جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

شورای امنیت ملی: 100 زندانی طالبان امروز آزاد می شوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یک روز پس از توقف مذاکرات در مورد رهایی زندانیان طالبان، شورای امنیت ملی افغانستان امروز(چهارشنبه، 20 حمل) از آزادی 100 زندانی طالبان خبر داده است.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، دولت افغانستان  امروز چهارشنبه 100 زندانی طالبان را آزاد خواهد کرد.

این در حالی است که گروه طالبان شب گذشته به دنبال مذاکرات ناکام در مورد رهایی زندانیان این گروه، هیأت فنی خود را از کابل فراخواند. دو طرف از هفته گذشته در کابل در حال مذاکره بودند تا مبادله زندانیان را که ابتدا قرار بود تا 10 مارچ صورت بگیرد، نهایی کنند و راه را برای مذاکرات صلح بین الافغانی هموار کنند.

taliban2

اما این تبادله زندانیان با مشکلاتی همراه بوده است؛ به طوری که کابل ادعا می کند طالبان می خواهند 15 فرمانده برتر این گروه نیز از زندان آزاد شوند، در حالی که طالبان مقامات افغانستان را به اتلاف وقت متهم می کند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است: “ما نقش خود را در توافق انجام می‌دهیم. روند صلح باید به جلو پیش رفت.”  البته فیصل گفته که 15 فرمانده طالبان جزو کسانی نیستند که امروز آزاد خواهند شد و باقی زندانیان “بسته به آنچه طالبان انجام می دهند”، آزاد می شوند.

گروه طالبان تا حال در مورد رهایی این 100 زندانی اظهار نظری نکرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان