جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

چاقی، سن، بیماری های مزمن؛ فاکتورهای خطر کرونا ویروس چیست؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

چه عواملی در وخیم شدن حالِ بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نقش دارند؟

پژوهشگران زیادی در حال انجام مطالعاتی برای بررسی فاکتورهایی هستند که در وخیم شدن حال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ موثر بوده‌اند. مطابق با برخی محققان، عواملی چون سن، مصرف دخانیات، گروه خونی، چاقی و بیماری‌های مزمن می‌توانند تاثیرگذار باشند.

سن

از همان ابتدای شیوع کووید-۱۹، داکترها گفته‌اند که سن یک فاکتور خطر است. هرچند تغییراتی در مشاهدات آنها به مرور رخ داده، اما مطابق با وبسایت ورلدمترز، همچنان آمار مرگ و میر در افراد مسن بالاتر است به این ترتیب که نرخ مرگ در افراد ۷۰-۷۹ ساله، ۸٪ و در افراد بالای ۸۰ سال، ۱۴.۸٪ است. به علاوه، مطابق با CDC همچنان ریسک ابتلا در افراد بالای ۶۵ سال، بیشتر است.

جنسیت

تحقیقاتی که در دو ماهه‌ی اول شیوع بیماری در چین انجام شد، نشان داد که نرخ مرگ مردان ۶۳٪ و نرخ مرگ زنان ۳۶.۲٪ بوده‌است.

مصرف دخانیات

مطابق با گزارش جدید نیویورک‌تایمز، از آنجایی که کووید-۱۹ به ریه‌ها حمله می‌کند، افرادی که سیگرت می‌کشند، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به این بیماری و توسعه‌ی علائم شدیدتر هستند.

اضافه وزن و چاقی

چاقی هم فاکتور خطر دیگر کووید-۱۹ است. بنا بر نتایج تحقیقات صورت گرفته در چین که اول اپریل در ژورنال لنسنت منتشر شد، ۴۲ درصد از کسانی که در بیمارستان بستری شده بودند، مشکل اضافه وزن یا چاقی داشتند.

گروه خونی

آیا گروه خونی در ابتلا به نوع وخیم کووید-۱۹ نقش دارد؟ مطابق با یک مطالعه‌ تازه در چین، معلوم شده‌است ریسک ابتلا به کووید-۱۹ در افرادی که گروه خونی A دارند، در مقایسه با سایر گروه‌های خونی بالاتر است. به علاوه، ریسک ابتلای افراد دارای گروه خونی O کمتر از بقیه است. محققان این مطالعه برای رسیدن به این نتیجه، گروه خونی ۲۱۷۰ بیمار بستری در ووهان و شنژن را مورد بررسی قرار دادند.

بیماری‌های مزمن

مطابق با گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ریسک ابتلا به کووید-۱۹ و وخیم شدن حال کسانی که به یک بیماری مزمن مانند فشار خون، بیماری ریوی، مشکلات کلیوی، دیابت یا بیماری قلبی مبتلا هستند، بالاتر از افراد سالم است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان