درمان خانگی سردرد: چطور از روغن های معطر برای رفع سردرد استفاده کنیم

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۹, ۱۳۹۹

سردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات بهداشتی است که مردم با آن مواجه می‌شوند. استرس‌های روزانه‌، آلودگی هوا و برخی عوامل دیگر از جمله مواردی هستند که سبب می‌شوند گاهی دچار سردرد شویم. اما اگر طرفدار درمان سردرد بدون قرص و دارو هستید، این نوشتار را بخوانید. در این مطلب با چند روغن معطر و شیوه استفاده از آنها برای درمان سردرد آشنا می‌شویم.

بهترین روغن‌های معطر برای درمان سردرد

۱. روغن رزماری: مطابق با تحقیقات انجام‌شده روغن رزماری سردرد را تسکین می‌دهد. این روغن به بهبود گردش خون کمک می‌کند و یک ضد التهاب طبیعی است.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب کمک می کنند

۲. روغن اکالیپتوس: افرادی که به دلیل مشکلات سینوس از سردرد رنج می‌برند ممکن است با استفاده از روغن اکالیپتوس کمی تسکین بیابند. اکالیپتوس ضد التهاب است و گزارش شده که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۳. روغن نعناع فلفلی: یک این روغن حاوی منتول است که اثرات مثبتی روی سلامتی دارد. روغن نعناع فلفلی برای درمان سردردهای معمول و سردرد میگرنی توصیه می‌شود.

مطلب مرتبط: آیا رابطه جنسی باعث تسکین درد میگرن می شود؟

۴. روغن اسطوخودوس: این روغن معمولا برای تسکین استرس استفاده می‌شود. داشتن آرامش می‌تواند به رفع سردرد کمک کند.

۵. روغن بابونه: این روغن نیز به آرامش عضلات و بدن کمک می‌کند. روغن بابونه می‌تواند در تسکین سردرد تنشی کمک‌کننده باشد. اما زنان باردار ابدا نباید از این روغن استفاده کنند.

۶. روغن ریحان شیرین: این برای افرادی که به دلیل عدم تعادل هورمونی از سردرد رنج می‌برند، شگفتی می‌آفریند.

مطلب مرتبط: ۱۱ نشانه عدم تعادل هورمونی که هر زنی باید بداند

بهترین شیوه‌ها برای استفاده از روغن معطر جهت درمان سردرد

۱. یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از روغن معطر استنشاق بوی آنهاست. بهتر است چند قطره از این روغن‌ها را در یک دستگاه پخش‌کننده بریزید تا عطر آن در فضا منتشر شود.

۲. راه دیگر استفاده از روغن معطر جهت درمان سردرد این است که چند قطره از آن را داخل وان حمام بریزید و در آب غوطه‌ور شوید. روغن اسطوخودوس بهترین گزینه برای این کار است.

۳. با ترکیب روغن‌های طبیعی درمانی با روغن حاملی مانند روغن نارگیل می‌توانید ترکیبی برای تسکین بدترین سردردها آماده کنید. خیلی ساده ترکیب حاصل را روی شقیقه‌ها و پیشانی‌تان ماساژ بدهید و منتظر رفع سردردتا باشید.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخوره است

۴. یک روش خارق‌العاده برای مقابله با سردرد، استفاده از کمپرس روی پیشانی یا گردن است. برای انجام این کار، باید حوله‌ای را در آب سرد خیس کنید و چند قطره از روغن مورد علاقه‌تان را نیز روی آن اضافه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *