جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

فیفا: کمیسیون‌های انتخاباتی در 3 ماه گذشته 28 مورد قانون را نقض کرده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان(فیفا)، اعلام کرده‌اند که کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی در 3 ماه گذشته، 28 مورد قوانین را نقض کرده‌اند.

محمدنعیم اصغری، مسوول برنامه‌های فیفا امروز پنجشنبه(4 اسد) در یک نشست خبری در کابل، گفت که کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی در جریان 3 ماه گذشته 21 مورد قانون انتخابات، یک مورد قانون اساسی و 6 مورد تقویم انتخاباتی را نقض کرده‌اند.

آقای اصغری همچنان گفته که حوزه‌بندی انتخابات در غزنی، احتمال تعویق انتخابات در غزنی، چگونگی گزینش رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی، عدم تشکیل کمیسیون‌‎های ولایتی کمیسیون شکایات، کمبود زمان شکایات در پیوند به لیست ابتدایی نامزدان و استخدام کارمندان از سوی خود کمیسیون انتخابات، از جمله موارد نقض مواد قانون انتخابات است که از سوی این دو کمیسیون نقض شده است.

FEFA

فیفا عدم تخصیص کرسی‌های مجلس نمایندگان بر اساس آمارهای جدید جمعیتی را یکی دیگر از کم‌کاری‌ها و نقض قانون از سوی کمیسیون انتخابات خوانده و تاکید کرده که این کمیسیون هرچه زودتر روند تخصیص کرسی‌ها به ولایات و زنان را بر اساس آمارهای فعلی نفوس آغاز کند.

فیفا این انتقادات را در حالی مطرح کرده که پیش از این شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی خواستار برگزاری انتخابات با استفاده از سیستم بایومتریک شده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان