جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4.3
(11)

زیبایی نیاز به سختی کشیدن دارد و ما برای زیبا ماندن به راحتی این سختی‌ها را تحمل می‌کنیم. با این حال، همانطور که مشخص است، بسیاری از کارها و باورهای معمولی برای حفظ ظاهری زیبا در واقع چندان ضروری نیستند. علاوه بر این، بسیاری از آنها نه تنها زمان و پول ما را هدر می‌دهند، بلکه به ظاهر ما نیز آسیب می‌رسانند. در این نوشتار ۱۱ مورد از این افسانه‌ها را خواهید خواند.

افسانه شماره 1: آرایش هر روزه برای پوست مضر است

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

در واقع، این خود آرایش نیست، بلکه غفلت از پاک کردن درست آن قبل از رفتن به رختخواب است که به پوست آسیب می‌رساند. پوست باید فرصتی برای تنفس و اکسیژن گرفتن داشته باشد. در طول روز، لوازم آرایشی امروزی که استفاده می‌کنیم حاوی فیلترهای UV، خواص مرطوب کنندگی و مواد محافظتی هستند که البته فایده هم دارند زیرا می‌توانند از پوست در برابر تأثیرات تهاجمی محیط محافظت کنند. با این حال باید قبل از خواب‌ صورت‌تان را شستشو دهید تا زمانی که خواب هستید پوست کاملا تمیز باشد.

افسانه شماره 2: علامت “کم حساسیت‌زا” روی لوازم آرایش یعنی برای همه مناسب است

به عنوان مثال، محصولات آرایشی و بهداشتی “کم حساسیت زا” تنها فاقد رایج ترین مواد آلرژی زا مانند الکل هستند. با این حال، آب مقطر به pH پوست بسیار نزدیکتر است – به این معنی که ممکن است برای پوست شما بسیار بهتر باشد. به همین دلیل مهم است که محتویات حتی بی ضررترین محصولات را قبل از خرید بررسی کنید. لوازم آرایشی مبتنی بر مواد طبیعی برای همه هم مناسب نیستند.

افسانه شماره 3: کرم‌های مرطوب کننده از ایجاد چین و چروک جلوگیری نمی کنند

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

در واقع امروزه بسیاری از کرم‌های مرطوب کننده با پدیدار شدن چین و چروک مبارزه می‌کنند. نکته اصلی که باید در نظر داشته باشید این است که در ترکیب کرمی که استفاده می‌کنید باید فیلترهای UV و ویتامین‌های حاوی آنتی اکسیدان وجود داشته باشد.

افسانه شماره 4: اگر مرتب ماساژ صورت انجام دهید، از شر چین و چروک‌ خلاص می‌شوید

صورت تنها قسمتی از بدن است که ماهیچه‌ها مستقیماً به پوست متصل می‌شوند. کشش و ورزش‌های مداوم به صاف کردن چین و چروک‌های موجود کمک نمی کند.

افسانه شماره 5: گرم کردن آکنه در نور خورشید آن را خشک می‌کند

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

آفتاب واقعاً پوست را خشک می‌کند، اما پوست با ترشح چربی بیشتر که منافذ را می‌بندد، به آن واکنش نشان می‌دهد. علاوه بر این، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون محافظت می‌تواند باعث ایجاد آلرژی به خورشید شود و در نهایت چیزی جز لکه‌های تیره عایدتان نخواهد شد.

افسانه شماره 6: برنزه شدن یکنواخت نشانه سلامت پوست است

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

برنزه شدن یک واکنش محافظتی است که بدن در برابر اثرات مخرب دارد. یک برنزه خوب و یکنواخت می‌گوید که پوست آسیب دیده است و سعی می‌کند از خود محافظت کند.

افسانه شماره 7: برداشتن خال‌ها می‌تواند برای سلامتی مضر باشد

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

خال نوعی تشکیل رنگدانه روی پوست است. خال‌ها می‌توانند رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی داشته باشند. بیشتر خال‌ها عاری از ضرر هستند اما برخی از آنها تحت تأثیر عوامل خارجی می‌توانند به ملانوم تبدیل شوند. به همین دلیل لازم است تمام ضایعات خوش خیم روی پوست برداشته شوند. این روش پزشکی کاملا بی ضرر است.

افسانه شماره 8: پاک کردن صورت با یخ می‌تواند مفید باشد

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

پاک کردن صورت با یخ برای همه خوب نیست زیرا دمای پایین می‌تواند به پوست آسیب برساند. در نتیجه استفاده از این روش، جریان خون می‌تواند مختل شود. علاوه بر این، پف کردگی و وریدهای عنکبوتی ممکن است روی پوست پدیدار شوند.

کاهش عملکرد غدد چربی نیز پیامد دیگری از به کار بردن یخ روی صورت است که در نهایت منجر به از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند باید این روش را نادیده بگیرند، در حالی که سایر افراد هم نباید بیش از حد از آن استفاده کنند. بسیاری از محصولات آرایشی صورت هستند که تاثیرات بهتری نسبت به یخ دارند.

افسانه شماره 9: اگر موهای خود را مرتباً کوتاه کنید، سریعتر رشد می‌کنند

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

موها با همان سرعت همیشگی خود رشد می‌کنند – حدود یک سانت در ماه – فرقی نمی‌کند که هر چند وقت یک بار کوتاه شوند یا اصلاً کوتاه شوند یا نه!

افسانه شماره 10: باید بعد از هر وعده غذایی دندان‌های خود را مسواک بزنید

بر اساس تحقیقات اخیر، مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا نه تنها بی فایده است، بلکه ضرر هم دارد. اسیدی که وارد حفره دهان می‌شود به مینای دندان می‌خورد و باعث فرسایش آن می‌شود. اگر ظرف 30 دقیقه پس از صرف غذا، دندان‌های خود را مسواک بزنید، ممکن است مینای دندان بسیار سریعتر پوسیده شود.

افسانه شماره 11: لاک ناخن به ناخن‌ها آسیب می‌رساند

۱۱ افسانه در مورد زیبایی که ما را زشت می‌کنند

ناخن‌ها سلول‌های مرده هستند. واقعیت این است که ناخن‌ها در واقع “نفس نمی‌کشند” – آنها مواد مغذی و اکسیژن را از جریان خون دریافت می‌کنند و نه از هوا.

کلام آخر

آیا قبل از خواندن این مقاله هیچ یک از این افسانه‌ها را مفید می‌دانستید و به آنها باور داشتید؟ لطفا در مورد تجربه خودتان در بخش نظرات برای‌مان بنویسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان