جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

ثروتمندترین سیاه پوست جهان کیست؟ در حال حاضر قاره آفریقا دستخوش دگرگونی قابل توجهی در چشم‌انداز اقتصادی خود است و طبقه نوظهوری از افراد با ثروت‌شان به رشد منطقه کمک می‌کنند. با وجود این پیشرفت، آفریقا همچنان پایین ترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارد. اما ناگفته نماند که تعداد افراد مرفه در این قاره هر روز در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که ثروت خصوصی در آفریقا در دهه آینده 30 درصد افزایش پیدا کند و شاهد رشد قابل توجهی در هر دو گروه میلیاردر و میلیونر باشد.

ما در این نوشتار با استفاده از داده‌های فوربس که با دقت جمع‌آوری شده است می‌خواهیم، ثروتمندترین افراد قاره آفریقا را به شما معرفی کنیم. این میلیاردرها نه تنها در این قاره زندگی می‌کنند، بلکه منافع تجاری اصلی‌شان نیز بسته به همین منطقه است. حالا بیایید با ثروتمندترین سیاه پوست جهان آشنا شویم:

الیکو دانگوت؛ ثروتمندترین سیاه پوست آفریقا 

ثروتمندترین سیاه پوست جهان

در صدر فهرست ثروتمندترین سیاه پوست جهان، الیکو دانگوت قرار دارد که عنوان ارزشمند “ثروتمندترین سیاه پوست جهان” را به خود اختصاص داده است. دانگوت که زمانی یک تاجر شکر بود، دارایی خالصش به 13.5 میلیارد دلار می‌رسد که او را در رتبه 86 در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار می‌دهد. با این حال باید یادآور شویم که 25 درصد از ثروت دانگوت متعلق به میلیاردرهای آفریقایی است.

سرچشمه ثروت الیکو دانگوت مجموع دانگوت Dangote است. مجموعه‌ای که در بخش‌های مختلف از جمله شکر، سیمان و املاک و مستغلات فعالیت می‌کند. استعداد فوق العاده او در کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌های استراتژیکش، به این تاجر اهل نیجریه کمک کرده تا جایگاهش به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازرگانان تجاری آفریقا مستحکم بماند.

آشنایی با ثروتمندترین های آفریقا

سه میلیاردر برتر -آلیکو دانگوت، یوهان روپرت و نیکی اوپنهایمر- در مجموع 40 درصد از کل ثروت در آفریقا را تشکیل می‌دهند. یوهان روپرت، دومین فرد ثروتمند در فهرست، رئیس شرکت Compagnie Financiere Richemont، یک شرکت سوئیسی کالاهای لوکس است. حرفه روپرت قبل از بازگشت به آفریقای جنوبی با کارآموزی در بانکداری در نیویورک آغاز شد و در نهایت به بخش خرده فروشی رسید.

میلیاردرهای باقی مانده در این لیست نیز فعالیت های متنوع تجاری دارند که باعث رسیدن‌شان به میلیاردها دلار شده است. نیکی اوپنهایمر و پاتریس موتسپه از این فهرست در صنعت معدن کار می‌کنند، بخشی که به طور قابل‌توجهی به تولید ناخالص داخلی جنوب آفریقای کمک می‌کند. کارآفرینانی مانند Naguib Sawiris و Strive Masiyiwa امپراتوری‌های مخابراتی ایجاد کرده‌اند که نیازهای ارتباطی قاره را برآورده می‌کند.

داستان ثروت و جغرافیا

ثروتمندترین سیاه پوست جهان

با وجود تعداد نسبتاً کم میلیاردرها در آفریقا، توزیع آن‌ها در سراسر این قاره یکسان نیست. تنها افراد هفت کشور از 54 کشور آفریقایی در فهرست ثروتمندترین افراد آفریقا حضور دارند. علاوه بر این، بیشتر این افراد از سه کشور مصر، آفریقای جنوبی و نیجریه هستند که مجموعاً بیش از دو سوم میلیاردرهای برتر آفریقا را تشکیل می‌دهند.

در این جدول شما سه ثروتمندترین کشورهای آفریقایی را می‌بینید که بیشترین نماینده را در فهرست 13 میلیاردر برتر اقتصاد آفریقا دارند:

ثروتمندترین سیاه پوست جهان

در حالی که آفریقا به مسیر رشد و توسعه اقتصادیش ادامه می‌دهد، ظهور میلیاردرها گواهی بر چشم انداز تجاری در حال تحول منطقه دارد. این افراد نه تنها ثروت زیا انباشته می‌کنند، بلکه در ایجاد شغل، نوآوری و پیشرفت اقتصادی نیز نقش دارند.

تمرکز ثروت در برخی از کشورهای آفریقایی بر پتانسیل رشد و فرصت‌های سرمایه گذاری در این مناطق تاکید دارد. همانطور که اقتصاد آفریقا به بلوغش نزدیک می‌شود، دیدن این که چگونه این فهرست تغییر می‌کند و چه کسی می‌تواند عنوان ثروتمندترین سیاه پوست جهان را از الیکو دانگوت در این قاره بگیرد، جذاب خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان