جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4
(1)

اگر بیسکویت دایجستیو در حد اعتدال مصرف شود، جایگزینی عالی برای انواع بیسکویت ها و کلوچه ها است. در این مطلب به فواید و عوارض جانبی بیسکویت دایجستیو پرداخته شده است.

فواید و عوارض جانبی بیسکویت دایجستیو

کنترل حس گرسنگی

بسیاری از بیسکویت های دایجستیو مفید برای هاضمه و سرشار از فیبر هستند. فیبر به کاهش گرسنگی کمک می کند.

کمک به هضم غذا

فیبر موجود در این بیسکویت ها به جذب آب و نرم شدن مدفوع کمک می کند. همچنین هضم را تقویت می کند و یبوست را تسکین می دهد. با این حال به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

کمک به کاهش وزن

فیبر معده را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. مصرف غذای شما را تنظیم می کند و به طور بالقوه به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، فیبر موجود در بیسکویت های دایجستیو نمی تواند جایگزینی برای منابع فیبر طبیعی برای بدن باشد.

شاید با خواندن فواید این بیسکویت فکر کنید که می توانید بدون حس گناه و هر اندازه که دوست دارید از آن بخورید. اما آیا می توانید بی حد و مرز از این بیسکویت ها بخورید؟ باید گفت خیر! برای دانستن عوارض جانبی این بیسکویت ها به خواندن ادامه دهید.

آیا بیسکویت های دایجستیو سالم هستند؟

بیسکویت های دایجستیو حاوی فیبر هستند که فواید مثبت زیادی برای سلامت کلی بدن دارند. همچنین، آن ها از آرد گندم کامل تهیه می شوند که بسیار بهتر از آرد سفید یا فرآوری شده است. از طرفی این بیسکویت ها نسبت به کلوچه های معمولی کالری کمتری دارند.

اما سایر مواد مانند روغن های گیاهی، عصاره مالت و عوامل افزایش دهنده آن می تواند برای بدن ضرر داشته باشد. اگر همه بیسکویت ها را یکجا مصرف کنید یا هر روزه از این بیسکویت به مقدار زیاد بخورید، به بدن شما آسیب می رساند. زیرا روغن نباتی وقتی پخته می شود چربی ترانس تولید می کند. شما باید از چربی های ترانس اجتناب کنید زیرا برای سلامتی مضر هستند. هضم آرد گندم برای اکثر مردم دشوار است و ممکن است در ترکیب با شکر سبب افزایش التهاب نیز شود.

از این رو در مصرف این خوراکی محتاط باشید و در حد اعتدال مصرف کنید. از طرفی باید دقت کنید که چه تعداد از این بیسکویت ها برای میزان کالری روزانه شما مناسب است. مصرف بیش از حد از آن می تواند خطرات خاصی را به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد بیسکویت دایجستیو

شواهد تجربی نشان می دهد که مصرف بیش از حد این بیسکویت چندان هم بی خطر نیست:

  • عصاره مالت در صورت مصرف بیش از حد سبب ایجاد نفخ می شود.
  • روغن نباتی در صورت مصرف بیش از حد سبب سرفه می شود.
  • عوامل افزایش دهنده در این بیسکویت در بعضی از افراد سبب تهوع و استفراغ می شود.

از این رو، اگر می خواهید از مزایای این نوع بیسکویت ها بهره مند شوید، در خوردن آن زیاده رویی نکنید.

هرچند بیسکویت ‌های دایجستیو نمی توانند به عنوان یک وعده کامل غذایی مصرف شود، اما می‌توانند جایگزینی برتر برای کوکی‌های سنتی در رفع گرسنگی باشند. محتوای فیبر بالای آن ها مزایای خاصی مانند کاهش هوس به پرخوری، بهبود هضم و کاهش وزن بالقوه دارد. با این حال، اگر بیش از حد مصرف شود، برخی از مواد تشکیل دهنده این بیسکویت ها مانند عصاره مالت، عوامل افزایش دهنده و روغن های گیاهی عوارض جانبی خاصی مانند نفخ، حالت تهوع و سرفه ایجاد می کنند. بنابراین، باید این نوع بیسکویت ها را در حد اعتدال مصرف کنید، درست مانند کوکی‌های معمولی.

لینک های مرتبط

۷ ماده غذایی که به جلوگیری از سفید شدن موها کمک می کنند

۴ مهترین مضرات مصرف بیش از اندازه کشمش

۱۲ فایده آب پیاز را برای مو، پوست و سلامتی بدن شما

۱۷ فایده شگفت انگیز انگور سبز برای سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان