جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.1
(40)

اندازه شکم در زنان باردار متفاوت است، اما بزرگ‌ترین شکم‌های بارداری معمولاً متعلق به زنانی است که چند قلو حامله هستند. روش‌های درمانی باروری معمولاً منجر به دو قلو، سه قلو یا چند قلوزایی می‌شود.

چند قلوزایی خودش اتفاق جالبی محسوب می‌شود. به همین دلیل مادرانی که چند قلو (به عنوان مثال، هفت قلو، هشت قلو) حامله می‌شوند، با شکم خیلی بزرگ، معمولا توجه بسیاری را جلب می‌کنند.

اما گاهی برخی از زنان که تنها یک نوزاد دارند هم شکم بزرگ و غیر معمولی دارند که باعث شگفتی و تعجب دیگران می‌شوند. عده‌ای از آن‌ها حتی در میان افراد دارای “بزرگترین شکم بارداری جهان” قرار دارند. با این حال هیچ رکورد رسمی وجود ندارد، تا بتوانیم بگوییم که چه کسی برنده این عنوان شده‌اند، اما شکم‌های بارداری قید شده در این نوشتار از بزرگ ترین‌ها هستند.

حلیمه سیسه

بزرگترین شکم بارداری جهان

در ماه مه 2021، حلیمه سیسه 26 ساله اهل مالی با به دنیا آوردن 9 نوزاد، رکورد جهانی “بزرگترین شکم بارداری” را به نام خود ثبت کرد. سیسه که قبلا به او گفته شده بود 7 نوزاد حامله است، در هفته 25 بارداری در بیمارستان بستری شد و تا زمانی که نوزادانش در 30 هفتگی از طریق سزارین به دنیا آمدند، روی تخت ماند. وزن هر نوزاد هنگام تولد بین 1 تا 2 پوند بود. اندازه شکم سیسه هم تا قبل از زایمان 65 پوند وزن داشت.

نکم چوکو

بزرگترین شکم بارداری جهان

در سال 1998، Nkem Chukwu از هیوستون تگزاس، اولین زنی در ایالات متحده بود که هشت قلو به دنیا آورد. میانگین وزن هر نوزاد بین 3 تا 3 و نیم کیلو وزن داشتند. هرچند هر هشت نوزاد زنده به دنیا آمد، اما متأسفانه یکی از هشت قلوهای چوکو، کوچکترین دخترش، یک هفته پس از تولدش مرد.

از آن جایی که هشت قلوهای چوکو دوازده هفته زودتر از موعد به دنیا آمدند، پزشکان می‌گویند که شکمش به اندازه هشت نوزاد بزرگ نشده بود. هیچ تصویر یا تخمینی از اندازه شکم نکم 27 ساله وجود ندارد، اما بر اساس گفته پزشکان شکم او از حد معمول بزرگتر بوده است. پزشک او در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز گفته بود که شکم او “به طرز غیرقابل باوری بزرگ بود.”

بابی مک کالی

بزرگترین شکم بارداری جهان

بابی مک‌کای اولین هفت‌قلوهای زنده را در سال 1997 در ایالات متحده به دنیا آورد. وزن هفت نوزاد در بدو تولد بین یک و نیم تا بیش از 2 کیلو بود. از آن جایی که هفت‌قلوها نارس به دنیا آمدند، یکی از نوزادان (الکسیس) مبتلا به فلج مغز بود و باقی آن‌ها هم در یادگیری دچار مشکل شدند.

NBC News اندازه شکم بابی مک‌کای را 139 سانتی متر گزارش کرد که قطعا می‌توانست در رقابت داشتن بزرگترین شکم بارداری جهان برنده شود. بابی از هفته نهم بارداری‌اش به خاطر به دنیا آمدن نوزادانش در بیمارستان بستری بود.

زایمان زودرس یکی از خطر قابل توجه در حاملگی های چندقلویی است و معمولاً برای جلوگیری از تحریک پذیری رحم، انقباضات و زایمان زودرس، به زنان توصیه می‌شوند، بیشتر استراحت کنند.

کیت گوسلین

کیت گوسلین مادر شش قلو است. شش قلوهای گوسلین از طریق سزارین در 10 مه 2004 به دنیا آمدند و وزن آن‌ها از 1 کیلوگرم تا یک و نیم بود. بر اساس گزارش‌ها شکم کیت تقریبا 152 سانتی متر  بوده است. اندازه شکم او از شکم بابی مک‌کای هم بزرگتر بوده است.

نادیا سلیمان

بزرگترین شکم بارداری جهان

نادیا سلیمان که توسط رسانه‌ها به نام “اکتوموم” از او یاد می‌کنند، زمانی که هشت نوزاد زنده را در 26 ژانویه 2009 به دنیا آورد، خبرساز شد. سلیمان زمانی در رسانه‌های اجتماعی معروف شد که با لقاح آزمایشگاهی صاحب 6 نوزاد شد.

طبق گزارش‌ها، خانم سلیمان پس از انجام لقاح آزمایشگاهی IVF برای هر دوره از بارداری‌های قبلی‌اش، 5 تا 6 جنین کاشته بود که بعد 6 جنین در رحم او رشد کرد. در آخرین دور لقاح آزمایشگاهی او، کلینیک باروری 12 جنین در رحم او کاشت (بر اساس راهنماها کاشت ممکن است از 12 جنین تنها 1 تا 2 نوزاد به دنیا بیاید).

اما دور بعدی حاملگی سلیمان هم منجر به تولد هشت نوزاد شد. در واقع سلیمان صاحب هشت قلوهای غیر همسان شده بود. او درست وقتی به این موضوع پی برد که نوزادانش یک ماهه شدند. هرچند عکسی از شکم خانم سلیمان چند روز قبل از زایمان او گرفته شده بود، اما از اندازه شکم او اطلاعاتی وجود ندارد.

لارا کارپنتر بک صاحب بزرگترین شکم بارداری جهان

بزرگترین شکم بارداری جهان

در سال 2014، لارا کارپنتر بک 29 ساله اولین نوزادش را باردار بود. در اواخر بارداری، او نزدیک به 40 کیلوگرم وزن اضافه کرده بود و دور شکمش هم 139 سانتی متر بود. او و همسرش با توجه به بزرگی شکمش فکر می‌کردند که صاحب یک پسر می‌شوند، اما او با سزارین یک نوزاد سالم دختر به دنیا آورد. دختر او هنگام تولد 4.5 کیلوگرم وزن داشت.

کریسی کوربیت

بزرگترین شکم بارداری جهان

کریسی کوربیت به تولد بچه‌های بزرگ یا با وزن زیاد عادت داشت – دو فرزند اول او در بدو تولد 4 و 4 و نیم کیلو وزن داشتند.

فرزند سوم او اما حتی بیشتر از 2 فرزند اولش وزن داشت، وزن او نزدیک به 6 کیلو بود که پزشکان مجبور شدند زایمان را از طریق سزارین در ماه مه 2017 انجام دهند. کوربیت در دوران بارداری‌اش دیابت بارداری داشت که باعث اضافه وزن نوزادانش هنگام تولد می‌شد.

کوربیت حرف‌های زیادی در مورد بزرگی شکمش شنید، مثلا به او می‌گفتند که انگار بچه‌ای به اندازه یک کودک نوپا حالمه است. نوزاد کریسی در زمان تولدش بزرگترین نوزادی بود که پزشکش تا آن زمان به دنیا آورده بود.

میشلا مایر-مرسی

بزرگترین شکم بارداری جهان

میشلا مایر-مرسی، ساکن کپنهاگ، پس از انتشار عکس هایی از شکمش که قبل از زایمان سه قلوهایش از طریق سزارین در ژانویه 2022، گرفته شده بود، در فضای مجازی معروف شد.

این عکس‌ها که تنها چند روز قبل از تولد نوزادان در هفته 35 بارداری گرفته شده بود، شکم بزرگ مایر-مرسی را نشان می‌دادند. شکم او متفاوت از دیگر زنان باردار بود، شکم او به جای بالا و پایین، همانطور که در تصویر می‌بینید، “مستقیم” به سمت جلو بالا آمده بوده. این مادر که 3 سال قبل دختران دوقلویش را به دنیا آورده بود، اعتراف کرد که در روزهای پایانی بارداری‌اش”درد شدید” داشته است.

چه کسی بزرگ‌ترین شکم بارداری جهان را دارد؟

اگرچه هر زن باردار ممکن است احساس کند که نسبت به دیگر زنان “بزرگترین شکم بارداری جهان” دارد، اما خوب هنوز نمی‌توان دقیق گفت که آیا زنان دیگری در سراسر جهان هستند که صاحب شکم های بارداری بزرگ باشند یا خیر. اما در حال حاضر، این زنان صاحب بزرگترین شکم بارداری جهان هستند.

با این حال اگر احساس می‌کنید که شکم شما بزرگتر (یا کوچکتر) از حد طبیعی است، حتما با پزشکتان صحبت کنید تا از سلامت خود و جنین تان مطمئن شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 40

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان