جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در آستانه سال تحصیلی جدید؛ ثبت نام دانش‌آموزان افغان در مکاتب ایران پس از فراخوان تویتری

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از فراخوان تویتری (از مِهر جانمانند) که برای رفع مشکلات دانش‌آموزان مهاجر افغان در ایران از سوی کاربران شبکه‌ی اجتماعی تویتر راه اندازی شده بود، حالا وزیر آموزش و پرورش ایران گفته که به وعده‌‌اش عمل کرده و از ثبت نام 370 هزار دانش آموز افغانی و خارجی دیگر در مکتب‌های این کشور خبرداده است.

یک هفته مانده با آغاز سال تحصیلی در ایران، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش این کشور در تویتر خود نوشته است که ” به قولم عمل کردم. 370 هزار دانش‌آموز افغانی و خارجی از مهر جا نماندند.” او هم‌چنین گفته است که تلاش می‌کند تا دیگر دانش‌آموزانی که نتوانسته‌اند ثبت نام کنند هم، از مهر جانمانند.

https://twitter.com/bathaei_ir/status/908258871193382912

چندی پیش، پس از راه‌اندازی فراخوان تویتری آقای بطحایی گفته بود که تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان هیچ ملیتی از مِهر جا نمانند.

https://twitter.com/sm_bathaei/status/901873245539983360?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fkhabarnama.net%2Fblog%2F2017%2F08%2F28%2Ftwitter-storm-for-afghan-children-in-iran%2F

فراخوان تویتری در حالی راه اندازی شده بود که با نزدیک شدن به ماه مِهر( میزان) که زمان آغاز سال تحصیلی در ایران است، مشکلات ثبت نام دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی مقیم این کشور باز هم خبرساز شده بود.

با این که مقامات وزارت آموزش و پرورش این کشور در ماه‌های گذشته گفته بودند، ثبت نام کودکان مهاجر افغانستانی در مکتب‌های دولتی بدون شهریه صورت می‌گیرد اما با نزدیک شدن به زمان آغاز سال تحصیلی، خبرهایی منتشر شده بود که در برخی مناطق برای ثبت نام این کودکان از آنها پول گرفته می‌شود.

راه‌اندازی فراخوان (از مهر جا نمانند) با استقبال کاربران افغانی و ایرانی مواجه شد و همه از دولت ایران به ویژه از وزارت آموزش و پرورش این کشور خواسته بودند که در این زمینه اقدام کند تا هیچ فردی از مِهر جا نمانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان