جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

۷ ترفند پس انداز پول از فرانسوی ها که به درد باقی دنیا هم می خورد

خواندن 4 دقیقه
2.7
(3)

افراد کمی واقعا می‌توانند صرفه‌جویی را از خصوصیات ملی فرانسوی‌ها تلقی کنند. چرا که همه فرانسوی‌ها را به خاطر زندگی زیبا و توانایی‌شان در لذت بردن از آن می‌شناسند. اما در واقعیت، مردم این کشور مخارج و اولویت‌های خود را از هم جدا می‌کنند.  در این مقاله قصد داریم درباره منطق فرانسوی‌ها برای صرفه جویی و ۷ ترفند پس انداز پول بدون کاستن از کیفیت زندگی‌شان صحبت کنیم.

۱. موترهای (ماشین) ارزان‌قیمت را ترجیح می‌دهند

علاوه بر این که فرانسوی‌ها از طرفداران صنعتی هستند، که رنو، پژو، و سیتروئن را تولید می‌کند، بیشتر مردم موترهای اقتصادی یا حمل و نقل عمومی را ترجیح می‌دهند. اگر نیاز به خرید یک موتر گران‌قیمت باشد، یک فرانسوی وام می‌گیرد. همچنین ممکن است آن را اجاره کنند یا حتی به کل از خرید آن صرف‌نظر کنند. شهرهای فرانسه چندان برای رانندگی مناسب نیستند – خیابان‌های باریک و احتمال خراشیدن خودرو وجود دارد. در سال‌های اخیر استفاده از دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی در این شهرها افزایش یافته است و قوانین خاصی نیز برای آن‌ها تنظیم شده است.

۲. از خرید محصولات نیمه آماده برای ناهار و شام خجالت نمی‌کشند

سبک آشپزی فرانسوی یکی از خوشمزه‌ترین و پیچیده‌ترین دستورهای پخت و پز در دنیاست. در عین حال فرانسوی‌ها کاملا در مورد غذای روزانه‌شان ساده‌گیر هستند. نه به این معنا که از محصولات بی‌کیفیت استفاده کنند. آن‌ها اصلا در مورد استفاده از محصولات نیمه آماده افاده ندارند و حس بدی نسبت به سفارش پیتزا ندارند. پاستا هم بینشان خیلی محبوب است. حتی فروشگاه زنجیره‌ای به نام پیکارد در این کشور وجود دارد که فقط محصولات یخ‌زده می‌فروشد.

۳. از هر چیز به مدت طولانی استفاده می‌کنند و دنباله‌رو مد نیستند

پرستیژ و کلاس اشیاء برای فرانسوی‌ها اهمیت کمی دارد – ترجیح می‌دهند که وسایل کاربردی باشند. به علاوه، بحث درباره ارزش اموال شما حتی در جمع دوستان هم ناپسند در نظر گرفته می‌شود. برای فرانسوی‌ها استفاده از تلفن‌های قدیمی و عوض نکردن آن‌ها با مدل‌های جدید عادی است. خریدهای خیلی گران می‌تواند باعث شود دوستان سرزنش‌تان کنند – که گول آگهی‌های فریبنده را خورده‌اید.

۴. در خدمات عمومی صرفه‌جویی می‌کنند

خدمات در فرانسه هزینه زیادی دارند. عملاً هیچ رادیاتوری در خانه‌های جنوب فرانسه وجود ندارد چون ساکنان آنجا نصب وسایل گرمایشی برای چند ماه را ضروری نمی‌دانند. در سایر نقاط کشور، گرمایش مرکزی وجود ندارد، یعنی هزینه‌های خدمات به عادات صاحبان آپارتمان بستگی دارد. به علاوه عادت ندارند در خزان و زمستان در خانه لباس نازک بپوشند. پیژامه‌های گرم در فرانسه بسیار محبوب هستند!

۵. پس‌انداز کردن را دوست دارند اما هرگز درباره آن حرف نمی‌زنند

داشتن پس‌انداز قانون زندگی است که حتی جوانان هم به آن پایبند هستند. آمار در فرانسه جایگاه واقعی مسائل را نشان می‌دهد چرا که فرانسوی‌ها می‌توانند به صورت ناشناس در نظرسنجی‌ها شرکت کنند. در عین حال، هرگز از میزان حقوق یا پس‌انداز خود صحبت نمی‌کنند. درست همانطور که صحبت درباره قیمت محصولات ناشایست است.

۶. ترفند پس انداز پول؛ معتقدند که بهتر است کمتر داشته باشند اما با کیفیت‌تر

زنان فرانسوی به پیشگامان مد معروف هستند، اما در زندگی روزمره، به سادگی و احتیاط هرچه بیشتر لباس می‌پوشند. در مورد پوشاک، کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهند. به همین دلیل بعید است زن فرانسوی ببینید که کپه‌ای لباس در حراج بخرد.

به علاوه طبق آمار، بین تمام اروپایی‌ها، زنان فرانسوی کمترین مقدار پول را صرف رخت و لباسشان می‌کنند. تقریبا ۷۰٪ فرانسوی‌ها می‌گویند به مد علاقه‌مند نیستند.

۷. عاشق سمساری‌ها و جان دوباره بخشیدن به اشیاء هستند

بازارهای تاناکورا و فروشگاه‌های سمساری در فرانسه از محبوبیت زیادی برخوردارند زیرا می‌توانند چیزهای منحصر به فردی در آن جا پیدا کنند. اگر چیزی برای دکوراسیون داخلی‌شان کم داشته باشند به جای خرید از فروشگاه‌هایی مانند آیکیا به سمساری سر می‌زنند. بیشتر اوقات ترجیح می‌دهند وسایل کوچک و آنتیک را از دست‌دوم فروشی‌ها خریداری کنند. بعلاوه می‌توانند از شر وسایل غیرضروری خودشان هم خلاص شوند و سودی ببرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان