جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

دیدگاه‌های کارشناسی؛ جاده ابریشم مسیر سریع اتصال بین‌المللی افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های حکومت افغانستان می‌گویند که با ساخت جاده‌ی ابریشم فاصله میان افغانستان و کشورهای منطقه و جهان کوتاه شده و بازرگانان افغانی و بین المللی می‌توانند با استفاده از این مسیر کارهای اقتصادی و بازرگانی خود را پیش برند.

مقام‌های افغانستان در «سیمنار بین‌المللی، علمی و پژوهشی جاده ابریشم و افغانستان» که با حضور برخی از پژوهشگران و آگاهان اقتصادی در کابل راه‌اندازی شده بود، تاکید کردند که جاده‌ی ابریشم می‌تواند برای اتصال کشورهای منطقه از جنوب به شمال موثر تمام شود. به باور آنان این جاده می‌تواند افغانستان را در چهار‌راه تجارت جهان قرار ‌دهد و برای ترقی اقتصادی افغانستان موثر است.

رسول باوری، سر پرست وزیر اطلاعات و فرهنگ در این نشست گفت: “راه ابریشم برای توسعه اقتصادی در کشور حیاتی است، ما نیاز داریم که از جامعه بسته و سنتی به یک جامعه مدرن تبدیل شویم و این کار از طریق جاده‌ی ابریشم میسر است.”

آقای باوری گفت که جاده ابریشم کوتاه‌ترین مسیر برای وصل‌ کشورهای منطقه به اروپا است.

این مقام‌ها تاکید می‌کنند که جاده‌ی ابریشم از مسیر‌های تاریخی کشور چین، هند و کشورهای اروپایی است که برای بازسازی مجدد آن تلاش‌های صورت گرفته است.

همزمان با این، آگاهان اقتصادی نیز تاکید دارند که جاده‌ی ابریشم مطمین‌ترین مسیر و کوتاه‌ترین راه‌ برای رسیدن کالاهای تجاری به کشورهای اروپایی است. از این مسیر فاصله میان کشورهای آسیایی و تا اروپایی بیش از دو هزار پنجصد کیلومتر پیش بینی شده است.

نمایی از طرح‌های راه ابریشم
نمایی از طرح‌های راه ابریشم

جاده ابریشم جدید

چین در ماه نوامبر ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که این کشور برای توسعه‌ی تجارت و مسیرهای حمل‌ونقل آسیا در پروژه‌ی جادۀ ابریشم جدید، 40 میلیارد دالر سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری در بانک تحت عنوان بانک زیر ساخت‌های آسیایی صورت گرفته و بیش از ۱۵۰ کشور سند تشکیل این بانک را امضا کرده‌اند.

در مورد طرح یک کمربند- یک‌راه در نشست سالانه‌ی آسیا که در ماه حمل سال جاری خورشیدی در شهر بوایوی چین برگزار شده بود، گفت‌وگو صورت گرفت. در این نشست هیات عالی‌رتبه کشورهای آسیایی شرکت کرده بودند و طرح‌های بزرگ زیربنایی در آسیا مورد بحث و بررسی گرفته است.

مقام‌های حکومت افغانستان نیز با حضور در این نشست از اجرایی شدن برنامه یک کمربند- یک راه «One Belt One Road» چین حمایت کرده است.

این مقام‌های تاکید می‌کنند که پیشنهاد‌های افغانستان در این نشست، سرمایه‌گذاری روی طرح یک کمربند-یک‌راه، اولویت بندی زیربناها و ظرفیت‌سازی و تجهیز کشورهای کمتر توسعه‌یافته بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان