جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

جف بزوس با اولین پرواز فضایی مسافرتی، سیاره زمین را ترک کرد و پیروزمندانه بازگشت!

خواندن 3 دقیقه
1
(1)

ثروتمندترین مرد روی زمین اوایل صبح روز سه شنبه برای مدت کوتاهی سیاره‌مان را با موشک نیو شپرد که توسط بلو اوریجین، شرکت پرواز فضایی بزوس، طراحی و ساخته شده بود، ترک کرد. این وسیله نقلیه 15 بار پرواز کرده بود، اما هرگز هیچ مسافری با خود نداشت. در واقع این اولین پرواز مسافری بلو اوریجین بود.
هر چند این شرکت امیدوار است که تعداد بیشتری از این سفرها را ترتیب ببیند. بلو اوریجین، در واقع قصد دارد به طور منظم گردشگران را با نیو شپرد به فضا ببرد اما هنوز فروش بلیط را آغاز نکرده است.
بزوس در کنار برادرش مارک به فضا پرواز کرد. اولیور دیمن، دانش آموخته لیسه 18 ساله هلندی، که پدرش هزینه صندلی سوم را پرداخت کرده بود و والی فانک، زن 82 ساله‌ای که در دهه 1960 برای رفتن به فضا آموزش دید اما در نهایت از این فرصت محروم شد، دیگر مسافران این سفر فضایی بودند.
این گروه در ساعت 9:12 صبح به وقت ET از یک صفحه پرتاب در غرب تگزاس بلند شدند. موتورهای نیو شپرد روشن شدند و موشک از زمین بلند شد و به مدت سه دقیقه در جو حرکت کرد. با افزایش سه برابری احساس گرانش زمین، بزوس و همراهانش به صندلی خود دوخته شدند.
سپس تقویت کننده موشک از کپسول جدا شد و به آن فشار نهایی وارد شد و از خط کارمان عبور کرد. خط کارمان یک مرز خیالی 62 مایل (100 کیلومتر) بالاتر از سطح دریاست، جایی که بسیاری از کارشناسان می گویند فضا از آن آغاز می شود.
بزوس و همراهانش تقریباً سه دقیقه فرصت داشتند تا بدون وزن در کپسول شناور شوند و انحنای زمین را ببینند.
هنگامی که کپسول به سمت زمین می‌رفت، یک پنل از کاشی‌های مقاوم در برابر حرارت از آن محافظت می‌کردند زیرا سایش باعث گرم شدن فضای اطراف می‌شود.
بزوس هنگام پایین آمدن به کنترل‌کننده‌های مأموریت گفت: “دوست دارم بدانید که مسافرین این موشک بسیار خوشحال هستند.”
سپس سه چتر نجات از بالا باز شدند، و سرعت کپسول را برای فرود در صحرای تگزاس کاهش دادند. در همین حال، تقویت کننده موشک برای پرتاب دیگری در یک روز دیگر، به جایگاه خود بازگشت.
کل این پرتاب و پرواز مستقل بود – بدون خلبان – و فقط 11 دقیقه طول کشید.

آریان کورنل، مدیر فروش فضانوردی بلو اوریجین، در جریان پخش مستقیم این پرواز گفت: “پرتاب امروز چند اولین را دارد. به عنوان مثال، اولین باری که یک وسیله برای پرواز فضایی با بودجه شخصی، شهروندان عادی را از یک سایت پرتاب خصوصی در تگزاس به فضا پرتاب می‌کند. این پرواز همچنین اولین گام عظیم به سمت چشم‌انداز ما برای زندگی و کار میلیون ها نفر در فضاست.”
بزوس اکنون دومین شخصی است که سوار بر وسیله نقلیه تجاری فضایی شرکت خود شده است. ریچارد برانسون، كه شركت ویرجین گلکتیک را در سال 2004 تأسیس كرد، در 11 جولای پرواز مشابهی را با هواپیمای فضایی شركت خود به اتمام رساند.
اما بلو اوریجین استدلال کرده است که برانسون به فضا نرفته است، زیرا او فقط تا ارتفاع 55 مایل از سطح دریا پرواز کرده و از خط کارمان عبور نکرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان