از کاهش اشتها تا افزایش انرژی؛ ۷ تاثیر شگفت انگیز نور بر خلق و خوی

توسط

خرداد ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

 غالب آدم‌ها در مورد تاثیر نور بر خلق و خوی‌شان فکر نمی‌کنند. اما اتفاقی نیست که در روزهای آفتابی خنده بر لب دارید یا در نور کم خلاق‌تر می‌شوید! این نوشتار را بخوانید تا با تاثیر نور بر جنبه‌های مختلف بر خلق و خو آشنا شوید.

۱. نور آبی انرژی شما را افزایش می‌دهد

مواجهه با نور آبی در طول روز می‌تواند به ما انرژی بیشتری بدهد و هوشیارترمان کند. یک مطالعه جدید نشان داد که افراد در معرض نور آبی خلاق‌تر هستند و کارهای شناختی را سریع‌تر تکمیل می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۵ شیوه که خلاقیت درون تان را کشف کنید

۲. اما نور آبی در زمان قبل از خواب می‌تواند مشکل ایجاد کند

مواجهه با نور آبی از گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها در ساعات قبل از خواب، تولید هورمون‌های القاء‌کننده خواب را سرکوب و روند خوابیدن را با مشکل مواجه می‌کنند.

۳. نور زیاد احساسات را تشدید می‌کند

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ محققان از داوطلبان خواستند که میزان پرخاشگری یک شخصیت داستانی، جذابیت سه زن و جذابیت انواع سس‌های تند را ارزیابی کنند. به طور کلی، داوطلبانی که در یک اتاق روشن قرار داشتند، شخصیت داستانی را پرخاشگرتر و زنان را جذاب‌تر از کسانی که در یک اتاق کم نور بودند، حس کردند. آنها همچنین سس تندتر را ترجیح دادند.

۴. نور طبیعی شما را خوشحال‌تر می‌کند

گرفتن چند پرتو نور طبیعی در طول روز از شما آدم شادتری می‌سازد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد آدم‌هایی که در اتاق‌شان در محل کار پنجره دارند، هم بیشتر ورزش می‌کردند و هم خواب بهتری داشتند.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

۵. نور طبیعی علائم افسردگی را کاهش می‌دهد

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳، محققان پی بردند که ۷ هفته مواجهه با نور طبیعی سبب بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در آدم‌های مبتلا به کمبود ویتامین D و افسردگی شد. حتی محققان پی برده‌اند که ترکیب نور و دارو تاثیر بسیار بیشتری در مقایسه با استفاده صرف از دارو دارد.

مطلب مرتبط: ۷ راه موثر برای بالا بردن سطح ویتامین دی در بدن

۶. نور حتی روی اشتهای شما هم تاثیر دارد

مطالعات اثبات کرده‌اند که نور می‌تواند بر حجم غذا و نوع غذاهایی که می‌خوریم تاثیر بگذارد. به طور کلی ما آدم‌ها در نور کم و ملایم، کمتر و آرام‌تر غذا می‌خوریم.

۷. نور شدید درد میگرن را تحریک می‌کند

نور شدید در محیط‌های اداری یکی از علل اصلی سردرد و میگرن است. این حالت ناخوشایند می‌تواند روی خلاقیت و بهره‌وری کارمندان نیز تاثیر بگذارد.

مطلب مرتبط: آیا رابطه جنسی باعث تسکین میگرن می‌شود؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *