جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.2
(10)

سریال عشق کوفی که محصول سال 1402 صدا و سیما است که قرار است در طول ماه محرم در 15 قسمت نشر شود. این سریال محرمی که در ژانر عاشقانه، تاریخی درام ساخته شده، راوی داستانی عاشقانه از سال 61 هجری قمری است همزمان با اتفاقات کوفه و کربالا رقم می‌خورد.

سریال عشق کوفی در مورد چیست؟

عشق کوفی

سریال عشق کوفی در واقع روایتگر عشق هلال، پسر کماندار خاندان علوی با دختری به اسم نائله از خواندان عثمانی است که احساس‌شان درگیر مسائل سیاسی و مذهبی آن دوران می‌شود. این داستان با زمان ورود مسلم به کوفه و حوادث کربالا همراه است.

“عشق کوفی” به دست فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی نوشته شده و توسط حسن آخوندپور کارگردانی شده است.

مکان اصلی فیلمبرداری این سریال که نقش اصلی آن را سعید شریف و شبنم قربانی برعهده دارد، در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران، شهرک سینمایی نور و آبادان بوده است.

این سریال که پس از مجموعه تلویزیونی محبوب “مختارنامه” اولین سریال محرمی است. به همین دلیل باعث جلب توجه مخاطبان زیادی شده است.

زمان پخش سریال عشق کوفی

این سریال تاریخی که از روز پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ به روی آنتن شبکه سه سیما رفته است و تا کنون دو قسمت از آن منتشر شده است. عشق کوفی قرار است هر هفته در روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت 20:30 دقیقه شب منتشر شود. شما همچنین می‌توانید تکرار آن را ساعت 1 بامداد، 10 صبح و 14 عصر روز بعد از آن تماشا کنید.

همچنین زمان پخش سریال عشق کوفی از شبکه تماشا هر “جمعه و شنبه‌ ساعت ۹ و ۱۶” است.

بازیگران نقش اول سریال عشق کوفی

عشق کوفی

هلال در سریال عشق کوفی کیست؟

بیوگرافی سعید شریف عشق کوفی

شاید شما هم پس از دیدن اولین قسمت از عشق کوفی از خود بپرسید “هلال در عشق کوفی کیست؟” بله! سعید شریف بازیگر جوان ایرانی که در سریال عشق کوفی، در نقش هلال بازی می‌کند، اولین بار در سریال یاغی به شهرت رسید. همچنین این اولین بازی او در مجموعه تلویزیونی است که در نقش اصلی روی صحنه ظاهر می‌شود.

هرچند هنوز اطلاعات زیادی از بیوگرافی سعید شریف در دست نیست اما بر اساس گزارش ها، سعید شریف در دهه ۶۰ هجری شمسی در تهران به دنیا آمده است. همانطور که گفتیم شریف در سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت، در نقش احمد دایی “ابرا” بازی کرده است. او درست پس از بازی در همین سریال به شهرت رسید.

اکنون سعید شریف در نقش اصلی سریال عشق کوفی بازی می‌کند و همچنان در حال کار روی آن است. او کار بازیگری را با اجرا در تئاتر شروع کرده و در سریال هایی مانند “آخرین بازی” در سال 1393 به کارگردانی حسین سهیلی زاده، “ششمین نفر” در سال 1390 به کارگردانی بهمن گودرزی هم بازی کرده است. از فیلم های سینمایی او می‌توان به فیلم سینمایی “ناکوک” اشاره کرد.

شبنم قربانی در نقش “نائله” معشوقه “هلال”

عشق کوفی

شبنم قربانی در ۱۹ تیر ماه سال ۱۳۶۸ در تهران به دنبال آمده است. او فوق دیپلم کامپیوتر دارد و اکنون 27 ساله است. او برای این که وارد دنیای فیلم و سینما شود، کلاس های بازیگری شرکت کرده و حالا پس از بازی در فیلم های متعدد، نقش اصلی سریال عشق کوفی را به عهده داشته و در نقش نائله بازی می‌کند.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه در عشق کوفی

لعیا زنگنه بازیگر معروف و مشهور سینما و تلویزیون ایران است. او در 14 مرداد سال 1344 در تهران به دنیا آمده و حرفه بازیگری را در سال 1371 شروع و اولین بازی‌اش را در سال 1375 با راز مبینا به کارگردانی عباس رافعی آغاز کرده است. او مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران دارد. در حال هم در سریال تاریخی عشق کوفی مشغول بازی است.

نادر سلیمانی در عشق کوفی

عشق کوفی

نادر سلیمانی که بیشتر در فیلم های طنز سینما و تلویزیون بازی کرده است، اکنون در فیلم عشق کوفی ایفای نقش می‌کند. او در ۱۴ آبان ۱۳۴۵ در آبادان به دنیا آمده است.

سوگل طهماسبی، حسین سلیمانی، مریم کاویانی، نادر فلاح، ثریا قاسمی، سید جواد هاشمی، عمار تفتی، مهسا مهجور، محمد اشکان فر، جمال الدین بیات، مژگان اخلاقی، احسان محسنی کیاسری و معصومه زینتی صافی از دیگر بازیگران حاضر این سریال محرمی هستند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان