جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

اولین نشانه های آلزایمر کدام ها هستند؟

خواندن 3 دقیقه
4.7
(3)

آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است. و زوال عقل عبارتی کلی برای از دست دادن حافظه یا دیگر توانایی‌های ذهنی است که زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ممکن است خودتان یا یکی از عزیزان‌تان به این بیماری مبتلا شوید بنابراین بد نیست با اولین نشانه های آلزایمر آشنا باشید:

۱. دشواری در برنامه‌ریزی و حل مشکل

یکی از اولین نشانه های آلزایمر این است که در برنامه‌ریزی یا دنبال کردن آن مشکل دارید یا با اعداد نمی‌توانید کار کنید. مثلا در حفظ صورت‌حساب و قبوض ماهانه ممکن است دچار مشکل شوید.

۲. دشوار در انجام وظایف آشنا

برخی از افراد ممکن است در تمرکز کردن روی کارها مشکل داشته باشند. و انجام کارهای روزمره که تفکر منطقی نیاز دارند ممکن است بیشتر طول بکشد. حتی ممکن است در رانندگی دچار مشکل شوید.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند

۳. اولین نشانه های آلزایمر؛ دشواری در تعیین زمان یا مکان

از دست دادن تاریخ روزها و برنامه‌ریزی برای رویدادهای آینده دشوار خواهد شد. وقتی نشانه‌ها شدیدتر می‌شوند، ممکن است فردمبتلا در تشخیص مکان و اینکه چطور و چرا به آنجا رفته‌اند، مشکل داشته باشد.

۴. تار شدن دید

مشکلات بینایی هم می‌تواند از اولین نشانه های آلزایمر باشد. فرد مبتلا ممکن است در تعیین مسافت یا تمایز رنگ‌ها مشکل داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی را تقویت کنیم

۵. اولین نشانه های آلزایمر؛ دشواری در پیدا کردن کلمات

شروع یک بحث یا شرکت در بحث ممکن است دشوار شود. فرد مبتلا در حین صحبت ممکن است ناگهان مکث کند زیرا فراموش کرده که چطور باید یک جمله را پایان بدهد.

۶. گذاشتن اشیاء در جای اشتباه

فرد ممکن است مکررا اشیاء را در جای اشتباه قرار بدهد. به این ترتیب پیدا کردن وسایل نیز دشوار خواهد شد. او حتی ممکن است تصور کند که دیگران وسایلش را می‌دزدند.

۷. دشواری در تصمیم‌گیری

رسیدگی به امور مالی برای فرد دشوار می‌شود و متعاقبا ممکن است خسارات مالی بزرگی به او یا دیگران وارد شود.

رعایت نظافت نیز برای فرد مبتلا اهمیت چندانی ندارد. او ممکن است مثل قبل حمام نکند و تمایلی به تعویض لباس‌هایش نداشته باشد.

۸. کناره‌گیری از کار و رویدادهای اجتماعی

با پدیدار شدن علائم ممکن است متوجه شوید که عزیزتان از رویدادهای اجتماعی و حضور در جمع پرهیز می‌کند.

۹. اولین نشانه های آلزایمر؛ از دست دادن حافظه

فرد مبتلا بیش از حدِ نرمال موضوعات را فراموش می‌کند. فراموش کردن رویدادها یا قرار ملاقات‌های مهم  ممکن است برای او رخ بدهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان