جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت صحت از ثبت ۱۰۷۵ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: وزارت صحت عامه روز یکشنبه 1075 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا (COVID-19) را در 24 ساعت گذشته گزارش کرد.

این وزارتخانه در عین حال، گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته 67 مورد مرگ و 851 مورد بهبودی ناشی از  کووید-۱۹ گزارش شده است. تعداد کل موارد در حال حاضر به رقم 134،653 در کشور رسیده است، در حالی که تعداد مرگ گزارش شده تا کنون 5،791 تن بوده است. وزارت صحت عامه افغانستان از شهروندان خواسته است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پروتوکل ‌های بهداشتی را به دقت رعایت و دنبال کنند.

در همین حال، وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه با نمایندگان شرکای صحی و اهدا کنندگان دیدار و بر لزوم رسیدگی به موارد اضطراری در مراکز صحت و درمان تأکید کرد. مجروح اظهار داشت که افغانستان به دلیل همه گیری کووید-۱۹ و افزایش موارد اضطراری در حال حاضر در بدترین وضعیت خود قرار دارد و وزارت صحت عامه اولویت رسیدگی به قربانیان جنگ را در کنار مبارزه با ویروس قرار داده است.

مجروح از همکاری اهدا کنندگان قدردانی کرد و از آنها خواست که در تهیه کیت های اضطراری و تجهیز مراکز صحی که در شرایط فعلی نیاز جدی دارند، به وزارت صحت عامه کمک کنند. وی همچنین از نماینده سازمان صحی جهانی خواست که بررسی نیاز سنجی در مراکز صحی انجام دهند و کمک به مراکز از نظر امکانات و تجهیزات پزشکی را مطابق با همین ارزیابی صورت بدهند. مجروح افزود که وزارت صحت عامه شفاخانه ‌های پایگاه هوایی بگرام و قندهار را دوباره فعال می کند و در روند فعال سازی به کمک های فنی شرکای صحی احتیاج دارد. شرکای صحی بر همکاری مشترک با وزارت صحت عامه در زمینه های قید شده تأکید کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان