جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

تبدیل طراحی به پرتره واقعی؛ هوش مصنوعی به نقاشی‌های‌تان جان می‌بخشد!

تبدیل طراحی به پرتره واقعی؛ هوش مصنوعی به نقاشی‌های‌تان جان می‌بخشد!
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

اکنون می‌توانید با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی از طراحی‌ها و نقاشی‌ها پرتره واقعی بسازید. اگر شما هم جزء آن گروه از افراد هستید که بلد نیستند حتی یک طراحی ساده از چهره یک فرد بکشند، می‌توانند به کمک الگوریتم هوش مصنوعی با تنظیم چشم‌ها، دهان و بینی روی یک طرح ساده، یک پرتره واقعی تولید کنید. حالا سوال این است که آیا واقعا الگوریتم هوش مصنوعی می‌تواند طراحی را به پرتره واقعی تبدیل کند؟

ساخت پرتره‌های واقعی از روی طراحی

تبدیل طراحی به پرتره واقعی

بله! اکنون می‌توانید توسط الگوریتم هوش مصنوعی طرح‌های اولیهو ساده را به چهره های واقعی تبدیل کنید. الگوریتم DeepFaceDrawing که توسط یک تیم تحقیقاتی از یک آکادمی چین در پکن ساخته شده است نشان می‌دهد که می‌توان با کمک هوش مصنوعی به کاربرانی که آموزش‌های خیلی ابتدایی در زمینه طراحی دارند، کمک کند تا عکس‌های با کیفیت بالا را از روی طرح های اولیه یا به اصطلاح ناقص بسازند.

تبدیل طراحی به پرتره واقعی

شو یو چن و همکاران او در مقاله ای به نام “DeepFaceDrawing: Deep Generation of Face Images from Sketches” از ایده اصلی و هدف‌شان صحبت کرده بودند. آن‌ها گفته بودند که ایده اصلی‌شان مدلسازی فضایی بود که در آن بتوان یک طرح یا یک تصویر ناقص را با ویژگی‌های منحصر به فرد افراد ترکیب کرد و یک پرتره واقعی ساخت.

در واقع سیستم آن‌ها به کاربرانی که آموزش کمی در زمینه طراحی دارند یا اصلاً آموزش ندیده‌اند، این امکان را می‌دهد تا تصاویر چهره با کیفیت بالا را از طرح‌های ناقص یا اولیه تولید کنند.

تبدیل طراحی به پرتره واقعی

با استفاده از این الگورتیم می‌توانید ابتدایی ترین و کمترین اطلاعات را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید و هوش مصنوعی با توجه به طراحی کلی چهره را برای شما ترسیم کند. با این حال هرچه اطلاعات یا همان ویژگی‌های چهره افراد در طراحی دقیق تر و واضح تر باشد، هوش مصنوعی می‌تواند به همان اندازه تصویر را واقعی‌تر و دقیق تر بسازد.

به دلیل همین ماهیت مبتنی بر داده این الگوریتم هوش مصنوعی، آن‌ها به طرح های آزمایشی با کیفیتی مشابه تصویر دقیق‌تری از فرد نیاز دارد تا با ترکیب آن با داده‌های خودش چهر واقعی را طراحی کند. با این حال، ساخت چنین طرح‌هایی به خصوص برای کاربرانی که آموزش کمی در طراحی دارند، دشوار است.

برای ساختن پرتره واقعی باید اطلاعات دقیق در اختیار الگوریتم قرار دهید

تبدیل طراحی به پرتره واقعی

برای پرداختن به این موضوع، مهم ترین نکته این است که به طور ضمنی فضایی از طرح‌های چهره قابل تشخیص و واضح را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهیم تا نزدیک ترین طرح را تولید کند.

همانطور که در تصویر می‌بینید، این الگوریتم کوچک ترین و ساده‌ترین طرح را به عنوان ورودی از شما دریافت می‌کند و یک تصویر یا پرتره واقعی با کیفیت بالا ایجاد می‌کند.

همانطور که گفتیم این الگوریتم تا حد زیاد بر پایه احتمال کار می‌کند و موقع استفاده از آن برای ترسیم یک پرتره نیاز به نقاشی و ترسیم لب یا پلک‌ها ندارید، بلکه نرم افزار برای طراحی این ویژگی‌های ظاهری به دیتابیس عظیمش که توسط محققان طراحی شده رجوع کرده و با ترکیب طرح اولیه و انتخاب دیگر اجزای صورت از داده‌های موجود سعی می‌کند بسنجد که آیا اجزای چهره با هم مطابقت دارند یا خیر.

این الگوریتم تمام ویژگی ظاهری را از چشم‌ها، بینی، دهان، شکل چهره و نوع مو به صورت جداگانه بررسی می‌کند و در نهایت در قالب یک پرتره واقعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبدیل طراحی به پرتره واقعی

اگر کاربری هستید که زیاد از طراحی سر در نمی‌آورید، هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند اما طرح نهایی ممکن است خیلی شبیه چیزی که شما در نظر دارید نباشد و از عکس شما کمی تفاوت داشته باشد. اما اگر در طراحی چهره حرفه‌ای عمل کنید، از نتیجه به دست آمده توسط هوش مصنوعی شگفت زده خواهید شد.

با این حال این تنها نمای کلی از الگوریتم هوش مصنوعی است که می‌تواند از طراحی های ساده، یک پرتره واقعی بسازد، شما می‌توانید با جستجو، خواندن کامل مقاله تحقیقی و استفاده از این الگوریتم به توانایی های واقعی آن پی ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان