جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

دنیای متاورس چیست و متاورس چه مفهومی دارد؟

متاورس، دنیای بین فناوری و واقعیا
خواندن 3 دقیقه
1
(1)

احتمالا اخیرا در مورد نام جدید فیسبوک چیزهایی شنیده‌اید. چندی پیش بود که این کمپانی، اسم جدید خود را که با تمرکز بر متاورس بود اعلام کرد. اما متاورس چیست و دنیای متاورس چه معنایی دارد؟

واقعیت این است که مفهوم متاورس به سرعت به یک کلمه رایج در فناوری و تجارت تبدیل می‌شود. اما این یعنی چه؟

متاورس چیست؟

متاورس یک اصطلاح گسترده است. به طور کلی به محیط‌های مشترک دنیای مجازی اشاره دارد که افراد می‌توانند از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشند.

این اصطلاح می‌تواند به فضاهای دیجیتالی اشاره داشته باشد که با استفاده از واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) واقعی‌تر می‌شوند.

برخی از افراد همچنین از کلمه متاورس برای توصیف دنیای بازی استفاده می‌کنند. دنیایی که در آن کاربران شخصیتی دارند که می‌تواند راه برود و با بازیکنان دیگر تعامل داشته باشد.

همچنین نوع خاصی از متاورس وجود دارد که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. در این مورد، کاربران می‌توانند زمین مجازی و سایر دارایی‌های دیجیتالی را با استفاده از ارزهای دیجیتال خریداری کنند.

مطلب مرتبط: فناوری زنجیره بلوکی یا بلاک چین چیست؟

بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-‌تخیلی در متاورس‌های کاملا توسعه یافته – جهان‌های دیجیتال جایگزینی که از دنیای فیزیکی واقعی قابل تشخیص نیستند، جریان می‌یابند. اما این هنوز در حد یک داستان است. در حال حاضر، بیشتر فضاهای مجازی بیشتر شبیه درون یک بازی ویدیویی هستند تا زندگی واقعی.

چرا دنیای متاورس در حال جا افتادن است؟

طرفداران متاورس آن را مرحله بعدی در توسعه اینترنت می‌دانند.

در حال حاضر، افراد با مراجعه به وب‌سایت‌هایی مانند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان، به صورت آنلاین با یکدیگر تعامل دارند. ایده دنیای متاورس این است که فضاهای آنلاین جدیدی ایجاد می‌کند که در آن تعاملات افراد می‌تواند چند بعدی باشد، جایی که کاربران می‌توانند خود را در محتوای دیجیتال غوطه ور کنند نه اینکه صرفاً آن را مشاهده کنند.

 

افزایش علاقه به متاورس را می‌توان در نتیجه همه گیری کووید-۱۹ مشاهده کرد. از آنجایی که افراد بیشتری شروع به کار کردن و درس خواندن از راه دور کرده‌اند، میل به یافتن راه‌هایی برای واقعی‌تر کردن تعامل آنلاین افزایش یافته است.

چه کسانی درگیر دنیای متاورس است؟

ایده متاورس علاقه زیادی را از سوی سرمایه گذاران و شرکت‌هایی که مایلند بخشی از اتفاق بزرگ بعدی باشند، به خود جلب کرده است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در ماه جولای گفت که این شرکت تلاش خواهد کرد تا در حدود پنج سال آینده از یک شرکت رسانه اجتماعی به یک شرکت متاورس تبدیل شود.

مطلب مرتبط: شوخی با اسم جدید فیسبوک؛ جالب ترین میم ها و جوک های کاربران توییتر

این اصطلاح در سیلیکون ولی بسیار محبوب است، به طوری که مایکروسافت هم به همگرایی دنیای دیجیتال و فیزیکی اشاره کرده است.

بازی محبوب کودکان روبلاکس  (RBLX.N) که در ماه مارس برای اولین بار در بورس نیویورک عرضه شد، خود را به عنوان یک شرکت متاورس توصیف می‌کند. فورتنایت اپیک گیمز نیز بخشی از متاورس در نظر گرفته می‌شود.

نوازندگان می‌توانند کنسرت‌های مجازی را در این پلتفرم‌ها انجام دهند. به عنوان مثال، اپیک گیمز گفت، در ماه سپتامبر میلیون‌ها نفر آریانا گرانده را به صورت مجازی در فورتنایت تماشا کردند.

بزرگ‌ترین شرکت‌های مد جهان نیز تولید لباس‌های مجازی را آزمایش کرده‌اند. به این ترتیب که آواتارهای افراد می‌توانند در محیط‌های متاورس لباس‌ها را بپوشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان