جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اگر به یکی از این سوالات پاسخ مثبت بدهید، مهارت های رهبری شما از بیشتر مدیران قوی تر است

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

تا به حال برای یک رهبر بسیار الهام بخش و با استعداد کار کرده اید‌، خاطرات شما از نحوه مراقبت از تیم توسط او تا امروز برای‌تان زنده است؟ به احتمال زیاد‌، دلیل اینکه شما هنوز درباره این رهبر از سالهای گذشته صحبت می‌کنید‌، احساسی است که او در شما ایجاد کرده است و این هم به دلیل مهارت های رهبری بی‌نظیری  است که او داشته است.

شاعر مشهور و فعال حقوق مدنی مایا آنجلو به زیبایی گفت: “مردم آنچه را که گفتید فراموش خواهند کرد‌، آنچه را انجام داده‌اید فراموش خواهند کرد‌، اما هرگز احساسی را که در آنها ایجاد کرده‌اید، فراموش نخواهند کرد.”

۳ سوال برای ارزیابی مهارت رهبری شما

رهبری مسئله سر و قلب است – با نتایج و روابط ارتباط دارد. بنابراین‌، اگر اکنون یک نقش رهبری دارید یا آرزوی آن را دارید‌، سفر به سوی عظمت رهبری هرگز پایانی ندارد. اما نقطه شروع دارد!

و گاهی اوقات در همان ابتدای سفر لازم است برخی سوالات سخت را از خودتان بپرسید تا سطح خود را بالا ببرید. آیا می‌توانید به یکی از این سوالات پاسخ مثبت دهید؟ البته ما امیدواریم که پاسخ شما به همه این سوالات مثبت باشد.

۱. آیا شما در خوش برخورد و پذیرا هستید؟

قبل از اینکه تصور کنید برای رهبری مناسب هستید‌، این سوال مهمی است که باید از خودتان بپرسید. زیرا اگر قرار است رهبری کنید‌، باید خوش‌ برخورد و نزدیک‌شدنی باشید. زیرا اگر اینطور نباشید، می‌تواند به رهبری شما از چند شیوه آسیب برساند:

– کارمندان شما ممکن است از ترس عدم تایید تمایل کمتری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با شما داشته باشند.

– اعضای تیم شما ممکن است با شما ارتباطی نداشته باشند. و

– اعضای تیم شما از تصاحب کارشان هراس خواهند ترسید و برای یافتن پاسخ‌ها نگاه‌شان فقط به شما خواهد بود.

قابل دسترس، خوش برخورد و پذیرا بودن به معنای ترویج فرهنگی است که در آن وفاداری و حالت هدف‌مندی در بین کارکنان احساس می‌شود.

چگونه می‌توان بیشتر پذیرا و نزدیک شدنی بود:

– سیاست درهای باز را دنبال کنید.

– اطلاعاتی را با آنها به اشتراک بگذارید.

– گاهی گفتگوهای غیرکاری داشته باشید.

– عادی باشید و گاه شوخ طبعی خود را نشان دهید.

– همراه با کارمندان‌تان در فعالیت‌های داوطلبانه یا توسعه حرفه‌ای شرکت کنید.

– هنگامی‌که کارمندان‌تان با چالش‌هایی روبرو می‌شوند – شخصی یا شغلی – از آنها حمایت کنید.

۲. آیا محیطی ایجاد کرده‌اید که افراد از نظر روانشناختی در آن ایمن باشند؟

تحقیق در مورد آزادی و ایمنی روانشناختی توسط امی ادموندسون از‌هاروارد نشان می‌دهد که وقتی رهبران به ایجاد یک فرهنگ ایمنی تشویق می‌کنند – به این معنا که کارمندان آزادانه صحبت می‌کنند‌، آزمایش می‌کنند‌، بازخورد می‌دهند و از تقاضای کمک می‌کنند – یادگیری و نتایج عملکرد بهتر خواهد شد.

از مهارت های رهبری ایجاد یک محیط امن است. وقتی ایمنی روانشناختی وجود ندارد‌، ترس وجود دارد. و ترس برای دستیابی به پتانسیل کامل یک شرکت مضر است. وقتی ترس داریم نمی‌توانیم خلاقانه رفتار کنیم. برخی این تصور را دارند که ترس یک انگیزه است‌، اما آنچه ترس انجام می‌دهد کشتن اعتماد به نفس و انگیزه نهایی است.

چگونه ایمنی روانی بیشتری ایجاد کنیم:

– با کارمندان ارتباط ایجاد کنید و ارزش‌های‌شان را به آنها یادآوری کنید.

– آنها را برای عملکردشان با مثال‌های خاص تحسین کنید تا بیشتر انگیزه بگیرند.

– کارمندان‌تان را در مورد برنامه‌ها و پروژه‌های آینده‌، ضرب الاجل‌ها و هرگونه تغییر خوب یا بد در جریان قرار بدهید.

– با تضمین اینکه کار و وضعیت کارمندتان در موقعیت محکمی و باثباتی قرار دارد، به آنها احساس امنیت بدهید.

زمانی که مشکلات و سختی پیش آمد‌، بلافاصله با ملاقات حضوری با تیم (در صورت امکان فیزیکی) به این مسئله رسیدگی کنید. همیشه امید‌، قدرت‌، پشتکار و عطوفت نشان بدهید. وظیفه شما به عنوان یک رهبر انجام هر کاری است که به رفع نیازهای نیروهای‌تان کمک می‌کند. باید نشان بدهید که نه تنها به عنوان کارمند بلکه به عنوان یک انسان برای نیروهای‌تان ارزش قائل هستید.

۳. در صداقت و درستکاری پیشرو هستید؟

واقعیت این است که کارمندان شما مراقب هر حرکت شما به عنوان یک رهبر هستند. اگر شما غیرحرفه ای یا غیراخلاقی عمل کنید، آنها متوجه می‌شوند. و اگر متوجه شوند، این شما هستید که باخته‌اید.

هنری کلود روانشناس و نویسنده کتاب پرفروشِ «صداقت: شجاعت برآورده کردن ملزومات واقعیت» می‌گوید: “اینکه یک فرد چه کسی است در نهایت تعیین خواهد کرد که آیا مغز‌، استعدادها‌، شایستگی‌ها‌، انرژی‌، تلاش‌، توانایی‌های معامله‌گری و فرصت‌های وی موفقیت آمیز خواهد بود یا نه.”

خوب‌، شما واقعاً که هستید؟ با یادگیری و انطباق با تمام جنبه‌های صداقت‌، سرانجام به مرحله‌ای خواهید رسید که اعتماد به نفس‌، ترمیم رابطه پس از یک درگیری‌، گوش دادن با همدلی و بازخورد انتقادی برای انگیزه دادن به آدم‌ها آسان‌تر می‌شود.

چگونه با صداقت بیشتر رهبری کنیم:

– با مثال پیش بروید‌، قابل اعتماد باشید‌، معتبر باشید‌، بر اساس حقیقت صحبت کنید؛

– توقع از خودتان را بالا ببرید و خود را در برابر استاندارد بالاتری مسئول بدانید – استانداردی که پیروان شما هم از آن الگو بگیرند.

– قول‌ها یا تعهدات خود را دنبال کنید.

– کار درست را انجام دهید.

– با خودتان صادق باشید به جای اینکه خودتان را کسی نشان بدهید که نیستید. با نشان دادن همان چیزی که واقعاً هستید‌، نه تنها به قضاوت‌ها و تصمیماتی که می‌گیرید اعتماد دارید‌، بلکه دیگران نیز به شما اعتماد می‌کنند. آنها به شما احترام می‌گذارند که به پای ارزش‌ها و اعتقادات خود ایستاده اید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان