جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.5
(2)

پوست چرب دردسرهای خاص خودش را دارد. جوش، برق پوست و آکنه از جمله مواردی است که افراد دارای پوست چرب تجربه می‌کنند! خبر خوب اینکه می‌توانید با روتین مراقبت از پوست چرب، از شر این مشکلات خلاص شوید، یا حداقل جلوی جوش‌های جدید را بگیرید. با استفاده از یک روتین چهار مرحله‌ای ساده برای صبح و عصر می‌توانید پوست سالم و شفاف داشته باشید.

بهترین روتین مراقبت از پوست‌ چرب

روتین مراقبت از پوست چرب

  • صبح و شب با یک پاک کننده، پوستتان را لایه بردار کنید
  • از تونر حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک استفاده کنید
  • درمان پوست‌تان را با بنزوئیل پراکسید یا رتینول
  • هر روز صبح و شب‌ها قبل از خواب با استفاده از یک مرطوب کننده سبک پوست‌ را مرطوب کنید

مرحله اول: هر صبح و بعد از ظهر پوستتان را تمیز کنید

مهمترین گام در هر روتین مراقبت از پوست، پاکسازی پوست است. اگر پوست چربی دارید، پس باید دفعات بیشتری پوست‌تان را پاکسازی و تمیز کنید. اگرچه شستن صورت هر صبح و شب برای اکثر افراد ایده‌آل است اما افراد با پوست چرب باید حتما هر صبح صورت‌شان را با یک پاک کننده ملایم بشویند.

حتی اگر فکر می‌کنید، پوستتان از شب قبل تمیز است باز هم در طول شب سلول‌های پوست شروع به تولید چربی می‌کنند، بنابراین حتما هر روز صبح پوستتان را بشویید.

به همین دلیل چه بعد از بیدار شدن و چه قبل از خواب، حتما پوستتان را با یک پاک کننده لایه بردار بشویید. بهتر است یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک انتخاب کنید.

مرحله 2: از تونر استفاده کنید

روتین مراقبت از پوست چرب

ابتدا پوستتان را بشویید تا از هر گونه آرایش، کثیفی و چربی پاک شود. سپس از یک تونر لایه بردار استفاده کنید که حاوی یکی از موارد زیر باشد:

  • اسید سالیسیلیک
  • اسید گلیکولیک
  • اسید لاکتیک

مرحله 3: درمان و بازسازی پوست

این مرحله به مشکلات پوستی شما بستگی دارد. به طور کلی، اگر پوست مستعد ابتلا به آکنه دارید، باید در طول روز از بنزوئیل پراکسید یا گوگرد برای کاهش تولید روغن و جلوگیری از جوش زدن استفاده کنید.

قبل از خواب نیز از محصولات حاوی رتینول استفاده کنید. رتینول به شفاف نگه داشتن منافذ و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

فراموش نکنید که پوست چرب در مقایسه به پوست خشک، دیرتر دچار چین و چروک و خطوط ریز می‌شود.

مرحله 4: مرطوب کننده را فراموش نکنید

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده غافل نشوید. هرچند برخی بر این باورند که چون پوست چربی دارند، نیاز به مرطوب کننده نیست اما باید بگوییم این باور اشتباه است. هر نوع پوستی به مرطوب کننده نیاز دارند، اما اگر پوست چرب دارید، به نوع مرطوب کننده توجه بیشتری داشته باشید. مثلا می‌توانید از مرطوب کننده‌‌های سبک، بدون روغن و آبرسان استفاده کنید. هر مرطوب کننده‌ای که برای پوست مستعد آکنه است باید دارای این سه ویژگی باشد.

برای آکنه

جوش بین ابروها
روتین مراقبت از پوست چرب

پوست چرب زمینه را برای ایجاد آکنه فراهم می‌کند. اندازه و در نتیجه فعالیت غدد چربی متصل به فولیکول‌های مو یکی از دلایل پوست چرب است، بنابراین برای کاهش چربی باید اندازه غدد چربی را کاهش دهید و برای این کار نیز می‌توانید از محلول‌های موضعی مانند بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

حتی برای برخی از زنان، مصرف قرص‌های ضد بارداری، باعث بهبود چربی و آکنه روی پوست می‌شود.

درمان های طبیعی برای پوست چرب

وقتی صحبت از مراقبت پوستی می‌شود، اصطلاح “طبیعی” می‌تواند معانی مختلفی برای افراد مختلف داشته باشد. وقتی میان انبوه مختلفی از محصولات پوستی قرار می‌گیرد، برچسب “طبیعی” روی بسیاری از آن‌ها به چشم می‌خورد و محصولات طبیعی وجود دارد که به دور از ترکیب آن با مواد شیمیایی می‌توانید برای محافظت از پوستتان استفاده کنید.

  • اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای پوست هستید، عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی‌کننده‌اش گزینه خوبی برای درمان پوست‌ چرب است.
  • بلغور جو دوسر یکی دیگر از مواد طبیعی مفید است که می‌تواند پوست ملتهب را آرام و چربی اضافی آن جذب کند.

نیازی به صرف هزینه‌های گزاف نیست

اگر به دنبال درمان پوست چرب هستید، نیازی به هزینه های گزاف نیست، کافی است از محصولات حاوی مورد نیاز پوستتان استفاده کنید و هنگام خرید در مورد فواید و عوارض جانبی آن‌ها آگاه شوید.

روتین مراقبت از پوست چرب برای مردها

روتین مراقبت از پوست چرب

روتین مراقبت از پوست چرب برای مردان، درست مانند روتین مراقبتی پوست چرب برای زنان است.

از انجام این‌ کارها جلوگیری کنید

متخصصان پوست شما را از انجام این کارها منع کرده‌اند:

چربی اضافی روی پوستتان را فراموش نکنید

اگر در طول روز پوست براقی دارید، از کاغذ بلات برای کنترل روغن اضافی روی پوستتان استفاده کنید. کاغذ جذب کننده چربی پوست صورت را به آرامی روی پوستتان فشار دهید، چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را بردارید. این کاغذ به جذب بیشتر روغن کمک می‌کند، پس حتما در طول روز چندین بار این کار را تکرار کنید.

پاکسازی پوست بعد از ورزش

چگونه برای ورزش با انگیزه بمانیم 16 راهكار براي تنبل هايي كه مي خواهند سالم بمانند!
روتین مراقبت از پوست چرب

علاوه بر روتین صبحگاهی یا عصرانه، بعد از ورزش حتما صورتتان را بشویید. اگر بعد از ورزش زود دوش نمی‌گیرید، اما حتما صورتتان را بشویید. شستن صورت به از بین بردن عرق، چربی و کثیفی که ممکن است در حین ورزش ایجاد شود، کمک می کند.

در این مواقع به دنبال پاکسازی چهار مرحله‌ای نباشید، فقط با یک پاک کننده معمولی و آب ولرم صورتتان را بشویید و روی پوستتان مرطوب کننده بزنید. هر چه زودتر بعد از ورزش بتوانید این کار را انجام دهید، بهتر خواهد بود.

انتخاب محصولات اشتباه

وقتی نوبت به خرید محصولات مراقبت از پوست می‌رسد، باید انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشید. از هر گونه محصولات حاوی الکل خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث افزایش متناقض ترشح چربی شود. همچنین از به کار بردن هر ماده غلیظ یا چرب مانند کره کاکائو، کره شی و وازلین پرهیز کنید.

حتما ضد آفتاب بزنید

هنگام بیرون رفتن از منزل، حتما از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. ضد آفتاب حاوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی برای پوست چرب مناسب است. این مواد می‌توانند از بروز آکنه جلوگیری کنند. برای حفاظت همیشگی از پوستتان، ابتدا مرطوب کننده بزنید و بعد روی پوست ضد آفتاب بمالید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان