جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.2
(25)

ادویه ها در گذشته ارزش طلا را داشتند، خصوصا میخک. فواید میخک در گل های خشک شده این ادویه روی درخت آن نهفته است. میخک بیشتر به عنوان ادویه ای شیرین و معطر شناخته می شود. اما در طب سنتی نیز کاربرهای شگفتی دارد.

در واقع، مطالعات حیوانی نشان داده، ترکیبات موجود در میخک ممکن است چندین فایده سلامتی از جمله تقویت سلامت کبد و کمک به تثبیت سطح قند خون را داشته باشد. در این مطلب بر اساس حقایق و یافته های کلینیک کلیولند لندن، در مورد فواید سلامتی میخک خشک و نحوه استفاده از آن برای برخی از بیماری ها بحث شده است.

نحوه درست کردن چای میخک

ابتدا 1 قاشق غذاخوری میخک را آسیاب کنید. بعد در ظرفی یک فنجان آب بریزید. سپس میخک را اضافه کرده و آن را بجوشانید. اجازه دهید 3-4 دقیقه دم بکشد.

بگذارید خنک شود، آن را صاف کرده و سرو کنید. در صورت تمایل می توانید آن را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید تا چای شما شیرین تر شود. برای جذب حداکثر فواید، این چای را صبح زود بنوشید. اما در مصرف این معجون زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید افراط در هر چیزی ممکن است سلامتی شما را به خطر بی اندازد.

فواید میخک برای سلامتی

برای سلامت استخوان و درد مفاصل مفید است

به عنوان یک ادویه، ممکن است فکر نکنید میخک ارزش مواد مغذی زیادی داشته باشد. اما در واقع مملو از منگنز، ماده مغذی ضروری برای استخوان می باشد. فقط یک قاشق چای خوری میخک در روز، می تواند به سلامت استخوان های شما خیلی مفید باشد.

فواید میخک؛ خاصیت ضد باکتریایی

مطمئنا، دهانشویه بدون مواد شیمیایی (میوه و چای سبز) یک راه عالی برای بهبود بهداشت دهان و دندان شماست. اما ممکن است با افزودن میخک حتی تاثیر خیلی بیشتری نیز داشته باشد. روغن میخک در تحقیقات اولیه به عنوان یک عامل ضد باکتری مورد بررسی قرار گرفته است. در یک مطالعه، دهانشویه حاوی روغن میخک، ریحان و درخت چای، مشخص کرد که به مبارزه با پلاک و باکتری دهان کمک می کند. به همین دلیل، روغن میخک را در بسیاری از خمیردندان ها خواهید یافت.

بهبود سلامت کبد

میخک سرشار از آنتی اکسیدان است. آن ها به دلیل توانایی در کاهش استرس اکسیداتیو ممکن است به پیشگیری از بیماری کبد کمک کنند.

کمک به درمان سرفه

میخک گنجینه ای از ترکیبات ضد التهابی است که می تواند در مواقع گلودرد، سرفه، سرماخوردگی و سینوزیت را درمان کند. می توانید مقداری میخک را به صورت خام بجوید یا آن را با آب داغ مخلوط کنید و صبح زود بنوشید و حتی در فنجان چای خود مخلوط کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 25

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان