جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.3
(3)

بر اساس مطالعه ای که در نشریه مجله قلب اروپا منتشر شده است خواب کمتر از ۷ تا ۸ ساعت در روز، قلب را در معرض خطر قرار می‌دهد و منجر به بروز بیماری عروق محیطی (PAD) می‌شود. این مطالعه که در 16 مارس 2023 منتشر شده است، می‌گوید عادت خوب خواب شبانه به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

بیش از 200 میلیون نفر در جهان به بیماری عروق محیطی مبتلا هستند

بیماری عروق محیطی

بیماری عروق محیطی یا PAD نوعی اختلال گردش خون است که باعث تنگ شدن، انسداد یا اسپاسم رگ‌های خونی خارج از قلب و مغز می‌شود. این بیماری باعث مسدود شدن و نازک شدن رگ‌ها و سبب عدم جریان خون در دست‌ها، کلیه، معده و پاها می‎شود.

یکی از علائم اصلی بیماری شریان محیطی، آترواسکلروز است که در آن جریان خون به پاها و بازوها به دلیل رسوبات چربی یا پلاک‌ها مختل می‌شود.

برخی از دیگر علائم PAD نیز عبارتند از:

  • بی‌حسی یا سردی ساق پا
  • نبض ضعیف پاها
  • گرفتگی دردناک عضلات لگن
  • تغییر رنگ پوست پاها
  • زخم های روی پاها که به طور کامل بهبود نمی‌یابند
  • اختلال نعوظ در مردان
  • ریزش موهای روی پاها

شرکت بیش از 650 هزار نفر در این مطالعه

این مطالعه در مقیاس بزرگ در دو بخش انجام شده است. در مرحله اول، محققان سعی کردند ارتباط طول مدت خواب و چرت زدن در طول روز را با خطر ابتلا به بیماری عروقی محیطی یا PAD در 650000 شرکت‌کننده پیدا کنند.

در مرحله دوم، آن‌ها از اطلاعات ژنتیکی برای انجام کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده طبیعی و کنترل‌شده – به نام تصادفی‌سازی مندلی – برای بررسی استفاده کردند.

دو برابر شدن خطر ابتلا به بیماری شریان محیطی با خواب کمتر از 5 ساعت

بیماری عروق محیطی

آنچه در این تحقیق آمده، نشان می‌دهد که در 53416 بزرگسال، ساعات خواب کمتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش داده است. دکتر یوان، نویسنده این مطالعه گفته: “نتایج نشان می‌دهد که خواب کوتاه شبانه می‌تواند شانس ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد و داشتن این بیماری‌ها باعث افزایش ناآرامی‌و ناراحتی در افراد هنگام خواب می‌شود.”

چه چیزی باعث کم خوابی می‌شود؟

در حالی که ممکن است افراد به دلیل بیماری‌های مختلف، از داشتن خواب با کیفیت محروم شوند، استفاده بیش از حد از ابزارهایی مانند تلفن‌های هوشمند، دلیل دیگری برای کم‌خوابی افراد و کسالت آن‌ها در طول روز است.

بیدار ماندن تا پاسی از شب و گردش در صفحات اجتماعی، کار کردن تا دیروقت و خوابیدن طولانی از طرف صبح، همه دلایلی بر افزایش خطر سلامت قلب هستند. همانطور که در این مطالعه مشخص شد، متخصصان سلامت به طور مداوم در مورد داشتن خواب با کیفیت و منظم در طول شب هشدار داده‌اند، زیرا با پیروی از این عادت‌ها سلامت بدن‌تان را تضمین خواهید کرد.

آیا خوابیدن برای ساعات طولانی راه‌ حلی برای تضمین سلامت قلب است؟

بیماری عروق محیطی

خیر، نیست. این مطالعه نه تنها تاثیر خواب کمتر و کوتاه را بر احتمال ابتلا به بیماری عروق محیطی بررسی کرده است بلکه تحقیق در مورد خواب طولانی نیز صورت گرفته است.

بر اساس این مطالعه خواب بیش از 8 ساعت نیز خطر ابتلا به بیماری شریان محیطی را تا 24 درصد افزایش می‌دهد. بنابراین، شما نه تنها باید بیش از 5 ساعت بخوابید، بلکه نباید خواب‌تان بیشتر از 8 ساعت شود.

از طرفی چرت زدن در طول روز چندان بر افزایش خطر بیماری‌های قلبی بی‌تاثیر نیست، افرادی که در طول روز مشغول چرت زدن هستند، 32 درصد بیشتر خطر بیماری‌های قلبی را نسبت به کسانی که چرت نمی‌زنند، به جان می‌خرند.

چگونه به اندازه کافی بخوابیم؟

اگر می‌خواهید به اندازه کافی بخوابید، بین 7 تا 8 ساعت در طول شب بخوابید. خواب با کیفیت داشته باشید و بهداشت خواب را رعایت کنید. برای داشتن خواب کافی و عالی به این نکات توجه کنید:

  • یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیک را خاموش کنید
  • یک ساعت قبل از خواب غذا بخورید؛ هرگز دیر غذا نخورید
  • نور اتاق را به حداقل برسانید
  • محیطی آرام و بی سر و صدا را برای خوابیدن انتخاب کنید
  • سعی کنید قبل از خواب کتاب بخوانید یا مدیتیشن انجام دهید
  • عصرانه هرگز چای یا قهوه ننوشید، این دو نوشیدنی باعث می‌شود در طول شب دیرتر به خواب بروید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان