جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

نشانه های یک مدیر بد: ۶ نشانه که مدیر خوبی نیستید!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

هیچکس دوست ندارد یک مدیر بد باشد. همه ما آرزو داریم رهبرانی الهام‌بخش و شوخ‌طبع باشیم که همه تحسین‌شان کنند. اما شرایط می‌تواند مجبورتان کند به یک مدیر سخت‌گیر، بدخلق، و بی‌رحم تبدیل شوید. گیر افتادن در نقش‌تان به عنوان یک رهبر نیز می‌تواند از جمله دلایلی باشد که چرا در واقع یک مدیر بد در محل کارتان هستید. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به برخی از نشانه های یک مدیر بد؛ این نشانه‌ها کمک می‌کنند متوجه شوید به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مدیر سخت‌گیر و بد عنق هستید.

۱. ترجیح می‌دهید کارمندی داشته باشید که همه چیز را بداند

شما می‌خاهید از کارمندانی بهره‌مند باشید که همیشه از قبل اطلاعات لازم را داشته باشند. و اگر این طور نباشد، به آن‌ها برچسب نالایق می‌زنید و وقت خودتان را بیش از این تلف نمی‌کنید. به این ترتیب مجالی برای یادگیر به کارمندان خود نمی‌دهید. در صورت وجود نواقص و کوتاهی، فکر می‌کنید که به جای درست کردن مشکل بهتر است کارمند موردنظر را با بی‌لیاقتیش رو به رو کنید.

۲.  بیش از حد نه می‌گویید

با گذشت زمان، ترجیح می‌دهید به جای طرح جوانب خلاقانه برای قوانین کاری مولد و بهتر، به همان قوانین قدیمی بچسبید. با این روش رد کردن ایده‌های کارمندان یا دیگر همکارانتان آسان‌تر به نظر می‌رسد و از این رو مدام می‌گویید “نه”. با این کار روحیه تیم خود و اشتیاق آن‌ها برای استقبال از ایده‌های جدید و خلاقیت را از بین می‌برید.

۳. فکر می‌کنید حضورتان در محل کار بی بدیل است

شما برچسب رهبری تیم را با غرور زیادی حمل می‌کنید که می‌تواند به برخوردهای خودخواهانه در محل کار منجر شود. اگر کار کسی بهتر از شما باشد نمی‌توانید تحمل کنید و وارد رقابتی ناسالم بین همکاران می‌شوید. غرور و خودخواهی شما سر به فلک خواهد کشید مگر آن‌که بپذیرید گاهی دیگران می‌توانند مدیر بهتری نسبت به شما باشند.

ویژگی های یک رهبر خوب را در این مقاله بخوانید

۴. اجازه دخالت به عواطف نمی‌دهید

روزهای کاری سنگین و فشرده می‌توانند تاثیر مخربی بر ذهن داشته باشد. بهبودی از این وضع برای برخی زمان‌بر است و برای برخی دیگر سخت است که مشکلات زندگی شخصیشان را خارج از محل کار بگذارند. به عنوان یک مدیر موثر و کارآمد، وظیفه شما آن است که کارمندانتان را درک و از آن‌ها حمایت کنید. طرح چند توصیه ساده می‌تواند مفید باشد اما تنها به آن اکتفا نکنید.

۵. عزیز دردانه دارید

در میان نشانه های یک مدیر بد، این یکی واقعا آزاردهنده است! به محض آن‌که نسبت به برخی آدم‌های خاص در محیط کارتان حسی ایجاد شود، دیگر عوض بشو نیست. شما به تصمیمات و پیشنهادات آن‌ها خیلی بیشتر از دیگران احترام می‌گذارید. یک رهبر خوب هرگز از جانبداری حمایت نمی‌کند. این کار تنها حس خشم را در دیگران برمی‌انگیزد.

۶. تمام تلاشتان را می‌کنید که عوامل حواس‌پرتی را در محل کار حذف کنید

شما از هر فرصتی برای جلوگیری از اتلاف وقت کارمندانتان و معطوف کردن انرژی آن‌ها بر روی کار، در هر ثانیه، دقیقه، و ساعت از روز استفاده می‌کنید. مدیران موفق همیشه تمام تلاش خود را کرده‌اند که به کارمندانشان انگیزه بدهند و تشویقشان کنند. اگر وقت‌های استراحت طولانی یا گفتگوهای کوتاه حین ساعت‌های کار می‌تواند به آن‌ها کمک کند به طرز بسیار موثرتری کار کنند، چرا جلویش را بگیرید؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان