جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

داشتن پس انداز بسیار مهم است به خصوص اگر شما یک زن هستید. شما باید بدانید که چگونه پول خود را پس انداز و سرمایه گذاری کنید تا همیشه چیزی برای روزهای دشوار داشته باشید. در دنیای جدید باید هر زنی به سوی استقلال مالی حرکت کند. به همین خاطر باید حتما به فکر پس انداز و داشتن پول باشید.  البته پس انداز کردن، بدون داشتن یک سیاست مالی هوشمندانه امکان پذیر نیست. بنابراین در اینجا 6 عادت مالی هوشمندانه را آورده ایم که همه زنان مستقل اتخاذ می کنند تا هیچ وقت نیازمند کسی نباشند. شما هم می توانید این روش ها را امتحان کنید، قطعا صاحب پس انداز خوبی خواهید شد.

۱.استفاده از کارت اعتباری را به حداقل برسانید

داشتن کارت اعتباری چیز خوبی است. اما برای پس انداز کردن بهتر است هنگام خرید، از کارت اعتباری استفاده نکنید. به جای آن سعی کنید از کارت نقدی یا پول نقد استفاده کنید. استفاده از پول نقد باعث می شود که با حساب و کتاب و وسواس خرج کنید. به این ترتیب، سعی می کنید تا کم تر خرید کنید و همه پول های تان را تمام نکنید.

۲. چگونه می شود پس انداز کرد؛ از همین حالا شروع کنید

این نگرش را کنار بگذارید که روز بعد، هفته بعد یا ماه بعد پس انداز کردن را شروع می کیند. همین حالا انجامش بدهید. حداقل 10 درصد از حقوق خود را در پس انداز قرار دهید. اگر می توانید، کمی بیشتر بگذارید. زنان خانه دار هم می توانند از مخارج خانه و خریدهای شخصی شان کم کنند و مقداری را برای خود پس انداز کنند. مهم نیست که مبلغ پول تان چقدر است، از همین حالا شروع کنید. چند وقت بعد متوجه خواهید شد که همان پس اندازهای کم، چه مبلغ قبال توجهی شده است.

مطلب مرتبط: ۱۲ قانون پس انداز پول که ثروتمندان دنبال می ‌کنند

۳.خرید فوری

اگر در خرید تکانشی افراط می کنید، وقت آن است که آن را کنترل کنید. این گونه خرید ها فقط شادی لحظه ای را به ارمغان می آورد، اما پول زیادی را از دست می دهید. به این منظور فهرستی از آنچه واقعاً نیاز دارید تهیه کنید و به آن پایبند باشید. اگر واقعاً می‌خواهید پس انداز کنید، سعی کنید خریدهای تا ن فوری و براساس همان فهرستی باشد که تهیه کرده اید. به همین خاطر بهتر است به  خرده‌فروشی ها، بازارهایی مانند بانجارا و فروشگاه‌های دست‌فروشی محلی و غیره بروید.

۴. چگونه می شود پس انداز کرد؛ سرمایه گذاری

هر حقوقی که می گیرید، مبلغی را برای مقاصد سرمایه گذاری نگه دارید. به منظور سرمایه گذاری، اگر می خواهید چیزی بخرید، باید چیزی باشد که هم بتوانید از آن استفاده کنید و هم به نوعی برای تان پس انداز محسوب شود. به عنوان مثال اگر به طلا علاقه دارید، بهتر است از برندهای بزرگ طلا خرید کنید. این برای تان به صرفه تر خواهد بود. یا پول های نقد را کنار بگذارید تا بتوانید بعدا روی چیزهای متفاوت سرمایه گذاری کنید.

مطلب مرتبط: ۷ ترفند پس انداز پول از فرانسوی ها که به درد باقی دنیا هم می خورد

۵.بودجه بندی

یک بودجه هفتگی یا ماهانه تهیه کنید و به آن پایبند باشید. تمام هزینه های خود را در آن بودجه مدیریت کنید. همه را یادداشت کنید تا بدانید پول شما به کجا می رود و برای چه چیزی خرج می کنید. بودجه بندی کردن بر أساس نیازها باعث می شود که از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

۵. چگونه می شود پس انداز کرد؛ صندوق اضطراری

مطمئن شوید که صندوق اضطراری دارید. از هر وسیله ای می توانید به عنوان صندوق اضطراری استفاده کنید. روزانه، هفته ای یا یا ماهانه مقداری از پول تان را به آن صندوق بریزید. حتی زمانی که ممکن است عزیزان تان مبلغی را برای تان به عنوان هدیه می دهد، بهتر است آن مبلغ را به صندوق بریزید. بعدا می توانید در شرایط های مختلف که واقعا به آن نیاز دارید از صندوق تان استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان