جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

یکی از چیزهایی که عادت دارید از زنانی که حداقل 3 روز در ماه پریود می شوند بشنوید، دردهای قاعدگی است. دوره های قاعدگی دردناک می تواند باعث شود که زنان احساس خستگی و سستی کنند. به این معنی که حتی برای مدت کوتاهی از زندگی اجتماعی خود منزوی می شوند. در این میان دمنوش‌های گیاهی، میزان دردهای پریودی را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. این مقاله به معرفی دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریودی می پردازد. پاسخ می دهد که چه چیزی برای کاهش درد قاعدگی مفید است.

چای بومادران

بومادران اولین گیاهی است که برای قاعدگی دردناک باید به ذهنتان خطور کند. دمنوش بومادران که سه روز قبل از شروع قاعدگی شروع به نوشیدن می کنید، به شما کمک می کند پریود راحت تری داشته باشید. درد را تسکین می دهد و به شما امکان می دهد به راحتی حرکت کنید.

طرز تهیه دمنوش بومادران: 5 گرم دمنوش بومادران را در نیم لیتر آب جوش بریزید و به مدت 3 دقیقه دم کنید. صبح و عصر بعد از خنک شدن، یک لیوان بنوشید. نکته مهم در اینجا این است که چای را هر روز دم کنید. شما نباید از چای کهنه استفاده کنید.

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریود

مطلب مرتبط:گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریودی؛ چای شاه توت

چای شاه توت با ویتامین C موجود در آن، سطح انرژی شما را افزایش می دهد. این به شما کمک می کند که دوره قاعدگی راحت تری داشته باشید. این دمنوش همچنین افسردگی را نیز از بین می برد.

طرز تهیه دمنوش شاه توت: شاه توت تازه را با قاشق له کنید و داخل آب جوش بریزید. پس از حدود 10 دقیقه جوشیدن، آن را صاف کرده و بنوشید.

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریود

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

چای زعفران

یکی دیگر از گیاهانی که می تواند به شما در یافتن راه حل در زمان کوتاه کمک کند زعفران است. این گیاهی است که معمولاً آن را با قیمت گرانش می شناسیم. زعفران با اثر کاهش دهنده قاعدگی، درد شما را در مدت زمان کوتاهی از بین می برد.

طرز تهیه چای زعفران: مقدار کمی زعفران (به اندازه 4 عدد پرچم کامل گل) را در یک لیوان آب جوش بریزید. سپس صبر کنید تا بجوشد. بعد از جوش آمدن آن را در لیوان خود بریزید و بنوشید.

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریود

مطلب مرتبط: خواص زعفران: هر روز یک ادویه طلایی با یک مزیت جدید کشف می شود

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریودی؛ چای زنجبیل

زنجبیل در فصل زمستان با مخلوط کردن با عسل از ما در برابر بیماری ها محافظت می کند. این بارمی تواند به عنوان یک مسکن قاعدگی عمل می کند. چای زنجبیل به عنوان یک مسکن عمل می کند و یکی از چیزهایی است که باید در خانه داشته باشید.

طرز تهیه چای زنجبیل: 15 تا 20 گرم زنجبیل تازه را تمیز کرده و بجوشانید. زنجبیل را نازک برش دهید و در آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. از مصرف بیش از اندازه زنجبیل خودداری کنید.

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریودی

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل: مصرف متعادل زنجبیل در روز چه میزان است؟

چای گیاهی مخلوط

هنگامی که مخلوطی از بومادران، مریم گلی و پای شیر تهیه می کنید، چای بسیار موثرتری دریافت می کنید. چای گیاهی مخلوط که می توان گفت موثرترین سه گانه با خواص کاهش قاعدگی، آرامش بخش، انرژی زا و تسکین درد است. نوشیدن این چای، درد شما را آرام می کند.

طرز تهیه دمنوش گیاهی مخلوط: یک قاشق از هر سبزی را با هم مخلوط و در نیم لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد.

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریودی

مطلب مرتبط: ادویه شفابخش: ۵ برترین خواص دارچین برای سلامتی

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریودی؛ آب ساقه جعفری

یکی دیگر از پیشنهادات گیاهی که می توانید برای درد قاعدگی آماده کنید، آب ساقه جعفری است. اگرچه از این محلول گیاهی معمولا برای لاغری استفاده می شود. اما می توانید از یک هفته قبل از قاعدگی استفاده از آن را شروع کنید.

طرز تهیه آب ساقه جعفری: ساقه های 5 عدد جعفری را از برگ ها جدا کنید. با ریختن آن در یک لیوان آب شروع به جوشیدن کنید. وقتی رنگ شروع به زرد شدن کرد، حرارت را کمی کم کنید و بگذارید خودش رنگ بگیرد. وقتی رنگ آن کمی تیره تر شد، گاز را خاموش کنید و بنوشید.

دمنوش های گیاهی برای تسکین درد پریودی

نکته مهم: آب ساقه جعفری برای زنان باردار ممنوع است.

نکته قابل یادآوری: قبل از استفاده از تمام مخلوط ها و چای های ذکر شده، با پزشک خود مشورت کنید. همیشه آنچه را که پزشک می‌گوید در نظر بگیرید، زیرا این دمنوش ها می‌توانند اثرات متفاوتی بر بدن‌های مختلف داشته باشند. همواره می توانید از بخش سلامت خبرنامه بازدید کرده و جدیدترین مقالات ما درباره خواص خوراکی ها و داروهای گیاهی را مطالعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان