جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

تمرینات مغزی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری در بیماران آلزایمر موثر است. وقتی صحبت از مقابله با مشکلی در سلامت روان به بزرگی بیماری آلزایمر می‌شود، همیشه باید روی چندین روش درمانی برای حفظ عملکرد مغز تمرکز کرد. تمرینات مغزی برای بیماران آلزایمر در به تاخیر انداختن شدت این بیماری موثر است و همچنین وضعیت را در خیلی از بیماران بهبود می‌بخشد. از آن جایی که این موضوع حائز اهمیت است ما چند تمرین در این مطلب معرفی می‌کنیم که در پیشگیری از این بیماری تاثیر فوق العاده ای دارد. با ما همراه باشید!

تمرینات مغزی برای بیماران آلزایمر

بهبود حافظه با تمرینات مغزی

یک مطالعه تحقیقاتی تاثیر آموزش مغز بر شرکت کنندگان را بررسی کرده است. در مجموع 2800 نفر در این مطالعه شرکت کرده بودند که بالای 65 سال سن داشتند. این افراد در یک جلسه تمرین مغزی 10 ساعته به مدت 5 تا 6 هفته شرکت کردند. در آخر، نتیجه مطالعه نشان داد که حافظه آن‌ها در توانایی استدلال و همچنین سرعت پردازش اطلاعات به تدریج بهبود یافته است.

جدول کلمات متقاطع

بازی کردن جدول کلمات متقاطع باعث فعال شدن عملکردهای شناختی به روش‌های مختلف می‌شود. وقتی سعی می‌کنیم کلمه ای را به خاطر بسپاریم، خاطرات مرتبط با آن کلمه را به یاد می‌آوریم و می‌توانیم با ذهن خود ارتباط برقرار کنیم. یک مطالعه تحقیقاتی بر تاثیر بازی جدول کلمات متقاطع نشان داد که این بازی می‌تواند ضعیف شدن سریع حافظه را برای 2.54 سال به تاخیر بیاندازد.

سودوکو، تمرین مغزی فوق العاده برای بیماران آلزایمری

به گفته کارشناسان، بازی سودوکو می‌تواند از عوارضی مانند آلزایمر جلوگیری کند. اگرچه داشتن بیماری آلزایمر به این معنی نیست که کودکان نیز به آن مبتلا خواهند شد. اما احتمال ابتلای آن‌ها بالا است. با این حال، می‌توان با حل سودوکو، جدول کلمات متقاطع و شطرنج از مبتلا شدن کودکان به آلزایمر جلوگیری کرد. زیرا مغز را تحریک می‌کند و آن را فعال نگه می‌دارد.

شطرنج

جدا از این واقعیت که تحقیقات ثابت کرده شطرنج بر عملکرد شناختی موثر است. میزان تمرین ذهنی که در بازی شطرنج انجام می‌شود به خودی خود دلیلی بر این است که این بازی یکی از بهترین تمرینات مغزی است. از طرفی بازی شطرنج با کسی یا با خود می‌تواند به درمان افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند.

اسکربل

همه ما عاشق بازی اسکربل هستیم زیرا دوست داریم هر بار که حریف هدف جدیدی را برای ما تعیین می‌کند، ذهن خود را در پیدا کردن یک کلمه جدید درگیر کنیم. بازی اسکربل نیاز به تفکر منطقی دارد و همچنین از فرد می‌خواهد استراتژی درستی برای انتخاب یک کلمه جدید و مکان قرار دادن آن برای گرفتن امتیاز بیشتر داشته باشد. بنابراین، اسکربل یک تمرین مغزی عالی برای افرادی است که از آلزایمر رنج می‌برند.

روز جهانی بیماری آلزایمر

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید که بیماری آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است. 21 سپتامبر نیز به همین منظور به نام روز جهانی بیماری آلزایمر نام گرفته است. زوال عقل در حال حاضر هفتمین علت مرگ و میر در بین تمام بیماری‌ها و یکی از علل اصلی ناتوانی و وابستگی در میان سالمندان در سطح جهان است.

تمرینات مغزی برای بیماران آلزایمر؛ کلام پایانی

ابتلا به بیماری آلزایمر به حدی زیاد است که باید به درمان توجه زیادی صورت بگیرد. این بیماری پیشرونده نیاز به درمان پزشکی درست در زمان مناسب دارد. تا به بهبود حافظه و عملکرد ذهنی فرد کمک کند. تمرینات مغزی برای بیماران آلزایمر نیز در کند کردن پیشرفت علاپم این بیماری بسیار موثر هستند.

لینک‌های مرتبط

چگونه یک داروی جدید برای درمان آلزایمر به یکی از بدترین داروها در تاریخ تبدیل شد

یافته‌های یک مطالعه جدید: این دو  ویژگی شخصیتی عامل افزایش ریسک زوال عقل و آلزایمر هستند!

به مناسبت روز جهانی آلزایمر: آیا راهکاری برای پیشگیری از آلزایمر وجود دارد؟

اولین نشانه‌های آلزایمر کدام‌ها هستند؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان