جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یوناما: افزایش تلفات غیرنظامیان نشان دهنده نیاز فوری به توقف جنگ و تمرکز دوباره بر صلح است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یوناما یا هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان و نادیده گرفتن قوانین بین المللی برای حفاظت از این افراد در برابر آسیب، بر ضرورت فوری متوقف نمودن جنگ از سوی طرف‌های درگیر و تمرکز مجدد بر آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی، تاکید می‌نماید.

یوناما امروز(سه‌شنبه، ۳۰ثور) با نشر یک گزارش گفته است که آمار ابتدایی این سازمان نشان دهنده روند تشدید تلفات غیرنظامیان در ماه اپریل در نتیجه عملیات هایی که از سوی طالبان و نیروهای ملی امنیتی افغانستان صورت گرفته، می باشد. یوناما همچنان اذعان داشته، نگرانی های جدی در مورد سطح خشونت در نیمه اول ماه می، به شمول حملات اخیر که “مسوولیتش را شاخه خراسان دولت اسلامی(ISKP)” به عهده گرفته است، وجود دارد.

یوناما تصریح کرده است که طالبان در ماه اپریل مسوول ۲۰۸ مورد تلفات غیرنظامیان بوده که افزایشی ۲۵ درصدی در مقایسه با اپریل ۲۰۱۹ و سطح مشابه در مارچ ۲۰۲۰ را نشان می دهد. شمار تلفات غیرنظامیان که به نیروهای ملی امنیتی در ماه اپریل ۲۰۲۰ نسبت داده شده، ۱۷۲ فرد غیرنظامی می باشد، که در مقایسه با اپریل ۲۰۱۹، ۳۸ درصد و در مقایسه با مارچ ۲۰۲۰، ۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

UNAMA

سازمان ملل همچنان با اشاره به حملات تکان دهنده اخیر بر مراکز صحی و تهدید کارمندان صحی و در مورد افزایش آسیب دیدن غیرنظامیان و عدم احترام گروه های درگیر به قوانین بین المللی بشردوستانه، گفته که شدیدا نگران است.

براساس این گزارش یوناما، دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته: “من خواهان توقف جنگ هستم و از گروه های درگیر می خواهم تا به قانون بین المللی بشردوستانه که برای حفاظت از غیرنظامیان می باشد، احترام بگذارند.”

لاینز که رئیس هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما) نیز می باشد، افزوده: “طرف ها برای یافتن راه حل صلح آمیز متعهد گردیده و باید از زندگی تمام افغان ها محافظت کنند و امید مردم برای پایان جنگ را از بین نبرند.” او تاکید کرده: “مذاکرات بین الافغانی صلح باید هرچه زودتر آغاز گردد.”

یوناما خاطرنشان کرده که از اول اپریل به این سو، علاوه بر حمله هفته گذشته بر شفاخانه ای در کابل که کسی مسوولیت آن را به عهده نگرفته است، ربودن ۱۵ کارمند صحی توسط طالبان و همچنان تهدید کارمندان صحی و مصادره تجهیزات صحی توسط نیروهای ملی امنیتی را مستندسازی نموده است.

سازمان ملل متحد از تمام طرف ها خواسته تا مخالفت ها را کنار بگذارند و در هفته های اخیر لحن خصمانه و اتهام آمیز بیانیه های تمام طرف ها، نقش منفی و بی فایده ای داشته است.

حوادث عمده ای که از سوی یوناما در ماه می ثبت گردیده، شامل حمله بر شفاخانه دشت برچی در کابل در ۱۲ می؛ حمله بر مراسم خاک سپاری در ننگرهار در ۱۲ می؛ حمله موتر بمب در شهر گردیز به تاریخ ۱۴ می و حمله هوایی نیروهای امنیتی افغانستان در بلخ به تاریخ ۱۱ می، می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان