جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4
(4)

مطمئنا وگان‌ها تا کنون به زنده بودن گیاه و این که آن ها نیز حس درد می‌کنند، فکر نکرده‌اند. اما اکنون بیشتر از آن چه فکرش را بکنیم، در این مورد می‌شنویم. این مقاله در مورد اینکه گیاهان حس داشته و اینکه احساس درد در گیاهان هم وجود دارد، خواهد پرداخت.

احساس درد در گیاهان

وگان، آیا می‌دانی گیاه احساس درد می‌کند؟

ولی از دیدگاه علمی شاید همه به نزدیک‌ترین پاسخ این که گیاهان فاقد سیستم عصبی مرکزی، مغز و گیرنده‌های درد هستند، پناه ببریم. اما باید گفت طبق تحقیقات انجام یافته، بله گیاهان هم حس درد می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: درد را فراموش کنید:دمنوش های گیاهی که برای تسکین دردهای پریود مفید هستند

آیا گیاهان با خوردن کشته می‌شوند؟

باید گفت وقتی گیاهان را می خورید، هرگز نمی توانید آن‌ها را برای همیشه از بین ببرید. یک میوه بخورید، بذر آن جوانه می زند. ساقه ای را دور می اندازی، زندگی پدید می آید، گلی را دور می اندازی، گرده افشانی می کنند.

آیا کشتن گیاهان بی‌رحمانه است؟

گیاهان اشیای بی جان نیستند – درست مانند حیوانات، آن ها هم موجودات زنده هستند و  نفس می کشند. اما از آنجایی که به نظر نمی رسد گیاهان هنگام کندن، پخته شدن، ریختن در دهان و جویدن آن ها صدایی در بیاورند، مدافعان «حقوق حیوانات» فکر می کنند که خوردن گیاهان بی رحمی نیست.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: آیا گیاهان هنگام چیده شدن یا بریده شدن جیغ می‌زنند و گریه می‌کنند؟

آیا گیاهان احساس غمگینی می کنند؟

گیاهان وقتی روی زمین می‌افتد، ترس، عصبانیت، تسکین یا غم را تجربه نمی‌کند. دانشمندان اخیراً در یک مقاله نظری گزارش کردند که درختان – و همه گیاهان – اصلاً هیچ احساسی ندارند، زیرا آگاهی، احساسات و شناخت به تنهایی از ویژگی های حیوانات هستند.

آیا گیاهان می توانند گریه کنند؟

هنگامی که گیاهان آسیب می بینند، می توانند از طریق تماس تلفنی شیمیایی با ریشه ها برای کمک گریه کنند. این یافته مبتنی بر تحقیقی است که به این منظور انجام یافته است. طبق این تحقیق گیاهان انگلی می‌توانند به سیستم ارتباطی گیاه میزبان نفوذ کنند.

مطلب مرتبط: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

آیا گیاهان می توانند با انسان صحبت کنند؟

گیاهان مواد مغذی مشترکی دارند و خویشاوندان را می شناسند. آنها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. می توانند بشمارند. آنها می توانند لمس کردن شما را احساس کنند.

آیا گیاهان تنها می شوند؟

نه، گیاهان تنها نمی شوند، حداقل نه به معنایی که ما از این کلمه داریم. آن‌ها ممکن است از یکدیگر آگاه باشند، حتی از خودشان و اتفاقاتی که برای آن‌ها و اطرافشان رخ می دهد، اما مثل سگ‌ها دلتنگ شما نمی‌شوند.

آیا گیاهان ترس دارند؟

خیر. گیاهان مغز یا سیستم عصبی مرکزی ندارند، به این معنی که آن‌ها نمی توانند چیزی را احساس کنند. اما با این که گیاهان سیستم عصبی ندارند، می توانند به محرک ها پاسخ دهند.

مطلب مرتبط: ۹ بهترین درمان گیاهی برای رفع انسداد عروق و رگ‌ها

آیا وگان ها می دانند گیاهان زنده هستند؟

اگرچه وگان‌ها دوست دارند به این نکته اشاره کنند که هوشیاری و احساسات حیوانی از نظر علمی تأیید شده است، اما بیشتر وگان‌ها تمایلی به ترکیب ادراک فیزیولوژیکی گیاه (توانایی گیاهان برای احساس و سازگاری با محیط خود) با ادراک ماوراء الطبیعه گیاهی (این ایده که گیاهان حساس هستند) ندارند.

احساس درد در گیاهان؛ آیا وگان‌ها می‌دانند گیاهان درد را احساس می‌کنند؟

با توجه به این که گیاهان گیرنده‌های درد، اعصاب یا مغز ندارند، آن‌طور که ما اعضای قلمرو حیوانات آن را درک می‌کنیم، احساس درد نمی‌کنند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: غذاهای مفید برای معده های ضعیف؛ ۱۲ ماده غذایی که به بهبود سلامت معده کمک می کنند

آیا وگان ها آفات را می کشند؟

این یک تصور اشتباه است چون وگان ها با هر قتلی مخالف هستند. آن‌ها با رنج غیرضروری موجوداتی که حس دارند مخالفند. اما اگر خرس به شما حمله کرد، از هر راهی برای زنده ماندن استفاده کنید. نه، ما عمدا حشرات را نمی کشم.

آیا گیاهان نمی خواهند خورده شوند؟

گیاهان نمی توانند از تهدید فرار کنند، اما می توانند از خود دفاع کنند. لیندا والینگ از دانشگاه کالیفرنیا درریورساید گفت: “آن‌ها در جلوگیری از خوردن غذا بسیار خوب هستند.” ژن‌های موجود در دی.ان.ای گیاه برای به راه انداختن جنگ شیمیایی در سراسر سیستم فعال می‌شوند، نسخه‌ای از واکنش برای ایمنی گیاه.

مطلب مرتبط: زیاد خوردن غذاهای سالم؛ ۸ ماده غذایی مفید که مصرف بیش از حد آنها اصلا عاقلانه نیست

آیا گیاهان می توانند صحبت شما را بشنوند؟

خبر خوب این که بله، گیاهان به صدای شما پاسخ می دهند. مطالعه‌ای نشان داد که گیاهان به صدای انسان پاسخ می دهند.

آیا گیاهان وقتی آنها را می برید جیغ می زنند؟

بله، برخی از گیاهان زمانی که بریده می شوند “فریاد می زنند” – شما فقط نمی توانید آن را بشنوید. … مانند هر موجود زنده، گیاهان می خواهند زنده بمانند، و تحقیقات نشان می دهد که وقتی گیاهان خاصی قطع می شوند، صدایی از خود منتشر می کنند که می تواند به عنوان یک جیغ تعبیر شود.

مطلب مرتبط: اگر اضطراب یا افسردگی دارید، از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید

آیا گیاهان احساس عشق می کنند؟

گیاهان ممکن است احساسات نداشته باشند، اما آن ها در واقع زنده هستند و حساس توصیف شده اند که به محرک هایی چون “گرمسیری” پاسخ می‌دهند. گیاهان می توانند آب، نور و گرانش را حس کنند – آن ها حتی می توانند از خود دفاع کنند و سیگنال هایی را به گیاهان دیگر ارسال کنند تا هشدار دهند که خطر اینجا یا نزدیک است.

آیا خوردن گیاهان اشکال دارد؟

در حالی که می‌دانیم برای زنده ماندن باید غذا بخوریم، اما می‌توانیم با گیاهخواری به گیاهان کمتری آسیب برسانیم. زیرا خوردن مستقیم گیاهان، به جای تغذیه کردن آن ها به حیوانات و سپس کشتن آن حیوانات برای گوشتشان، به گیاهان کمتری آسیب می‌رساند. با خوردن گیاهان، حیوانات کمتری آسیب می‌بینند، در حالی که اکنون همه می‌دانیم آن ها درد را حس می‌کنند.

مطلب مرتبط: گوشت مصنوعی آزمایشگاهی در راه عرضه به قفسه های سورمارکت ها

آیا گیاهان می دانند که شما آنها را می خورید؟

محققان دریافته‌اند که گیاهان می‌دانند که خورده می‌شوند زیرا گیاهان دارای هوش هستند. یک مطالعه جدید از دانشگاه میسوری نشان می‌دهد که گیاهان می‌توانند زمان خوردنشان را حس کنند .و مکانیسم‌های دفاعی خود را برای جلوگیری از آن فعال کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان