نکات مهم برای جذب پروتئین: به این موارد در تغذیه روزانه توجه کنید!

توسطنگار ستوده

فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۱۵, ۱۴۰۱
نکات مهم برای جذب بهتر پروتئین غذاهای مضر برای میگرن

سلولهای بدن با پروتئین تغذیه می شوند. ما باید هر روز مقدار زیادی پروتئین مصرف کنیم، اما آیا مصرف پروتئین به تنهایی کافی است؟ چگونه در مصرف پروتئین، بیشترین بازده را داشته باشیم؟ در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت خبرنامه به بررسی نکات مهم برای جذب پروتئین پرداخته شده است. برای جذب بهتر پروتئین ها باید به این موارد توجه کنید. با خبرنامه همراه باشید.

نقش پروتئین در بدن

ما می توانیم نقش پروتئین ها را به عنوان سوخت اصلی که سیستم بدن را اداره می کند خلاصه کنیم. ما برای عملکردها و فرآیندهای متعدد به درشت مغذی ها نیاز داریم.

پروتئین ها آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را به عنوان بلوک های ساختمانی اساسی برای سلول ها، بافت ها، ماهیچه ها، اندام ها، خون، آنزیم ها، هورمون ها و سیستم ایمنی بدن ما تامین می کنند. اگر ما از پروتئین محروم باشیم، مشکلات گوارشی، ضعف سیستم ایمنی و خستگی آشکار می شوند.

بیستر بخوانید:وقتی پروتئین کافی دریافت نمی کنید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

میزان نیاز روزانه بدن به پروتئین

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که بزرگسالان (19 تا 65 سال) روزانه 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنند. این معادل حدود 48 گرم پروتئین در روز برای زنان و حدود 57 گرم برای مردان است.

افراد دارای فعالیت بدنی به پروتئین بیشتری نیاز دارند. به عنوان یک راهنما، می توانید با 1.9 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن محاسبه کنید. افراد 65 سال و بالاتر نیز باید 1.0 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز مصرف کنند.

برای رسیدن به این مقادیر، منوی شما باید غذاهای غنی از پروتئین داشته باشد. این شامل حبوبات مانند سویا، عدس و نخود، آجیل و دانه ها، محصولات غلات، ماهی، گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی است. پروتئین ها نمی توانند در بدن ما ذخیره شوند. بنابراین، تامین مداوم از طریق غذا مورد نیاز است.

اگر مقدار روزانه بیش از حد باشد، پروتئین اضافی به چربی یا قند تبدیل می شود. اما در درازمدت نباید پروتئین بیش از حد بخورید، زیرا این امر می تواند به کلیه ها و کبد آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ منبع گیاهی پروتئین که باید در برنامه غذایی تان بگنجانید

نکات مهم برای جذب پروتئین

برای جذب بهتر پروتئین، غذاها باید به درستی هضم شود. برای این کار به اسید معده کافی نیاز داریم. آنزیم های آن مولکول های پروتئینی را تجزیه می کنند که سپس از طریق دیواره روده جذب می شوند. مقدار متعادل pH در معده نیز برای ادامه هضم مهم است. سرکه سیب برای این کار عالی است. سرکه سیب با آب رقیق می شود و pH را ثابت نگه می دارد. شما همچنین می توانید آنزیم های طبیعی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

میوه هایی مانند پاپایا، کیوی یا آناناس به طور طبیعی از هضم پروتئین حمایت می کنند. آنزیم های موجود در آن، بروملین و پاپائین، پروتئین را برای جذب بهتر به اجزای سازنده آن تجزیه می کنند.

هضم غذا از دهان شروع می شود. غذای خود را خوب بجوید. بزاق حاوی آنزیم هایی است که غذا را تجزیه می کند. توصیه دیگر برای جذب بهتر پروتئین، انسولین است. هنگامی که هورمون آزاد می شود، اسیدهای آمینه می توانند بهتر توسط ماهیچه ها جذب شوند. همچنین می توانید با مصرف کربوهیدرات های پیچیده موجود در محصولات غلات کامل، برنج یا میوه به این هدف برسید.

یکی دیگر از عواملی که جذب پروتئین ها را مختل می کند، مصرف داروهای مورد استفاده برای سوزش سر دل یا آنتی بیوتیک های مورد استفاده در عفونت های مختلف و سریع غذا خوردن است. در این زمینه نیز باید دقت شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ غذای سرشار از پروتئین که کمک تان می کنند سریع تر وزن کم کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *