جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
108 بازدید

7 معمای ذهنی که قدرت مغزتان را افزایش می‌دهند

7 معمای ذهنی که قدرت مغزتان را افزایش می‌دهند
خواندن 5 دقیقه
3.4
(298)

بر اساس مطالعات علمی منتشر شده در سال‌های اخیر، تمرینات ذهنی برای تقویت حافظه، یادگیری و بهبود عملکرد مغز گزینه مناسبی هستند. در واقع خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در کسانی که سعی در فعال نگه داشتن ذهن‌شان دارند، خیلی کمتر از کسانی است که از محرک‌های ذهنی استفاده نمی‌کنند. این یعنی افرادی که به طور فعال بازی‌های فکری مانند شطرنج انجام می‌دهند یا به حل معما می‌پردازند کمتر دچار آلزایمر یا زوال عقل می‌شوند. معماها برای افزایش قدرت ذهن، تقویت حافظه و هوش، خلاقیت و تمرکز فوق العاده هستند.

فرقی نمی‌کند چند ساله هستید، اگر شما هم به دنبال افزایش قدرت ذهن و تمرکزتان هستید، می‌توانید به حل این 7 معمای جذاب و پیچیده بپردازید. ما این معماها را با جواب‌شان برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم، اما ابتدا از توانایی ذهنی‌تان برای حل آن‌ها استفاده کنید.

چه کسی متاهل است؟

افزایش قدرت ذهن

جواب آخر صفحه

شم پلیسی

افزایش قدرت ذهن

یک کارآگاه به دنبال یک جنایتکار تحت تعقیب بود، جنایتکار حین فرار وارد یک خانه خالی شد. وقتی وارد حیاط خانه شد، صاحب خانه را دید و از او دعوت کرد وارد خانه شود. کارآگاه داخل اتاق رفت و متوجه به هم ریختگی خانه شد.

کنجکاو از صاحب خانه پرسید: “کسی اینجا بوده؟”

صاحب خانه پاسخ داد: “نه امروز هیچکس رفت و آمدی به خانه نداشته”.

کارآگاه پرسید: با خانواده‌ات زندگی می‌کنی؟

صاحب خانه گفت: نه من تنهام.

کارآگاه پرسید: “آها. سیگار می‌خواهی؟”

صاحب خانه گفت: “نه، متشکرم! من سیگار نمی کشم.”

کارآگاه در جواب به صاحب خانه گفت: “من سه مدرک دارم که ثابت می‌کند شما دروغ می‌گویید.”

آیا می‌توانید بگویید این سه مدرک که کارآگاه از آن حرف می‌زند چه چیزهایی هستند؟ کارآگاه در اتاق متوجه چه چیزی شده؟

فرار

افزایش قدرت ذهن

سال ها قبل پادشاهی زندگی می‌کرد که هرگز به کسی اجازه نمی‌داد شهر و کشورشان را ترک کنند و به هیچ فردی از کشورها و شهرهای دیگر هم اجازه نمی‌داد وارد امپراتوری او شوند. تنها یک پل وجود داشت که او را با دنیای بیرون از محل امپراتوری‌اش فصل می‌کرد. او دستور داده بود، هر کسی که بخواهد از سرزمینی امپراتوری او بیرون برود باید کشته شود، و اگر کسی بخواهد وارد شود هم باید برگردانده شود.

با این حال اگر کسی بخواهد از این کشور فرار کند نیاز به 8 دقیقه زمان دارد تا از روی پل بگذرد. در یکی از همین روزها نگهبان‌ها برای استراحت داخل کلبه‌شان می‌روند و 5 دقیقه بعد دوباره سر پست‌هایشان حاضر می‌شوند. در این فاصله یک زن توانست فرار کند. اما چگونه؟

آموزش شنا و غواصی

افزایش قدرت ذهن

پسری تصمیم گرفت غواص شود. در اولین شیرجه‌اش درون آب، گیج شد و به طور کامل زیر آب رفت. وقتی می‌خواست دوباره به سمت سطح آب بیاید، راهش را گم کرده بود. علاوه بر این اکسیژنش هم در حال تمام شدن بود. حالا او باید چگونه خودش را نجات دهد؟ آیا می‌توانید به او کمک کنید خودش را به سطح آب برساند؟ او چگونه باید راه برگشت را پیدا کند؟

مرگ مرموز

افزایش قدرت ذهنی

یک کارآگاه، زن مرده‌ای را روی سنگفرش‌های نزدیک یک آپارتمان پیدا می‌کند که روی زمین افتاده است. به نظر می‌رسد او با پریدن از یکی از پنجره های آپارتمان دست به خودکشی زده باشد.

کارآگاه برای این‌که بفهمد چه اتفاقی افتاده، ابتدا به طبقه اول می‌رود، می‌بیند پنجره بسته است، آن را باز می‌کند و یک سکه به سمت زمین می‌اندازد. سپس به طبقه بعدی می‌رود و این کارش را تکرار می‌کند و همچنان تا رسیدن به طبقه آخر به کارش ادامه می‌دهد.

در آخر وقتی به محل جرم برمی‌گردد، به این نتیجه می‌رسد که این یک قتل بوده. او از کجا فهمید که مردن زن خودکشی نه بلکه یک قتل بوده؟

نوار کاست

افزایش قدرت ذهنی

پلیس جسد مردی را با یک اسلحه و نوار کاست پیدا کرد. وقتی نوار کاست را درون ضبط قرار دادند و دکمه Play را فشار دادند، این جمله را شنیدند: “دیگر دلیلی برای زندگی ندارم” و سپس صدای شلیک گلوله شنیده شد. پس از شنیدن این صدا، پلیس متوجه شد که این مرد به قتل رسیده است. آیا می‌توانید بگویید پلیس از کجا فهمید او به قتل رسیده؟

ماه عسل

افزایش قدرت ذهنی

یک زوج تازه ازدواج کرده در ماه عسل به سر می‌بردند. اما بعد از چند روز شوهر به تنهایی از سفر برگشت و گفت که همسرش بر اثر حادثه‌ای جان باخته است. پلیس او را دستگیر کرد و گفت: “به گفته آژانس مسافرتی‌تان، شما همسرتان را کشته‌اید.” مامور از کجا فهمید که این یک قتل است؟

پاسخ معماهای ذهنی پیچیده

جواب معمای اول

افزایش قدرت ذهن

جواب معمای دوم

افزایش قدرت ذهن

پاسخ معمای سوم

وقتی نگهبان‌ها داخل کلبه رفتند، زن شروع به حرکت کرد. او 5 دقیقه‌ای که نگهبانان داخل بودند، به راهش ادامه داد، سپس دوباره به سمت شهر برگشت و می‌خواست وارد شهر شود که نگهبانان سر رسیده و او را دستگیر کردند، وقتی از او مدرکی خواستند که نشان دهد ساکن این شهر است یا خیر، زن هیچ مدرکی نداشت، بنابراین او را آزاد کردند و گذاشتند از شهر خارج شود.

پاسخ معمای چهارم

راه رسیدن به سطح آب جایی است که حباب‌ها هم به همان سمت حرکت می‌کنند.

جواب معمای پنجم

او خودش را از پنجره به پایین پرتاب نکرده بود، زیرا پنجره‌های همه واحدها در این آپارتمان بسته بوده. بنابراین کسی او را کشته است.

جواب معمای ششم

اگر فرد خودکشی کرده باشد، پس چه کسی دکمه ضبط را زده است؟

پاسخ معمای هفتم

مرد قبل از رفتن به ماه عسل، برای برگشت تنها یک بلیط برای خودش رزرو کرده بود نه همسرش.

به چندتا از این معماها بدون این که به پاسخ های آن‌ها نگاه کنید، جواب درست داده اید؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 298

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان