جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۵ نشانه هشداردهنده که خون تان اکسیژن کافی ندارد

خواندن 3 دقیقه
5
(1)

بدن برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارد و این وظیفه خون است که اکسیژن را به تمام اندام‌های حیاتی بدن، سلول‌ها و بافت‌ها منتقل کند.

وقتی خون ما اکسیژن کافی نداشته باشد، درواقع دچار اختلالی هستیم که هیپوکسمیا نام دارد. در این نوشتار با ۵ نشانه هشداردهنده هیپوکسمیا یا کاهش سطح اکسیژن خون آشنا می‌شویم.

۱- ضعف یا سرگیجه

یک علامت شایع کاهش سطح اکسیژن خون، ضعف یا سرگیجه است. بیشتر افراد سرگیجه را برای لحظه‌ای کوتاه تجربه کرده‌اند. با این حال، افرادی که اکسیژن کافی در خون ندارند، معمولاً متوجه می‌شوند که این اتفاق به طور روزانه، طی تغییر نور یا فعالیت شدید رخ می‌دهد.

عضله می‌تواند مدت محدودی سوخت را بدون اکسیژن بسوزاند، اما این روند به طور نامحدود دوام ندارد. بنابراین، کاهش سطح اکسیژن به صورت مزمن، باعث ضعف عضلانی می‌شود. لازم به ذکر است که این ضعف عضله معمولا به تنهایی رخ نمی‌دهد و با تنگی نفس همراه است.

از آنجا که خون اکسیژن را به همه جای بدن شما می‌رساند، ضعف یا سرگیجه سریع نشانه این است که خون اکسیژن کافی به تمام نقاط بدن نمی‌رساند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه آزاردهنده که بدن تان از کمبود آهن رنج می برد

2- خستگی

خستگی مزمن نشانه اصلی عدم دریافت اکسیژن مورد نیاز بدن از طریق خون است. احساس خستگی انواع مختلفی دارد، اما خستگی همراه با هیپوکسمیا مزمن و بی‌پایان است.

برخی افراد معمولاً احساس می‌کنند که در نیمه روز دیگر توان ندارند و به نظر می‌رسد خواب بیشتر هم کمکی به آنها نمی‌کند. سریع‌تر از دیگران یا گذشته خسته شدن، علامت کاهش سطح اکسیژن خون است.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۳- سریع شدن ضربان قلب

تند شدن ضربان قلب نشان می‌دهد که قلب شما به سختی کار می‌کند تا اکسیژن را به تمام قسمت‌های بدن برساند زیرا مقدار کافی آن نیست. اگر قبلاً هرگز علائم اضطراب را تجربه نکرده‌اید و بدون دیگر نشانه‌های اضطراب ضربان قلب‌تان تند می‌شود، ممکن است دچار هیپوکسمیا شده باشید.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می دهند

۴- تنگی نفس

البته که کمبود اکسیژن به این معناست که شما در تنفس دچار مشکل هستید. هنگامی که در تنفس و دریافت اکسیژن مشکل دارید، خون هم اکسیژن کافی ندارد. افرادی که دچار کمبود اکسیژن خون هستند معمولا تنگی نفس را گزارش می‌کنند، صرف نظر از اینکه فعالیت سنگین انجام داده باشند یا نه.

۵- سردرد و سردرگمی

سردرد به تنهایی نشانه نگران‌کننده کمبود اکسیژن در خون نیست. اما همراه با گیجی، سرگیجه و عدم هماهنگی، می‌تواند نشانه کاهش سطح اکسیژن باشد. وقتی خون فاقد اکسیژن کافی است، تمرکز و هماهنگی بدن دشوار است و منجر به سردرد و گیجی می‌شود.

مطلب مرتبط: درمان خانگی؛ ۹ روش مفید برایدرمان سردرد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان