جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4
(2)

موهای روی چانه یا بدن زنان می تواند از سلامتی آن ها صحبت کند. شاید این موضوع آن قدر ها مهم به نظر نرسد. اما هر از گاهی برخی از زنان متوجه ظاهر شدن موهای تیره روی چانه خود می شوند. بیرون کشیدن سریع آن و فراموش کردن آن خیلی ساده است. اما چرا باید روی چانه زنان مو رشد کند؟ موهای زائد روی چانه و بدن زنان که مانند مردان رشد می کند، هیرسوتیسم نیز نامیده می شود.

موهای زائد روی چانه و بدن زنان؛ آندروژن

هیرسوتیسم معمولا به دلیل افزایش تولید هورمون مردانه به نام آندروژن یا افزایش حساسیت پوست به آندروژن ایجاد می شود. ممکن است دلایل مختلف دیگری نیز وجود داشته باشد که چرا بدن ناگهان هورمون های مردانه بیشتری تولید می کند. یا این که چرا پوست به طور ناگهانی نسبت به آندروژن حساس می شود، می توانید 6 دلیل آن را در این مطلب مطالعه کنید، به خواندن ادامه دهید:

شما مبتلا به سندرم کوشینگ هستید

سندرم کوشینگ می تواند سبب رشد موهای زائد شود. این یک سندرم شایع نیست زیرا از هر 50000 نفر فقط 1 نفر را مبتلا می کند، اما احتمال ابتلای زنان به آن بسیار بیشتر از مردان است. سندرم کوشینگ یک بیماری هورمونی است که توسط هورمون کورتیزول ایجاد می شود. نه تنها می‌توانید پر موتر شوید، بلکه می‌تواند سبب افزایش وزن، افزایش خطر کبودی و ضعیف ‌تر شدن استخوان‌ ها و ماهیچه‌ ها نیز شود.

شما PCOS دارید

PCOS سندرمی است که در آن تاول‌های مایع (کیست‌ های کوچک) در تخمدان‌ ها تشکیل می‌شود. که می‌تواند منجر به عدم تخمک‌گذاری و قاعدگی شود. این سندروم تعادل هورمونی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. که سبب تولید موهای بیشتری در زنان مبتلا به PCOS می شود.

سبب افزایش وزن می شود

آیا به طور ناگهانی متوجه موهای روی چانه خود شده اید یا به طور ناگهانی شروع به افزایش یا کاهش وزن کرده اید؟ این شرایط می تواند دو دلیل داشته باشد.”اضافه وزن تعادل هورمون های شما را مختل می کند. باید گفت این هورمون ها هستند که بر رشد موها تاثیر می گذارند. اما نه تنها اضافه وزن می تواند این تعادل را به هم بزند، بلکه افرادی که وزن زیادی از دست می دهند نیز ممکن است تعادل هورمون خود را از دست داده باشند. آیا به یک باره کاهش وزن شدید داشته اید؟ پس از آن نیز موهای بسیار کوچک و نازک روی پوست شما ظاهر شده است؟ این وضعیت به نام کُرک جنین یا lanugo شناخته می شود.

شما داروی خاصی مصرف می کنید

اکثر داروها عارضه جانبی رشد بیش از حد مو را ندارند، اما البته استثناهایی نیز وجود دارد. به ویژه داروهای سنگین می تواند سبب این امر شود، مانند شیمی درمانی و داروهای خاص برای صرع. همچنین «داروهایی» وجود دارد که اصلا نباید مصرف کنید، زیرا سبب رشد بیش از حد مو می شود، مانند استروئیدهای آنابولیک، که به طور غیرقانونی در برخی ورزش ‌های رقابتی مصرف می ‌شوند.

موهای زائد روی چانه و بدن زنان؛ علائم پیری

در نهایت، رشد بیش از حد مو ممکن است به هیچ وجه یک علامت مرتبط با بیماری یا مشکلات سلامتی نباشد. زیرا می تواند یکی از علائم پیری باشد، این یعنی شما در حال پیر شدن هستید.”این طبیعی است که شما با افزایش سن، به خصوص در دوران یائسگی، موهایتان بدنتان بیشتر شود.”

اما اگر داروی به خصوصی مصرف نمی کنید و سن تان آن قدر زیاد نشده که به فکر پیر شدن باشید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا از بروز بیماری ها جلوگیری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان