جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(2)

در فصل زمستان، ما همیشه به دنبال تنقلات مخصوصاً شیرینی برای رفع اشتهای خود هستیم. کشمش سیاه بهترین افزودنی به لیست تنقلات سالم شما در این زمستان است. اما به یاد داشته باشید، هر چیزی تا زمانی که در حد اعتدال مصرف شود، احساس خوبی دارد. در حالی که کشمش می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، می تواند به بهبود بینایی، درمان کم خونی، بهبود هضم و کاهش مشکلات اسیدی شما کمک کند، در حالی که کشمش زیاد می تواند باعث عدم تعادل شود. به همین دلیل مهم است که میزان مصرف کشمش را کنترل کنید، به خصوص برای کسانی که سعی در کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن خود دارند. در اینجا مضرات مصرف بیش از اندازه کشمش مورد بررسی قرار گرفته است. با بخش سلامت خبرنامه همراه باشید.

کشمش چیست؟

کشمش میوه ای مغذی و خوشمزه است که هم به عنوان میان وعده و هم برای طعم دادن به کلوچه ها، کیک ها یا نان ها بسیار استفاده می شود. از آنجایی که فرآیند خشک کردن، مواد مغذی موجود در انگور را متمرکز می کند، آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انگور تازه دارد. قند و کالری بالایی دارد. با این حال، زمانی که در حد اعتدال مصرف شود بسیار مفید است. منبع خوبی از مواد معدنی، ویتامین ها و انرژی است. به هضم غذا کمک می کند و می تواند از یبوست جلوگیری کند، استخوان ها را تقویت کند، از سلامت دهان و دندان محافظت کند، با افزایش سطح آهن در خون از کم خونی جلوگیری کند و از ما در برابر سرطان و بیماری های قلبی محافظت کند. اگر به شیرینی علاقه دارید، می توانید به جای تنقلات ناسالم و شیرین، کشمش را انتخاب کنید.

ارزش غذایی کشمش

نصف فنجان کشمش حاوی مواد مغذی زیر است:

  • کالری: 217
  • پروتئین: 2 گرم (گرم)
  • چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 58 گرم
  • شکر: 45 گرم
  • فیبر: 3.3 گرم
  • آهن: 1.3 میلی گرم (میلی گرم)
  • کلسیم: 45 میلی گرم
  • ویتامین C: 1.66 میلی گرم
  • پتاسیم: 531 میلی گرم
  • منگنز
  • منیزیم: 24.9 میلی گرم
  • فسفر: 70 میلی گرم
  • ویتامین B6
  • سدیم: 18.3 میلی گرم
  • مس

اما همانطور که مصرف متعادل هر چیز می تواند، اسباب سلامتی ما را فراهم کند، در عین حال مصرف بیش از اندازه، ضررهای فراوانی برای بدن دارند. در اینجا به مهمترین مضرات مصرف بیش از اندازه کشمش اشاره می شود:

باعث مشکلات گوارشی می شود

کشمش سرشار از فیبر است و می تواند به بهبود سلامت گوارش شما کمک کند. خوردن بیش از حد فیبر غذایی برای سلامت گوارش شما مضر است و می تواند جذب سایر مواد مغذی را کاهش دهد. فیبرهای غذایی می توانند مایعات اضافی را از سیستم ما جذب کنند و به درمان اسهال کمک کنند. با این حال، مصرف مقادیر زیاد بدون نوشیدن آب زیاد می تواند باعث کم آبی، سوء هاضمه و سایر ناراحتی های معده شود.

مطلب مرتبط: از مشکلات گوارشی تا افزایش وزن؛ ۱۱ تاثیر غم و غصه بر بدن

از مضرات مصرف بیش از اندازه کشمش؛ باعث آسیب سلولی می شود

کشمش سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف مانند پلی فنول ها، بیوفلاونوئیدها و فیتونوترینت ها است. ما هنوز باید کشمش را در حد اعتدال مصرف کنیم، زیرا وقتی آنتی اکسیدان های زیادی در سیستم خود داریم، ابتدا با رادیکال های آزاد تعامل می کنند، سپس با سلول های سالم اطراف واکنش نشان می دهند و باعث آسیب اکسیداتیو به سلول های سالم می شوند.

مطلب مرتبط: منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان: چرا آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مهم هستند

کاهش وزن

کشمش کالری بسیار بالایی دارد. اگر رژیم لاغری دارید مصرف اعتدال کشمش مفید است. تا زمانی که کشمش در حد اعتدال باشد، می تواند در سرکوب گرسنگی و متعادل کردن قند خون مفید باشد. یادآوری مفید است؛ هر چیزی که بیش از حد مصرف می کنید می تواند نتایج منفی در ترازو ایجاد کند.

مطلب مرتبط: عوارض جانبی زردچوبه: میزان متعادل مصرف روزانه زردچوبه

از مضرات مصرف بیش از اندازه کشمش؛ قند را بالا می برد

برای بیماران دیابتی، کشمش سرشار از قند و کالری است. بنابراین کنترل اندازه وعده غذایی مهم است یا در موارد شدید بهتر است از آن اجتناب شود. اگر کشمش در حد اعتدال مصرف شود. یک میوه خشک خوشمزه می شود. خیساندن کشمش در طول شب، فواید سلامتی آن را چند برابر می کند. زیرا محتوای آنتی اکسیدانی موجود در آن را افزایش می دهد. افرادی که از سطح انرژی پایین رنج می برند می توانند کشمش بخورند، زیرا بلافاصله انرژی آزاد می کند و کربوهیدرات بالایی دارد.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل: مصرف متعادل زنجبیل در روز چه میزان است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان