جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.2
(239)

آیا به این که باتری گوشی اندروید یا آیفون‌تان با گذشت زمان زودتر شارژش را تمام می‌کند دقت کرده اید؟ مانند همه باتری‌های قابل شارژ، باتری‌های لیتیوم یونی (که در اکثر گوشی‌ها وجود دارند) با قدیمی شدن کارایی کمتری خواهند داشت. اگرچه این باتری‌ها همیشگی نیستند، اما افزایش طول عمر باتری گوشی مهم است و باعث می‌شود، بتوانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید. اگر شما هم به طول عمر باتری گوشی‌تان اهمیت می‌دهید به این 11 نکته مهم اما ساده توجه کنید.

برای شارژ مجدد صبر نکنید تا باتری خالی شود

افزایش طول عمر باتری گوشی

گوشی ‌تان را در طول روز شارژ کنید. باتری گوشی شما چرخه‌ های شارژ ثابت (تعداد دفعاتی که باتری را از 0 تا 100 درصد شارژ می کنید) دارد. به عنوان مثال، اگر باتری گوشی‌تان دارای طول عمر 400 چرخه شارژ است، اگر اجازه دهید که باتری موبایل تان به طور کامل خالی شود بعد اقدام به شارژر کردن دوباره آن کنید، در واقع باعث کاهش چرخه شارژ آن خواهید شد. پس سعی کنید قبل از خالی شدن باتری موبایل تان، آن را شارژ کنید تا از کاهش طول عمر باتری جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید، شارژ کردن کامل تا 100 درصد گوشی یا خالی شدن باتری تا 0 درصد هر دو می‌تواند به باتری آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد. سعی کنید باتری گوشی را همیشه 80 درصد شارژ کنید و بعد از خالی شدن باتری، وقتی به 50 درصد رسید، دوباره آن را به شارژ بزنید.

از قرار دادن گوشی در دمای بالا خودداری کنید

قرار دادن موبایل در معرض نور خورشید، دمای خیلی بالا یا پایین باعث ضعیف شدن باتری می‌شود. بهترین دما برای عملکرد بهتر باتری 20 درجه سانتیگراد است. در حالی که شارژ باتری گوشی کامل باشد و آن را در دمای خیلی بالا قرار دهید، زودتر باتری خراب خواهد شد. این عمل می‌تواند در طول زمان آسیب بیشتری به باتری برساند.

  • اگر دمای محیطی که در آن قرار دارید، 32 درجه سانتیگراد است، به هیچ وجه از تلفن‌تان استفاده نکنید.
  • اگر در یک منطقه خیلی سرد زندگی می‌کنید و زمان زیادی را خارج از منزل می‌گذرانید، از یک عایق گوشی استفاده کنید.
  • باتری موبایل تان را فقط در دمای بین (5 درجه سانتیگراد) و (35 درجه سانتیگراد) شارژ کنید.
  • اگر گوشی یا شارژر در طول زمان شارژ داغ می‌شود، برای جلوگیری از آسیب رساندن به باتری، موبایل را در اسرع وقت از شارژر جدا کنید.

هیچ وقت باتری موبایل را تا 100 درصد شارژ نکنید

افزایش طول عمر باتری گوشی

وقتی به طور مداوم گوشی‌تان را 100 درصد شارژ کنید، ولتاژ بالای وارد شده به باتری فشار زیادی روی آن می‌آورد. هرچند شارژ کامل باتری آن را از بین نمی‌برد، اما می‌توانید در صورت امکان تنها با شارژ کردن 80 درصد باتری، طول عمر باتری ‌تان را افزایش دهید.

فقط در صورت لزوم از فست شارژر استفاده کنید

استفاده از فست شارژر‌ها ساده و آسان است، اما به طور منظم از فست شارژر استفاده نکنید. فست شارژر‌ها بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به باتری فشار وارد می‌کنند، بنابراین باعث آسیب رساندن به عملکرد باتری می‌شود. برای حفظ طول عمر باتری گوشی‌تان، اغلب از یک شارژ استاندارد استفاده کنید.

در حین شارژ شدن کمتر از گوشی استفاده کنید

برای جلوگیری از پارازیت روی باتری موبایل‌تان، در حین شارژ کردن تلفن با آن بازی نکنید یا ویدیو پخش نکنید. پارازیت آن چیزی است که هنگام شارژ شدن باتری در حال تخلیه شدن است. این پارازیت استرس ولتاژ بالاتری را به باتری وارد می‌کند و باعث افزایش گرمای آن می‌شود و می‌تواند باعث شود باتری سریع‌تر خراب شود. در حالی که می‌توانید هنگام شارژ گوشی‌تان تماس بگیرید یا صفحات اجتماعی‌تان را چک کنید، اما از انجام کارهای سنگین خودداری کنید.

از حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید

افزایش طول عمر باتری گوشی

وقتی باتری گوشی‌تان شارژ کمی دارد، گزینه کم مصرف یا صرفه جویی در باتری را روشن کنید. هم اندروید و هم آیفون گزینه‌های ویژه‌ای برای صرفه‌جویی در شارژ باتری دارند که باعث خاموش کردن برنامه‌های پس‌زمینه می‌شوند و قدرت پردازش را کاهش می‌دهند. همچنین نور صفحه نمایش را کم می‌کنند و سایر اپلیکیشن‌هایی را که می‌توانند به سرعت باتری شما را خالی کنند، غیرفعال می‌کنند.

برای روشن کردن گزینه کم مصرف آیفون‌تان، به صفحه تنظیمات بروید و روی نماد باتری ضربه بزنید.

اگر Samsung Galaxy دارید، تنظیمات را باز کنید و روی گزینه Battery سپس device care کنید و دوباره روی Battery زده و گزینه Power saving را بزنید.

برای سایر گوشی‌های اندروید، به تنظیمات رفته روی گزینه Battery بزنید و Battery Saver را روشن کنید.

از آداپتور برقی استفاده کنید

استفاده از شارژری که سطح ولتاژ نامناسب برای گوشی شما تامین می‌کند، می‌تواند به شدت روی باتری و احتمالاً بقیه تلفن تأثیر بگذارد.

قبل از خاموش کردن موبایل برای مدت طولانی، ابتدا باتری را شارژ کنید

اگر می‌خواهید برای مدتی از گوشی‌تان استفاده نکنید و آن را کنار بگذارید، پس ابتدا باتری آن را تا 50 درصد شارژ کنید. باتری موبایل را 100 درصد شارژ نکنید، زیرا ممکن است باتری در طول زمان مقداری از ظرفیت‌اش را از دست بدهد. در حالی که شارژ کامل باتری باعث ضعیف شدن آن می‌شود، اما تا نیمه شارژ کردن آن به جلوگیری از خالی شدن باتری کمک زیادی می‌کند، به قدری که اگر مدت طولانی بدون استفاده بماند باز هم به باتری آسیب نمی‌رسد.

هرچند وقت یک بار عملکرد و طول عمر باتری گوشی‌تان را چک کنید

افزایش طول عمر باتری گوشی

هر دو نوع موبایل آیفون و اندروید دارای ابزارهای داخلی برای ردیابی وضعیت سلامت باتری هستند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید در مورد عملکرد و طول عمر باتری تان اطلاع پیدا کنید. برای فهمیدن این که چقدر از عمر باتری گوشی‌تان باقی مانده به روش زیر عمل کنید:

iPhone: به بخش تنظیمات موبایل تان بروید، سپس روی گزینه Battery کلیک کنید و قسمت  Battery Health را مشاهده کنید.

Samsung Galaxy: برنامه Samsung Members را باز کنید و بخش Get Help بروید. سپس روی Interactive checks یا View tests کلیک کنید. روی Battery status یا Battery بزنید و عملکرد و طول عمر گوشی‌تان را بررسی کنید.

برای سایر نسخه‌های‌ گوشی‌های اندروید به این روش عمل کنید: روی صفحه شماره گیری گوشی‌تان رفته و شماره *#*#4636#*#* را شماره گیری کنید. وقتی منو ظاهر شد، گزینه Battery information را انتخاب کنید. (ممکن است به اسم دیگری نیز ثبت شده باشد.

همچنین می‌توانید برای با خبر شدن از طول عمر باتری گوشی‌تان از برنامه‌هایی مانند CPU-Z، Battery by MacroPinch و AccuBattery by Digenites نیز استفاده کنید.

موبایلتان را به روز رسانی کنید

به روز رسانی‌ اندروید و iOS می‌تواند فشار روی باتری موبایل‌تان را کمتر کند. گاهی اوقات اشکالات نرم افزاری می‌توانند باعث ایجاد استرس غیر ضروری روی باتری شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، برنامه نویسان از طریق بروزرسانی‌های سیستم عامل، به رفع مشکلات یا باگ‌ها کمک می‌کنند. با بروز نگه داشتن تلفن‌تان، با آخرین اشکالات رفع شده، شاهد بهبود عملکرد باتری گوشی‌تان خواهید بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 239

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان