جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

طرز تهیه کمپوت هلوی خانگی

طرز تهیه کمپوت هلوی خانگی
خواندن 3 دقیقه
3.4
(13)

با این دستور تهیه کمپوت هلو از این میوه فصل نهایت استفاده را ببرید! شما فقط به 3 ماده ساده و 15 دقیقه زمان نیاز دارید تا کمپوت هلو را آماده کنید و آن را کنار بستنی، پنکیک و ماست سرو کنید یا به تنهایی بخورید. پس با ما همراه باشید!

مواد لازم:

5 عدد هلو بدون هسته و مکعبی خرد شده (بدون نیاز به پوست کندن)

2 قاشق غذاخوری شکر سفید یا  قهوه‌ای روشن

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

3 قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه کمپوت هلو

طرز تهیه کمپوت هلو

  • برای تهیه کمپوت هلو ابتلا هلو، شکر، آبلیمو و آب را درون یک قابلمه بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا مواد به جوش بیاید. اجازه دهید مخلوط درون قابلمه حدود 5 دقیقه بجوشد و مرتب هم بزنید.
  • در این مرحله حرارت را کم کنید و بگذارید 7 تا 10 دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا حباب زده و هلوها نرم شوند. اگر می‌خواهید آب کمپوت هلو بیشتر باشد، کمی آب اضافه کنید و چند دقیقه دیگر صبر کنید.
  • حالا کمپوت هلو شما آماده است. شما می‌توانید آن را گرم سرو کنید یا بگذارید خنک شود. همچنین فراموش نکنید که تنها می‌توانید تا 5 روز آن را در یخچال نگهدارید. اما اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری کمپوت را نگهدارید، بهتر است آن را در فریزر قرار دهید. آن وقت می‌توانید تا 2 ماه کمپوت هلو بخورید.

نکته:

  • این که هلو را برای کمپوت پوست بگیرید یا نه سلیقه‌ای است. اما به نظر اگر پوست آن‌ها را نگیرید بهتر است. زیرا پوست روی هلو باعث می‌شود گوشت آن له نشود.
  • در صورت تمایل می‌توانید هلوها را پوست بگیرید و برای این کار از چاقو یا پوست کن استفاده کنید.
  • هلوها را از وسط نصف کنید و سپس به چهار قسمت تقسیم کنید و باز هم طبق سلیقه خود به هشت قسمت تقسیم کنید.
  • اگر از هلوهای نارس استفاده می‌کنید، بهتر است مدت طولانی‌تری آنها را حرارت دهید.

طرز تهیه کمپوت هلو

  • همچنین می‌توانید به جای شکر، از شکر قهوه‌ای، شکر نارگیل، شربت افرا یا عسل هم استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید شربت هلو بیشتر باشد، پس حین پختن آب بیشتری اضافه کنید.
  • این میوه به طور طبیعی شربت را غلیظ می‌کند، اما اگر می‌خواهید غلیظ‌تر شود، می‌توانید خیلی ساده 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت (آرد ذرت) را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی هلوها ریخته، هم بزنید و چند دقیقه دیگر حرارت دهید. امیدواریم از طعم کمپوت هلوی‌تان لذت ببرید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان