جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

طرز تهیه کیک گیلاس خوش عطر و طعم خانگی

طرز تهیه کیک گیلاس  خوش عطر و طعم خانگی
خواندن 2 دقیقه
3
(7)

کیک گیلاس بهترین کیک تابستانی خانگی است که می‌توانید با گیلاس تازه یا منجمد بپزید. این کیک می‌تواند دسر خوبی برای مهمانی های عصرانه‌تان باشد. حتی می‌توانید آن را با یک قاشق بستنی وانیلی سرو کنید.

مواد لازم:

1 و 2/1 فنجان آرد

1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

2/1 قاشق چایخوری جوش شیرین

50 گرم کره ذوب شده

شکر 4/3 پیمانه

2 عدد تخم مرغ

2/1 قاشق چایخوری وانیل

2/1 فنجان ماست یونانی

4 فنجان گیلاس شیرین تازه، بدون هسته، گیلاس ها را از وسط نصف کنید

طرز تهیه کیک گیلاس ساده

طرز تهیه کیک گیلاس

  • یک قالب کیک 7 و نیم سانتی متری را انتخاب کنید.
  • سپس فر را با دمای 176 درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا کف و دیواره قالب‌تان را با کره چرب کنید و یک کاغذ روغنی را هم به اندازه کف قالب قیچی زده و کف قالب قرار دهید.
  • مواد خشک مثل آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین را مخلوط کرده و در یک کاسه متوسط الک کنید.
  • در یک کاسه جداگانه کره و شکر و 2 تخم مرغ را با دور تند مخلوط کن برای مدت 2 تا 3 دقیقه هم بزنید تا کامل پف کند. وانیل و ماست یونانی را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید تا ترکیب رنگ کرمی روشن را به خود بگیرد.
  • حالا مواد خشک را به ترکیب اضافه کرده و با سرعت پایین هم بزنید تا مخلوط شوند اما بیش از حد مخلوط نکنید.
  • حالا خمیر آماده کیک را دو نیم کنید، نیمی از آن را به قالب فنری منتقل کنید. گیلاس‌های نصف شده را روی آن بریزید و نصف باقیمانده مایه کیک را هم روی گیلاس ها بریزید.
  • این کیک بسته به فر شما حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان برای پخت نیاز دارد تا کامل طلایی شود.
  • اگر می‌خواهید کیک ظاهر زیباتری داشته باشد، روی سطح کیک هم گیلاس بچینید. این کار را در اواسط پخت انجام دهید، بعد بگذارید تا کیک کامل پخته شود.
  • وقتی پخت کیک تمام شد، آن را روی توری سیمی قرار دهید تا کامل خنک شود. بعد آن را از قالب جدا کرده و هر طور دوست دارید، سرو کنید. نوش جان!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان