جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

چربی قسمت‌های مختلف چه چیزی از سلامت بدن می‌گوید!؟

چربی قسمت‌های مختلف چه چیزی از سلامت بدن می‌گوید!؟
خواندن 3 دقیقه
3.5
(4)

چربی قسمت‌های مختلف بدن هر کدام تاثیر قابل توجهی بر سلامت بدن ما دارند. بافت چربی نه تنها هورمون هایی را ترشح می‌کند که وظیفه تنظیم متابولیسم و اشتها را دارند، بلکه تأثیر شگفت انگیزی بر حساسیت به انسولین نیز دارد. با این حال باید مراقب باشید، زیرا مصرف بیش از حد کالری می‌تواند منجر به گسترش و تکثیر سلول‌های چربی، تحریک التهاب مزمن و اختلال در متابولیسم سالم شود. برای اینکه بدانید چربی هر قسمت از بدن چه چیزی درباره سلامتی شما می‌گوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

چربی شکم

نوشیدنی های سالم برای کاهش چربی شکم
تاثیر چربی قسمت های مختلف بدن بر سلامتی

یکی از رایج ترین انواع چربی بدن است و به عنوان چربی احشایی شناخته می‌شود. چربی شکم نوعی چربی داخلی محسوب می‌شود که در اطراف اندام‌های حیاتی بدن تجمع می‌کند. این نوع چربی با افزایش کالری دریافتی بدن و عدم انجام فعالیت بدنی در ناحیه شکم تجمع می‌کند.

این چربی می‌تواند نشانه‌ای از متابولیسم پایین یا عدم تعادل هورمونی باشد. برای زنان، تغییر محل ذخیره چربی در بدن، به ویژه با افزایش سن، معمول است.

پس از یائسگی ماهیچه‌های بدن کاهش یافته و به جای آن چربی در بدن زنان افزایش پیدا می‌کند، روندی ممکن است منجر به ذخیره چربی در اطراف ناحیه شکم شود.  با بالا رفتن سن زنان، این احتمال که بیشتر دچار اضافه وزن شوند، وجود دارد.

چربی بالای بازو

تمرین ورزشی برای لاغری بازو
تاثیر چربی قسمت های مختلف بدن بر سلامتی

اگر متوجه تجمع نامتناسب چربی در بازوهای خود شده‌اید، ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی بدن‌تان باشد. به عنوان مثال، اگر از هر نوع داروی هورمونی استفاده می‌کنید که باعث تغییر در سطح هورمون‌های شما می‌شود، متوجه تولید چربی بیشتری روی بازوهای‌تان خواهید شد.

متاسفانه، باز هم زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به چربی بازو هستند. به عنوان مثال، برای زنانی که یائسگی را تجربه می‌کنند، با کاهش سطح تستوسترون، تجمع چربی روی بازوها بیشتر می‌شود.

چربی ناحیه باسن و پهلوها

حذف چربی شکم بعد از یائسگی
تاثیر چربی قسمت های مختلف بدن بر سلامتی

باسن و پهلوها به عنوان مرکز ذخیره چربی به ویژه برای زنان شناخته می‌شوند. دلیل اصلی تجمع چربی در ناحیه باسن و پهلوها می‌تواند هم وراثت باشد و هم گلوتن و نوشیدن شیر زیاد. البته، عدم فعالیت بدنی هم می‌تواند به ذخیره چربی بیشتر در این دو ناحیه منجر شود.

همچنین، اگر از داروهای مبتنی بر استروژن (مانند قرص‌های ضد بارداری) استفاده می‌کنید، تجمع چربی در این نواحی بیشتر می‌شود.

چربی کمر و پایین کمر

تاثیر چربی قسمت های مختلف بدن بر سلامتی

رژیم‌های غذایی کم پروتئین اغلب مقصر تولید چربی در این ناحیه هستند. خوردن منظم غذاهای فرآوری شده، کربوهیدرات‌های تصفیه شده و نوشیدنی‌های شیرین، آن هم وقتی که هیچ فعالیت بدنی ندارید، می‌تواند باعث تجمع چربی اضافی در ناحیه کمر و پایین کمر شود. این نوع چربی نه تنها در زنان بلکه اغلب در مردان نیز دیده می‌شود.

شکم ما نه تنها به دلیل تجمع چربی اضافی بزرگتر می‌شود، بلکه دلایل دیگری هم برای بزرگتر شدن دارد. یکی از این دلایل، بروز نفخ است که می‌توان با رعایت برخی نکات و جلوگیری از خوردن غذاهایی که منجر به نفخ می‌شوند، آن را کنترل کرده و به طور طبیعی شکمی صاف تر داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان