جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۵ خطری که چربی شکم برای سلامتی دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مهم نیست که چقدر چربی در بدن‌مان داشته باشیم، به هر روی چربی شکمی بیش از هر چیز دیگری ما را نگران می‌کند. اگر یک خانم هستید و اندازه کمر شما بالاتر از ۸۹ سانت است، یا اگر مرد هستید و اندازه کمرتان بالاتر از ۱۰۲ سانت است، به احتمال زیاد یک تکه بزرگ چربی شکمی دارید. به گفته پزشکان، این چربی می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. در این نوشتار با ۵ خطری که چربی شکم برای سلامتی دارد، آشنا خواهیم‌شد.

* نکته: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی آماده شده‌است. برای دریافت مشاوره حرفه‌ای باید به پزشک مراجعه کنید.

۱. ریسک ابتلا به دیابت را بالا می‌برد

هنگامی که کبد شما در اثر چربی بیش از حد شکم پوشیده از بافت چربی می‌شود، نمی‌تواند قند خون را به اندازه کافی پردازش کند. در واقع قند به جای پردازش شدن در کبد، در جریان خون به دام می‌افتد. به این ترتیب قند خون‌تان بالا می‌رود و ممکن است به دیابت مبتلا شوید.

مطلب مرتبط: اطلاعاتی در مورد کبد چرب که باعث می شود زندگی بهتری داشته باشید

۲. خطر چربی شکمی؛ ریسک ابتلا به سندرم متابولیک افزایش می‌یابد

ابتلا به سندرم متابولیک خطری است که هنگام داشتن کمر پهن با آن روبرو هستید. وقتی چربی شکمی دارید، مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی خواهید بود.

۳. خطر ابتلا به سرطان بالا می‌رود

یک مطالعه نشان می‌دهد که نوعی پروتئین که از چربی شکم آزاد می‌شود، می‌تواند سلول‌های غیرسرطانی را به سلول‌های سرطانی تبدیل کند و منجر به رشد تومور شود.

مطلب مرتبط: مواد غذایی ضدسرطان را بشناسیم

۴. خطر چربی شکمی؛ ریسک بیماری‌های قلبی-عروقی افزایش می‌یابد

ثابت شده که سلول‌های چربی احشایی در شکم می‌توانند پروتئین‌هایی تولید کنند که قادر به انسداد رگ‌های خونی هستند، که منجر به فشار خون بالا می‌شود. این پروتئین‌ها همچنین می‌توانند باعث انسداد شریان‌ها شوند و شما را در برابر سکته و حملات قلبی آسیب‌پذیر کنند.

۵. ریسک بروز زوال عقل را افزایش می‌دهد

براساس یک مطالعه، خطر ابتلا به زوال عقل در زنان دارای چربی شکمی زیاد، 3 برابر بالاتر است.

مطلب مرتبط: زوال عقل؛ چقدر نسبت به این اختلال آگاهی داریم

کلام پایانی

چربی شکمی بسیار بیش‌تر از آنچه در این نوشتار گفتیم، برای سلامتی خطرناک است؟ بنابراین بهترین ایده این است که از طریق رژیم غذایی مناسب و ورزش از حجم چربی در این ناحیه بکاهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان