شوند، بنابراین افزودن چربی‌های سالم، مانند آنهایی که در آووکادو وجود دارد، می‌تواند به تنوع درست یک رژیم غذایی کمک کند.

غذاهایی برای تقویت میل جنسی

غذاهایی برای تقویت میل جنسی - برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم

غذاهایی که می‌توانند به بهبود میل جنسی کمک کنند، با اشاره به آفرودیت، الهه عشق یونان باستان، آفرودیزیک نامیده می‌شوند. صدف‌ها از جمله معروف ترین داروهای تقویت کننده جنسی در تاریخ هستند. اثرات آنها ممکن است به دلیل روی یا زینک موجود در آنها باشد.

روی یک ماده معدنی است که بدن هر روز برای بسیاری از عملکردهای حیاتی مانند متابولیسم سلولی، استقامت و تنظیم سطح تستوسترون به آن نیاز دارد. تستوسترون مهمترین هورمون جنسی مردانه است.

یک مطالعه قدیمی نشان داد که زینک (روی) ممکن است برای درمان ED در افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی مفید باشد.

صدف در هر وعده بیش از هر غذای دیگری روی دارد. برخی دیگر از غذاهایی که حاوی روی هستند عبارتند از:

  • خرچنگ
  • گوشت قرمز
  • غلات صبحانه غنی شده
  • آجیل کاج

با این حال، میل جنسی پیچیده است و با عوامل بسیار بیشتری به جز تغذیه ارتباط دارد، از جمله روابط فرد، سطح استرس و ترجیحات شخصی. طبیعی است که افراد در علاقه خود به رابطه جنسی فراز و نشیب‌هایی را تجربه کنند. بسیاری از پزشکان ادعا می‌کنند که رژیم غذایی می‌تواند کمک کننده باشد.

در حالی که تحقیقات علمی بیشتری مورد نیاز است، غذاهای زیر ممکن است باعث افزایش میل جنسی شوند:

  • جینسنگ آسیایی و آمریکایی
  • تخم شنبلیله

مواد غذایی مفید برای حفظ نعوظ

مواد غذایی مفید برای حفظ نعوظ

زمانی که فرد در نعوظ و حفظ آن مشکل دارد، به اختلال نعوظ دچار است. با توجه به بنیاد مراقبت اورولوژی آمریکا، ED  تا 30 میلیون مرد را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می‌دهد. درک عوامل فیزیکی، ذهنی و عاطفی که به ED کمک می‌کنند می‌تواند به افراد کمک کند تا رژیمی را انتخاب کنند که باعث تقویت رابطه جنسی شود.

عواملی که باعث بروز اختلال نعوظ می‌شوند، عبارتند از:

  • مشکلات جریان خون
  • آسیب به مراکز عصبی در آلت تناسلی
  • عوارض جانبی داروها، پرتوها و سایر درمان‌های پزشکی
  • افسردگی، اضطراب و استرس

مقابله با علت زمینه ای بروز اختلال نعوظ بهترین راه برای درمان ED است. اما کار دیگری که مردم می‌توانند انجام دهند این است که میوه بیشتری بخورند. در یک مطالعه، محققان مصرف بیشتر میوه را با کاهش 14 درصدی خطر ED مرتبط دانستند. محتوای فلاونوئید بسیاری از میوه‌ها ممکن است عامل این تاثیر مثبت باشد.

غذاهای غنی از فلاونوئیدها عبارتند از:

  • انواع توت‌ها
  • میوه‌های خانواده مرکبات
  • انگور
  • سیب
  • فلفل تند
  • محصولات کاکائو
  • آب انگور قرمز
  • چای (سبز، سفید و سیاه)

برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم

تحقیقات در یک مدل حیوانی نیز نشان داده است که هندوانه ممکن است در برابر اختلال نعوظ موثر باشد. محتوای اسید آمینه L-citrulline موجود در این میوه ممکن است علت این تاثیر مثبت باشد. همچنین، اکسید نیتریک ممکن است با افزایش جریان خون و اتساع عروق برای جلوگیری از  EDمفید باشد. چغندر هم حاوی نیترات است که به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود و ممکن است برای جریان خون مفید باشد.

کلام پایانی

در این نوشتار دیدیم که برای تقویت جنسی مردان چه بخوریم. واقعیت این است که در هر زمینه‌ای که بخواهید بهبود بیابید، در نهایت به یک سبک زندگی سالم و دنبال کردن رژیم غذایی مفید خواهید رسید. تحرک کافی، برنامه غذایی سالم و دوری از انواع دخانیات، قطعا کمک‌تان می‌کند که یک زندگی جنسی درست و حسابی داشته باشید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان