جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

طرز تهیه آفوگاتو با اسپرسو و قهوه فوری

طرز تهیه آفوگاتو
خواندن 3 دقیقه
1.5
(2)

همه انواع نوشیدنی ها در کافی شاپ وجود دارند که می توانید از نوشیدنش لذت ببرید، اما هیچ‌کدام به اندازه یک آفوگاتو خوشمزه و لذیذ نیستند. درست مانند یک لقمه تیرامیسو، این دسر ساده ایتالیایی طعم فوق العاده ای دارد که می توانید در یک دورهمی دوستانه بنوشید! با ترکیب جلاتوی وانیلی سرد و اسپرسو داغ یا قهوه تیره از آفاگاتو لذت ببرید. طرز تهیه آفوگاتو ساده است که می توانید نحوه آماده سازی آن را در این مطلب مطالعه کنید.

اگر می خواهید بعد از یک پاستای لذید ایتالیایی یک اسپرسو بنوشید، بهتر است انتخاب تان آفوگاتو باشد.

آفوگاتو چیست؟

طرز تهیه آفوگاتو

این خوراکی ایتالیایی که مانند ah-fo-gah-toe تلفظ می‌شود، ترکیبی از اسپرسو و جلاتو است. گاهی اوقات، این نوشیدنی به عنوان affogato al caffe، که در ایتالیایی به معنای “قهوه غرق شده” است نیز یاد می شود.

برای تهیه دسر خوشمزه، روی جلاتو (یا بستنی) اسپرسوی ریخته می شود. ریختن قهوه روی جلاتو نیمی از لذت قبل از خوردن آفوگاتو است – وقتی اسپرسو روی جلاتو بریزید، شروع به ذوب شدن می کند و یک کف غلیظ از بستنی و قهوه تشکیل می دهد.

طرز تهیه آفوگاتو

برای این دسر، به جلاتو وانیلی و اسپرسو نیاز دارید، اما می‌توانید بستنی وانیلی و قهوه داغ دم کرده را نیز جایگزین آن ها کنید.

مواد لازم:

جلاتو 1-2 پیمانه

اسپرسو 1 شات

دستورالعمل:

1-2 پیمانه جلاتو را در یک لیوان شفاف بریزید. اسپرسو را دم کرده و سپس روی جلاتو سرد بریزید. وقتی اسپرسو روی جلاتو ریخته شود، باید شروع به ذوب شدن کند و کف غلیظ از خامه و قهوه تشکیل دهد. حالا دسر شما آماده است. امیدواریم از خوردن آن لذت ببرید.

آیا تاکنون آفوگاتو را امتحان کرده اید؟ برای تابستان نیز به آفوگاتوی سرد نیاز دارید. به جای اسپرسو داغ، قهوه خنک روی آن بریزید و در یک تابستان گرم و داغ از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه اسپرسو ساز

طرز تهیه آفوگاتو

اگر دستگاه اسپرسوساز ندارید، پس می توانید از روش دم کردن قهوه به سبک اسپرسو استفاده کنید. استفاده از موکاپات ساده ترین راه برای دم کردن قهوه است که قوام خامه ای مشابه اسپرسو دارد. اگر موکاپات ندارید، سعی کنید قهوه غلیظ با قهوه جوش معمولی دم کنید.

انواع آفوگاتو

راه های زیادی وجود دارد که می توانید طعم فوق العاده ای به دسرتان بدهید:

  • ساده ترین راه استفاده از طعم های متفاوت بستنی یا جلاتو است.
  • وانیل را کنار بگذارید و شکلات خامه ای یا کارامل نمکی به آفوگاتوی تان اضافه کنید.
  • اگر واقعا عاشق قهوه هستید، حتی می توانید به جای وانیل از بستنی قهوه استفاده کنید.
  • به‌ طور سنتی، آفوگاتو فقط با اسپرسو و جلاتو درست می‌شود، اما برای یک آفوگاتوی خوش طعم به آن لیکور آجیل اضافه کنید.
  • همچنین می‌توانید این دسر قهوه را با برش‌های شکلات، خرده‌های کوکی یا خامه فرم گرفته، نیز تزئین کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان