جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1.3
(3)

اگر حیوان خانگی (مثلا سگ یا گربه) در خانه دارید احتمالا موهای آنها در همه جای خانه از مبلمان گرفته تا روی فرش و حتی آشپزخانه دیده می‌شود. واقعیت این است که آدم‌ها غالبا حیوانات خانگی خود را خیلی دوست دارند اما موهای آنها را که در قسمت‌های مختلف خانه می‌ریزد دوست ندارند!

حتی  گاهی شرایط طوری است که انگار سگ یا گربه شما بیش از آنچه روی بدنش مو دارد، روی زمین و مبلمان مو به جای می‌گذارد و همین، خلاص شدن از شر این همه مو و تمیز نگه داشتن خانه را تبدیل به یک چالش واقعی کرده است.

اما ترفندهای زیادی برای تمیز کردن موی حیوان خانگی در خانه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و فضا را عاری از موی حیوانات نگه دارید. در این نوشتار چندین راهکار گردآوری شده است که به کمک آنها می‌توانید خانه‌ای تمیز و بدون موی بدون حیوان خانگی‌تان داشته باشید.

به طور مرتب موی حیوان خانگی‌تان را شانه بزنید

تمیز کردن موی حیوان خانگی در خانه

موضوع غیر قابل کتمان این است که شما نمی‌توانید جلوی ریزش موی سگ‌ها و گربه‌ها را بگیرید، اما می‌توانید با رسیدگی کردن به موهای آنها به طور مرتب، دور انداختن کپه‌های بزرگ مو یا شانه زدن موهای‌شان در خارج از خانه، ریختن موها را روی فرش و مبلمان کاهش دهید.

شاید سگ یا گربه شما این توجه و رسیدگی را دوست داشته باشند؛ این احتمال نیز وجود دارد که برای راضی کردن او نیازمند تلاش و تقلای زیادی باشید! به هر حال شانه زدن مرتب موهای موجود کوچک خانه‌تان، کمک شایانی به تمیز نگه داشتن خانه‌تان می‌کند.

کفپوش یا فرش را هوشمندانه انتخاب کنید

شما که نمی توانید همه کفپوش‌ها یا مبلمان خود را به انواع مقاوم در برابر موهای حیوانات خانگی تغییر دهید، اما اگر در حال برنامه ریزی برای خرید کفپوش یا مبلمان جدید هستید، کفپوش‌های سخت مثل چوب و مبلمان چرمی را انتخاب کنید که به راحتی با تی کشیدن یا دستمال کشیدن تمیز می‌شوند.

در مورد ملحفه و روتختی هم چنین اقدامی درست. هرچند ممکن است حیوانات خانگی شما اجازه حضور در تخت‌تان را نداشته باشند، اما بسیاری از آنها هر زمانی که فرصت پیدا کنند از تخت بالا می روند. موی حیوانات به ملحفه‌های نخی و پشمی می‌چسبند، بنابراین تا جایی که ممکن است از أنواع تولید شده با مواد مصنوعی براق استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با مخلوط کردن آب و کمی نرم کننده پارچه، یک مخلوط درست کنید و کمی از آن را روی ملحفه اسپری کنید تا مو و پرز حیوان به آن نچسبد.

۳. از دستکش لاستیکی استفاده کنید

دستکش های لاستیکی نه تنها از دست‌ها در حین تمیزکاری محافظت می کنند، بلکه در تمیز کردن موی حیوان خانگی نیز بسیار عالی هستند. تنها کاری که انجام می دهید این است که دستکش ها را دست‌تان کنید، آنها را خیس کنید و روی پارچه بکشیدِ خواهید دید که موها چقدر راحت از پارچه جدا می‌شوند.

بهترین روش حذف موی حیوانات خانگی این است که یک دستکش لاستیکی بپوشیم و روی سطوحی مانند مبل یا پارچه‌ بکشیم. خوبی این روش این است که هم برای موی گربه و هم برای موی سگ کاربرد دارد و موها را اعم از کوتاه و بلند برمی‌دارد. وقتی موهای یک قسمت را جمع کردید می‌توانید بروید سراغ قسمتی دیگر و موها را بردارید.

قسمت‌های مورد علاقه سگ یا گربه‌تان را بپوشانید

تمیز کردن موی حیوان خانگی در خانه

اگر سگ یا گربه شما نقطه مورد علاقه ای در خانه شما دارد که روی آن می‌نشیند یا دراز می‌کشد، آن را با پتو یا تکه پارچه‌ای بپوشانید و به طور مرتب آن را بشویید.

۵. از چسب استفاده کنید

نوار چسب را دور دست‌تان بپیچید، به طوری که سمت چسبنده رو به بیرون باشد. سپس آن را روی پارچه مبلمان یا لباس بکشید – موی حیوان خانگی‌تان بلافاصله به آن می چسبد.

۶. یک تکه پارچه مرطوب یا ورق نرم کننده پارچه را امتحان کنید

برای تمیز کردن موی حیوان خانگی در خانه یک تکه پارچه مرطوب ساده تاثیر بسیار زیادی دارد. پارچه های میکروفیبر یا اسفنج برای این کار مناسب هستند.

ترفند بعدی استفاده از یک ورق نرم کننده کمی مرطوب است که می‌توانید در خشک کن قرار دهید. این ورق‌ها برای جدا کردن موی حیوانات خانگی از روی پارچه عالی هستند.

از غلتک پرزگیر استفاده کنید

ممکن است قبلاً برای حذف موی حیوانات از روی پارچه و لباس غلطک پرزگیر خریده باشید، بنابراین خیلی ساده آن را روی پارچه مبلمان بچرخانید تا موی حیوانات را به خود بگیرد!

از ماشین لباسشویی استفاده کنید

تمیز کردن موی حیوان خانگی در خانه

رویه تخت‌ و پتوی حیوانات خانگی را به طور مرتب در ماشین لباسشویی بشویید و قبل از آنکه آنها را داخل بیاورید، بیرون از خانه خوب تکان دهید.

همچنین با اضافه کردن نصف فنجان سرکه سفید به چرخه شستشو می‌توانید به جدا شدن مو و پرز از پارچه کمک کنید، اما یادتان باشد که پس از اتماتم شستشو موهایی که در لگن شستشو باقی مانده را بردارید و خوب تمیز کنید.

جاروبرقی بهترین وسیله برای تمیز کردن موی حیوان خانگی است

جارو کشیدن سطوح و زیر و بم مبلمان و همینطور گوشه و کنار خانه بهترین کار برای حذف موهای حیوانات از خانه است به شرطی که به طور مرتب این کار را انجام بدهید.

البته جاروبرقی های مخصوص موی حیوانات خانگی هم در بازار وجود دارد، اما در صورتی که یکی از این جاروها را در خانه دارید یا یک جاروبرقی استاندارد، به هر حال به طور مرتب کیسه آن را خالی کنید، زیرا موهای حیوانات خانگی به راحتی مسیر گرفتن پرز و آشغال را مسدود می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان