جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

افزایش سوخت و ساز بدن با ۴ میان وعده عالی

میان وعده برای افزایش سوخت و ساز
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 

افزایش سوخت و ساز، چیزی است که بسیاری از افراد راغب به کاهش وزن به دنبالش هستند. شیوه‌های موثر و مختلفی برای تقویت متابولیسم و بهبود سوخت و ساز بدن وجود دارند که برای انجام برخی از آن‌ها ضرورتی برای صرف هزینه‌های بالا یا دوری از غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و مورد علاقه‌تان وجود ندارد. در این نوشتار ۴ میان وعده عالی و خوش مزه و در عین حال بسیار موثر را برایتان گردآوری کرده‌ایم. به کمک این میان وعده‌ها و با گنجاندن آنها در رژیم غذایی‌ روزانه‌تان می‌توانید مشکل نگران‌ کننده ‌‌ای مانند پایین بودن سوخت و ساز بدن‌تان را برطرف کنید. ­

۱. آووکادو

ممکن است برخی از آدم‌ها فکر کنند آووکادو نمی‌تواند در کاهش وزش نقش مثبتی ایجاد کند، زیرا این میوه به خودی خود سرشار از چربی است؛ اما آووکادو حاوی چربی خوب و سالمی است – یعنی همان ‌طوری که ممکن است بدانید، چربی تک اشباع نشده دارد. با وجود این، همین چربی تک غیر اشباع است که می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود متابولیسم کمک کند؛ بنابراین، با مصرف این میوه می‌توانید چربی‌های بدن‌تان را با سرعت بالاتری آب کنید و بسوزانید آووکادو در عین حال سرشار از فیبر و پروتئین نیز هست.

مطلب مرتبط: شکست چربی ها؛ تنها ۵ قاشق با لاغری فاصله دارید!

۲. افزایش سوخت و ساز؛ پرتقال (مالته)

این میوه از خانواده مرکبات منبع بسیار خوبی برای ویتامین C است؛ مقدار ویتامین C موجود در این میوه حدود ۵۰۰ میلی‌گرم است – یعنی تقریبا چهار برابر مقدار توصیه‌ شده برای مصرف این ویتامین. بنابراین، با مصرف این میوه سرعت چربی سوزی بدن‌تان تا حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. این آمار بسیار شگفت‌انگیز هستند؛ از این رو، پرتقال را دست ‌کم به مدت ۱۲ هفته در برنامه غذایی‌تان بگنجانید تا به سرعت شاهد کاهش وزن‌تان باشید.

مطلب مرتبط: چربی سوزی در خواب؛ ۹ ترفند که شب ها وزن کم کنیم

۳. تمشک

همه میوه‌های عضو خانواده‌ی توت‌ تاثیر قدرتمندی بر کاهش وزن دارند، ولی در این مقاله به خواص تمشک اشاره می‌کنیم. بهتر است بدانید هر فنجان از این میوه‌ی کوچک و خوشمزه حاوی حدود ۸ گرم فیبر است و هر وعده‌ی مصرف آن فقط حدود ۶۰ کالری وارد بدن می‌کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم این میوه را به تنهایی یا به همراه غلات صبحانه، ماست، بستنی، یا هر نوع خوراکی دیگر نوش جان کنید.

۴.افزایش سوخت و ساز؛  گریپ فروت

برترین توصیه‌ی ما در این مقاله، مصرف مرتب گریپ فروت به عنوان یک میان وعده بسیار موثر جهت افزایش متابولیسم است؛ زیرا این میوه بیش‌ترین تاثیر را بر متابولیسم (سوخت و ساز) بدن دارد. در حقیقت، این میوه که جزء مرکبات محسوب می‌شود، سرشار از فیبر است؛ به این ترتیب، با مصرف این میوه مدت زمان بیش‌تری احساس سیری خواهید داشت. به علاوه، گالاکترونیک اسید موجود در گریپ فروت به تجزیه‌ی چربی‌های بدن نیز کمک می‌کند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان