جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تاریکی پایتخت؛ نشست ها با مسوولان برق ازبیکستان بی نتیجه بوده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از قطع برق وارداتی از سوی ازبیکستان و ادامه تاریکی در پایتخت شرکت برشنا اعلام کرده است که نشست ها به منظور حل مشکلات برق با مسوولان برق ازبیکستان نتیجه‌ای در پی نداشته است.

شرکت برشنا شب گذشته اعلام کرده است که هیئت رهبری این شرکت پس از قطع برق وارداتی ازبیکستان به افغانستان و یافتن راه‌حل‌های بدیل به منظور حل آن نشست اضطراری برگزار کرده است.

این شرکت به نقل از صفی الله احمدزی سرپرست ریاست تجارتی و ریاست عمومی اجرائی برشنا گفته است ازبیکستان یک سرکت برق را به تاریخ ۱۶ جدی و سرکت دومی را به ساعت ۴:۲۴ همان روز به دلیل عارضه تخنیکی در دستگاه ۹۰۰ میگاوات برق آن کشور قطع کرده است.

احمدزی افزوده برای حل این مشکل از دو روز قبل تاکنون با مسوولان برق ازبیکستان و سفیر افغانستان در آن کشور در تماس بوده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

رییس اجرایی شرکت برشنا تاکید کرد: «در مورد راه‌های بدیل انتقال برق ترکمنستان از طریق ازبیکستان، صحبت با جانب تاجیک پیرامون افزایش میزان برق نیز کار صورت گرفته ولی تاکنون از سوی مقام‌های دو کشور پاسخ مثبت دریافت نگردیده است.»

به گفته او این موضوع با ریاست جمهوری برای دریافت همکاری ها نیز شریک شده و نیز با وزارت خارجه افغانستان برای همکاری گفتگو شده است.

تاریکی پایتخت

افغانستان ۴۶۰ میگاوات برق از ازبیکستان وارد می‌کند که تنها ۳۰۰ میگاوات آن به کابل اختصاص داده شده است. با قطع برق ازبیکستان شهر کابل بشمول 13 ولایت دیگر دچار کمبود شدید انرژی برق شده است.

شرکت برشنا تاکید می کند که برای تامین انرژی برق از منابع داخلی توانسته است تا ۳۲۶ میگاوات برق شامل 82 میگاوات از بند برق نغلو، 22 میگاوات از سروبی، 40 میگاوات از ماهیپر، 80 میگاوات برق حرارتی ترخیل و 102 میگاوات برق وارداتی چمتله تامین کند.

این شرکت خاطرنشان کرده که هیئت رهبری شرکت برشنا با تاجیکستان نیز گفتگو کرده است تا ۱۰۰ میگاوات برق وارداتی تاجیکستان الی رفع مشکل تخنیکی برق ازبیکستان افزوده شود.

افغانستان 450 میگاوات برق از ازبکستان وارد می‌کند اما گفته می شود که ازبکستان به دلیل نیاز داخلی خود صدور برق به افغانستان را 150 میگاوات کاهش داده است.

افغانستان در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ میگاوات برق نیاز دارد که ۷۰ درصد آن را از ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ایران وارد و ۳۰ درصد دیگر را از منابع داخلی تولید می‌کند.

تاریکی پایتخت با واکنش گسترده شهروندان نیز همراه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان