جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(7)

احتمالا شما هم در مقطعی از زمان به روغن‌های طبیعی علاقمند شده‌اید و تلاش کرده‌اید یکی از آنها را امتحان کنید. در واقع همه ما بارها و بارها در مورد فواید زیبایی روغن های طبیعی شنیده‌ایم.این روغن‌ها  به عنوان جایگزینی برای حالت دادن به مو، مرطوب کردن پوست، مبارزه با آکنه و تقویت ناخن ها معرفی می‌شوند. اما آیا آن‌ها واقعا موثر هستند؟ شاید لازم باشد امتحان‌شان کنید تا معلوم شود اثرگذارند یا نه چرا که پوست آدم‌ها با هم متفاوت است. به هر روی در این نوشتار چند روغن طبیعی و فوایدی که دارند را خواهیم دید. شما می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آنها را امتحان کنید.

روغن مارولا

فواید زیبایی روغن های طبیعی

این روغن از میوه درخت مارولا که بومی آفریقای جنوبی است، تهیه شده و روغنی بسیار غنی با خاصیت آبرسانی است. مارولا پر از اسیدهای چرب است که به گفته متخصصان خشکی پوست را به خوبی تسکین می‌دهد. این روغن به سرعت جذب می‌شود و پوست را براق و چرب نمی‌کند.

روغن درخت چای

جوش های قرمز و ملتهب زمانی اتفاق می‌افتند که باکتری در منافذ پوست به دام افتاده باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن درخت چای حذف این باکتری‌ها کمک می‌کند. در یک آزمایش، این روغن ژل دارونما (که هیچ ماده فعالی ندارد) را در درمان آکنه و آرام کردن التهاب شکست داد. مطالعه دیگری نشان داد که این ماده به اندازه بنزوئیل پراکسید، یک ماده رایج در داروهای بدون نسخه آکنه و جوش موثر است.

آرگان

روغن آرگان که گاهی “طلای مایع” نامیده می‌شود، سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که می‌تواند با اثرات پیری مبارزه کند. متخصصان پوست همچنین می‌گویند اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این روغن رشد کلاژن را تقویت کرده و پوست را سفت می‌کند. فرقی نمی کند که پوست خشک، چرب یا معمولی داشته باشید،‌ به هر حال این روغن برای پوست‌تان خوب است.

روغن آرگان موها را نیز حالت می‌دهد، اما آنها را چرب نمی کند و باعث ایجاد احساس چربی در موها نمی شود. در کنار استفاده از روغن آرگان می‌توانید از سایر محصولات مراقبت از مو نیز استفاده کنید.

روغن بابونه و نعناع فلفلی

فواید زیبایی روغن های طبیعی

احتمالاً بابونه را به عنوان یک چای آرامش بخش در نظر می‌گیرید، اما روغن این گیاه شبیه به گل مروارید نیز می‌تواند پوست شما را آرام کند. متخصصان پوست آن را یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده می‌نامند که قرمزی، تحریک شدگی و عفونت را کاهش می‌دهد. روغن نعناع نیز همان خاصیت تسکین دهنده را دارد.

فواید زیبایی روغن های طبیعی: نارگیل

پوست خشک و ترک خورده بیشتر در معرض عفونت، تحریک و واکنش های آلرژیک قرار دارد. روغن نارگیل از چنین پوستی محافظت کرده و آن را مرطوب می‌کند و پوسته پوسته شدن و قسمت‌های زبر پوست را که همراه با بیماری‌های رایج مانند اگزما هستند، تسکین می‌دهد.

روغن میوه گل سرخ و هویج

ویتامین A را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست پیدا خواهید کرد. این ویتامین نوعی «رتینوئید» است، یک ماده شیمیایی که به جایگزینی سلول‌های قدیمی پوست با سلول‌های تازه و ساخت کلاژن کمک می‌کند، و می‌تواند تغییرات رنگ ناشی از جای زخم و ترک‌های پوستی را کاهش دهد. دو روغن که به ویژه غنی از ویتامین A هستند عبارتند از: روغن میوه گل رز و هویج. برخی از متخصصان پوست می‌گویند که آنها به عنوان درمان آکنه و عامل ضد پیری نیز فایده دارند. کافیست شب‌ها قبل از خواب چند قطره از این روغن‌ها را پوست‌تان به آرامی مالش دهید.

روغن رزماری و کرچک

فواید زیبایی روغن های طبیعی

آیا می‌خواهید موهای‌تان را دم اسبی ببندید و از حجم آن لذت ببرید؟ آیا سرتان بیش از قبل شوره می‌زند؟ روغن رزماری ممکن است به شما کمک کند موهایی پرپشت‌تر و براق تر داشته باشید. در یک مطالعه، 6 ماه درمان با این روغن و همچنین ماینوکسیدیل 2 درصد در برابر آلوپسی آندروژنتیک، شکل رایج ریزش مو در مردان و زنان مؤثر بود. به علاوه خارش پوست سر نیز کاهش یافت.

روغن کرچک یکی دیگر از روغن‌های طبیعی مخصوص درمان خانگی است که گفته می‌شود ابروها و مژه ها را پرپشت می‌کند. قبل از اینکه آن را امتحان کنید، از پزشک‌تان بپرسید که آیا بی خطر است، زیرا نزدیک چشم شما استعمال خواهد شد.

زیتون و آووکادو

ناخن های نازک یا شکننده دارید؟ به عنوان یک راه حل ساده و کاملا طبیعی، می‌توانید قبل از خواب کمی روغن زیتون یا آووکادو روی آنها بمالید. روغن در طول شب ناخن‌ها را مرطوب می‌کند و آنها را با اسیدهای چرب مفید تغذیه می‌کند. برای این کار می‌توانید از انواع روغن های دیگر هم استفاده کنید.

روغن کنجد

آیا می‌توانید دهانشویه خود را با روغن جایگزین کنید؟ شاید این کار عجیب به نظر برسد اما مرسوم است. در واقع روغن کشی، یا شستشوی دهان با روغن، یک درمان قدیمی برای داشتن دندان ها و لثه های سالم است و تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است واقعا اثرگذار باشد. مطالعات بین المللی اخیر نشان داده است که روغن کنجد (روغن نارگیل و آفتابگردان هم اثرگذارند) می‌تواند پلاک و التهاب لثه را کاهش دهد. همچنین ممکن است میکروارگانیسم هایی که باعث بوی بد دهان می‌شوند را بشوید و از بین ببرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان